close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיולים מאורגנים לשומרי מסורת בחו"ל

מערכת שורשכד תמוז, תשעא26/07/2011

חברות המארגנות טיולים לחו"ל החליטו להפנות את תשומתן ליבן גם לנישה של המגזר הדתי לאומי, כשהבינו שמגזר זה אינו מקבל מענה ראוי בטיול מאורגן רגיל.

הנושא הוא מורכב ונדון בו בהמשך, אולם כבר כאן ניתן לומר שהמניע המרכזי להקמת מחלקות אלה קשור להבדל בין "כשרות" לבין "גלאט כושר" ועלותה הגבוהה של זו האחרונה.

עד לא מזמן, אנשים דתיים שרצו לצאת לטיול מאורגן בחו"ל נאלצו להשתמש בשירותי חברות שמטפלות בתיירות "גלאט כושר", שהיא יקרה פי שלוש מטיולים דומים למגזר החילוני. מי שבחר מסיבות כספיות להצטרף לטיול מאורגן שיועד למגזר החילוני, נאלץ להביא עימו אוכל כשר מהארץ. נשמע הזוי אך המציאות עולה על כל דמיון ואמנם זה היה המצב.

שבת שלום ובתיאבון
כאשר חברות התיור זיהו את הפוטנציאל האדיר שטמון בארגון טיולים מאורגנים למגזר הדתי לאומי, הבינו שכדאי להן להשקיע בעריכת טיולים מאורגנים לשומרי מסורת בחו"ל ובנו למגזר נוהל טיולים שבו הובטח למשתתפים כי:
1. שבת הוא יום מנוחה מוחלט לא נוסעים ולא מטיילים בו, אלא בקרבת המלון.
2. ביום השבת השהיה תהיה בבתי מלון שממוקמים במרחק הליכה מבית הכנסת.
3. כדי לא להשתמש במעלית בשבת, יועדפו חדרים בבית המלון בשתי הקומות הראשונות.
4. במהלך השבת האוכל יהיה כשר וחם.
5. מסלול הטיול כולו יעבור בקרבת מסעדות כשרות.
6. בחלק מהטיול תבקר הקבוצה באתרים בעלי צביון יהודי (במידה והם קיימים).
זאת ועוד, מלבד הכשרות ושמירת השבת, מארגני הטיולים לשומרי מסורת מבטיחים למטיילים אפשרות להתפלל, לערוך קידוש ולקיים קבלת שבת סביב שולחן חגיגי ערוך כדבעי. ישנן חברות המנסות להעניק למטיילים אווירת בית ומארגנות גם קבוצה ללימוד דף גמרא יומי ותפילה במניין עם ספר תורה.

טיולים כשרים לכל יעד בעולם
כאמור, מאחר שכוח הקניה והרגלי הנופש של ציבור זה זהים לחלוטין לאלה של הציבור הכללי, מוכנות חברות תיירות רבות להעניק תשומת לב למגזר זה. ואכן, ניתן לראות את הציבור הדתי לאומי נוהר בהמוניו לטיולים בחו"ל בעיקר בעונת החגים ובחודשי הקיץ. יודעי דבר מציינים כי המגזר הדתי מהווה גורם משמעותי בטיולים מאורגנים לחו"ל ובכל שנה יותר ויותר אנשים נרשמים לטיולים שמציעות החברות שמתמחות במגזר הלאומי דתי.
גם מסלולי הטיולים של הדתיים דומים מאד למסלולי הטיול של הציבור החילוני: טיולים מאורגנים לאיטליה מהווים מוקד משיכה רציני בגלל קרבתה של מדינה זו לארץ, בגלל הרקע ההיסטורי, וגם בזכות היותה מדינה מסודרת עם תשתיות מצוינות שמאפשרות לציבור זה טיול קל ומהנה, כולל ארוחות במסעדות כשרות. בחודשי הקיץ הציבור נוהר למרכז אירופה לטיולי משפחות בערים כמו פאריז, בריסל ואמסטרדם, משום שגם בערים אלה יכולות המשפחות הדתיות לשמור את השבת ולאכול מזון כשר.

אבל לא רק אירופה על הקו, שומרי מסורת יוכלו למצוא טיולים מאורגנים לשומרי מסורת בחו"ל שייקחו אותם גם ליעדים אקזוטיים כמו וויטנאם, יפן, דרום אמריקה. בנוסף, חברות מארגנות לשומרי מסורת גם טראקים בהרים או חופשות סקי, הכל אפשרי.

באדיבות אתר אופקים תיירות – טיולים מאורגנים, טיסות ונופש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה