close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ח"כ פייגלין: "רה"מ אחראי לאיסור של כניסת יהודים להר הבית - לא המשטרה"

מערכת שורשט אב, תשעג16/07/2013

מאות המתפללים שהגיעו להר הבית בירושלים ביום הצום נדהמו לגלות שכניסתם למקום אסורה. ח"כ פייגלין: "בכניעתו לדרישת הירדנים לסגור את הר הבית ליהודים, הראה ראש הממשלה כי חרפת הגלותיות עודנה מכוונת את צעדיו".

דווקא ביום תשעה באב סגרה משטרת ישראל את הר הבית לכניסת יהודים. כך מצאו עצמם מאות מתפללים שחיכו בכניסה להר, כשהם מבולבלים וכועסים לאחר שקיבלו את ההודעה מהמשטרה במקום, בהחלטה שהגיעה ממפקד מחוז ירושלים. בין הממתינים הכועסים היו סגן שר החוץ זאב אלקין (ליכוד) וחברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי).

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ פייגלין האשים את רה"מ נתניהו באיסור של יהודים להיכנס להר הבית: "הבוקר - תשעה באב תשע"ג - מנעה משטרת ישראל את כניסתם של מאות יהודים, ובתוכם סגן שר החוץ זאב אלקין וחה"כ שולי מועלם מלעלות להר הבית. הדבר נעשה בעקבות פנייה מפורשת של
המשטר הירדני, שדרש זאת החל מאתמול." כתב פייגלין בדף הפייסבוק שלו.

 פייגלין הוסיף כי: "בכניעתו לדרישת הירדנים לסגור את הר הבית ליהודים, הראה ראש הממשלה כי חרפת הגלותיות עודנה מכוונת את צעדיו וכי אין הוא מסוגל להנהיג את עם ישראל כעם בן חורין. עבור ראש הממשלה, חורבן הבית ואובדן הריבונות בירושלים - הם מצב פרמננטי שאין צורך לשנותו...הדרך שבה בחר רה"מ להתחמק מאחריות ולהטילה על המשטרה, מבזה ומשפילה את משטרת ישראל. שוב התברר כי לא שיקול ביטחוני מנחה את המשטרה אלא שיקול מדיני. הדרג המדיני מכסה את ערוות הפקרת הריבונות הישראלית בהר - בעלה התאנה המשטרתי. משטרת ישראל יכלה לחסום מראש את הפורעים המוסלמים, ולאפשר ליהודים לעלות למקום הקדוש להם ביותר, ביום המשמעותי ביותר. במקום זאת המשטרה קיבלה הוראה להודיע שכביכול יש סכנה ביטחונית ובכך לכסת"ח את החלטת הדרג המדיני." אמר ח"כ פייגלין.

ח"כ שולי מועלם שניסתה לעלות הבוקר (שלישי) להר הבית, כתבה בדף הפייסבוק שלה שהיא לא תעבור על כך בשתיקה: "הבוקר יחד עם עוד מאות רבות הגענו ידידי סגן שר החוץ זאב אלקין ואני לשער הכניסה להר הבית, הגענו כדי לעלות להר הבית באופן רגיל ביום כל כך לא רגיל. יום שבו העליה להר היא משמעותית כפליים, משמעותית בחיבור לבית המקדש ולרצון להמשיך את הקשר שבין היהודים למקום המקודש ביותר מתוך המגמה של בנייה ולא מתחושת החורבן. הגענו כדי להרבות אהבה וקירוב לבבות ולצערנו הוחלט למנוע מהקהל כולו לעלות להר". כתבה ח"כ מועלם.

 ח"כ שולי מועלם הוסיפה: "פנינו ליו"ר הכנסת ומחינו בפניו על ההחלטה בטענה כי לא יעלה על הדעת שדווקא בתשעה באב יום שבו המדינה והמשטרה צריכות להרחיב את שעות העלייה להר הבית, יום בו אמורה להתחזק הריבונות של מדינת ישראל על הר הבית נעשה ההפך הגמור.בימים הקרובים אני מתכוונת ליזום דיון בכנסת על זכויותיהם של יהודים בהר הבית ולפעול לשינוי המצב בו ח"כ אינם יכולים לעלות להר הבית מתוקף חסינותם. כולי תקווה כי הגורמים הרלוונטיים יבינו בהקדם כי לא ניתן לנתק אף יהודי מהר הבית ובעיקר לא ביום חשוב ערכי ומשמעותי כמו תשעה באב".

 

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה