close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רעיון שחשבתי עליו

ליאור/ מהגולשיםטו חשוון, תשסו17/11/2005

לדעתי הדרך הטובה ביותר להתחבר לציבור המורים היא יצירת תכנים קלים לעיכול שאותם הם יוכלו להעתיק לכיתותיהם. יש להקים גוף או לשכור שירותים של גוף שיצור תכנים שיוצעו למורים (אולי דרך האינטרנט) בצורה גורפת.

ברצוני לפרוש בפני הגולשים צורך עצום שנתקלתי בו:

ציבור המורים הדתיים הוא ציבור ענק ובעל משמעות אדירה לכלל הציבור הציוני דתי. לדעתי שתיים מכל שלוש נשים הן מורות והשאר עוסקות במקצועות הקרובים להוראה (מי שלמדה מוסיקה, היא מורה למוסיקה וכדומה...). ברוב המקומות (בעיקר בעיירות פיתוח) עדיין מקומם החברתי של המורים הוא בעל משקל והשפעה חשובה והם עדיין נחשבים למובילים מבחינה ציבורית. הבעיה היא שחלק ניכר מהן הוא "חסר רלוונטיות" מבחינה דתית ציונית, בגלל שרובם לא נחשפו בצורה מסודרת לרעיות של בתי המדרש שלנו וממילא אינם מרגישים
חלק או שליחים של הציבור. ארגון המורים הדתיים נראה בדיוק כמו שהוא נראה לפני שלושים שנה והוא ארגון מקצועי אפור ללא יצוג מכובד למורים ומורות יוצאי בתי המדרש השונים.

פתרון מוצע-
לדעתי הדרך הטובה ביותר להתחבר לציבור המורים היא יצירת תכנים קלים לעיכול שאותם הם יוכלו להעתיק לכיתותיהם. יש להקים גוף או לשכור שירותים של גוף שיצור תכנים שיוצעו למורים (אולי דרך האינטרנט) בצורה גורפת. מעט מאוד מורים יודעים איך ללמד גמרא (כדוגמא) ומקשרי עם "גמרא ברורה" אני יודע שהם מקדישים זמן ומחשבה לבניית תכנים רציניים בתחום זה. הצעתי היא לספק גישה לתכנים כאלו לכל ציבור המורים, במגוון נושאים ולא לבנות "תוכניות לימודים" שיצטרכו אישור וכדומה. מעט מאוד מורים יטרחו לבנות מחדש סוגיה שנבנתה על ידי מומחה ויעדיפו להגיע ולהעביר את התכנים שיוצעו להם בצורה מושכת. בצורה כזאת מדובר על הכפלה בטור הנדסי של התכנים, כל מורה יעביר את התוכן המוצע לעשרות תלמידים, ואם יודגש מקורו של החומר, הרי שגם יווצר קשר מהיר וחשוב (ציבורית) עם אחד הציבורים המרכזיים בציונות הדתית.
כמו כן יש להשקיע זמן ומחשבה בבניית "ארגון מורים יוצאי ישיבות" או משהו דומה (יתכן גם במסגרת האמ"ד) גוף כזה ירכז סביבו פעילות מיוחדת ובניית רקע לימודי משותף למורים רבים שרואים חשיבות בציונות הדתית ודרכה.
האינטרנט הוא מפתח בנקודה זו ויכול להוות כלי מרכזי בבניית התכנים (בצורה משותפת, פורומים וכדומה) והפצתם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה