close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך ניצח החמאס בבחירות...

בנימין לנדאו/ ישיבת מרכז הרבכ שבט, תשסו18/02/2006

אתה יכול לחזור לבוס שלך ולהגיד לו, שלא כל שיטה שמתאימה למדינת ישראל, מתאימה לרשות" אמר אבו מ. "אבל למה זה לא מתאים לכם?" התלהב העו"ד, "אתם יכולים להסביר לי למה?" "כן", ענה ג'יבריל "כי אצלנו - יש דמוקרטיה".

ארבעה אנשים ישבו מסביב לשלחן, בסוויטה יוקרתית בקומה הרביעית של מלון אימפריאל ברמאללה. תווי פניהם המתוחים העידו יותר מכל על כך שמדובר בפגישה גורלית. שלושה מתוכם היו מבכירי הרשות הפלשתינית: מוחמד ד. וג'יבריל ר. התלחשו זה עם זה, בזמן שהשלישי, אבו מ. שהיה נראה המבוגר והבכיר מתוך השלושה, ישב מהורהר. הרביעי, עו"ד דוב ו. המתין בסבלנות; הוא היה החריג שבחבורה, שכן הוא לא השתייך למנגנון השלטוני הפלשתיני.
לאט לאט השתרר בחדר שקט, העו"ד כחכח בגרונו ופתח: "שלום רבותי. כפי שידוע לכם כבר מהחומר ששלחנו לכם, המידע שבידינו בנוגע לבחירות הצפויות להתקיים אצלכם
בעוד כחודש, שונה לחלוטין ממה שמתפרסם בכלי התקשורת. בניגוד לסקרים שבכלי התקשורת, המספרים על התחזקות של החמאס וניצחון שלכם, סקרי העומק שאנו עורכים מזה כמה חודשים, מלמדים על כך שצפויה לכם מפלה כבדה, והחמאס צועד לקראת ניצחון חסר תקדים. אנחנו בישראל מודאגים מאד מההתפתחות הזאת, ורואים בניצחון של החמאס – אסון. משמעות מהפך כזה היא שביבי והימין יקפצו ויגידו שבגלל ההתנתקות החד צדדית הפלשתינים השתכנעו שדרכו של החמאס ניצחה. מדובר במהלך שיכול להכניס את מערכת הבחירות השקטה המתנהלת אצלנו – למערבולת מסוכנת. לגבי משמעות ההפסד בבחירות עבורכם – אני חושב שאין צורך להכביר במילים. רק אעיר את תשומת לבכם, שתחת שלטון החמאס, אתם יכולים להגיד שלום לזיכיונות על הדלק, החשמל, הקמח, השמן, הסוכר והאורז, וסליחה אם שכחתי משהו, שלא לדבר על רווחי הקזינו שלא יישאר פתוח אפילו יום אחד תחת שלטונם של הקיצוניים".
"אתה חושב שאנחנו לא מודעים למצב? תאמין לי שאנחנו יודעים טוב מאד מה קורה בשטח. אני כבר כמה שבועות לא ישן בלילה מרוב מתח. אבל מה אפשר לעשות?" שאל ג'יבריל.
"שאלה מצוינת, ובשביל לענות עליה – באתי לכאן. אני מתכוון להציג בפניכם תכנית מסודרת, שהוכנה על ידי מיטב המוחות בשירות הביטחון שלנו, שאם תפעלו לפיה – תוכלו לישון טוב בלילה, והשייחים של החמאס יישארו במסגדים הרבה זמן". השיב העו"ד.
"טוב, אז תיגש לעניין, ונשמע מה יש לך להציע" אמר מוחמד.
"באופן עקרוני מדובר בתכנית שמטרתה הכפשה שיטתית של החמאס בעיני הציבור הפלשתיני. צריך להפעיל מערכת שלמה שתכה את החמאס כך שאיש לא ירצה להצביע לנציגים שלו. התכנית שלנו מורכבת מכמה חלקים, אך נפתח בחלק שהוא הלב של התכנית: הפעלת סוכנים כאנשי חמאס. הרעיון הוא להפעיל סוכנים של הרשות, שיפעלו כאנשי חמאס, ויעשו פעולות קיצוניות ומקוממות, שירגיזו את הציבור הפלשתיני כולו כנגד החמאס. אני אתן לך תסריט פשוט, רק כדוגמא: אתם שולחים סוכן לעצרת בחירות של החמאס, שבה משתתפים בכירי החמאס, והוא מחלק שם תמונה שלך, אבו מ. עם כיפה סרוגה, כך שתיראה בדיוק כמו מתנחל. סוכן אחר יחלק תמונה שלך במרכז כוונת של רובה עם הכיתוב "מבוקש". התמונות צריכות להגיע לאנשי תקשורת שיודרכו מבעוד מועד, והם מעלים את הנושא לראש הכותרות: "הסתה לרצח נגד אבו מ." מייד מראיינים את כל בכירי הפתח, והם מביעים זעזוע: "החמאס עבר את כל הגבולות". אחרי שהנושא בכותרות 24 שעות בערך, אתה מתראיין ומבהיר שתמשיך לפעול בנחישות למען העם הפלשתיני, ולא תירתע מהסתה ומאיומים מכל גורם שהוא. בנוסף תביע תמיהה על כך שלא שומעים גינויים מספיק חזקים מצד בכירי החמאס. אתה יכול לדמיין מה המשמעות של מהלך שכזה? הפתח, קודם כל, עובר ממגננה להתקפה, וזה כבר דבר טוב. שנית, החמאס במצוקה, כי הוא יכול לעשות רק אחד משניים: או לתקוף אותך, ובזה בעצם לשדר לציבור שהוא באמת קיצוני ומסוכן, או לנסות להתגונן: לגנות את מחלקי הכרוזים ולהתנער מהם, ובזה בעצם לשדר לציבור שהוא מלא קיצוניים ומסוכנים. כלומר, מדובר בניצחון מכל כיוון אפשרי. עוד דוגמא: סוכן שלך, שמוכר בציבור כאיש חמאס, מארגן קייטנה, שבה לפני המצלמות החברה מתחייבים "לטפל" באבו מ. אם תפעלו לפי התוכנית הזאת – מי בכלל יצביע לחמאס?" שאל העו"ד.
"נחמד מאד, אבל אתה שוכח דבר אחד: לחמאס גם יש תחנות רדיו, ושם הם יחשפו את העובדות: הם יבהירו שמדובר בסוכנים, יטענו שהאשמות כנגדם נובעות מהיסטריה, וכך כל הצעד הזה יפעל כנגדנו כמו בומרנג" אמר אבו מ.
"תחנות רדיו? זה בדיוק החלק השני בתוכנית, שבלעדיו היא לא שווה כלום. תוך כמה ימים אתם צריכים לסגור את כל התחנות של החמאס. אסור שתהיה להם תחנת רדיו פעילה, זה יהרוס הכל! הציבור צריך לשמוע את החדשות אך ורק מכלי התקשורת הרשמיים, בלי שיבלבלו אותו בכל מיני ערוצים פירטיים!" אמר העו"ד.
"לסגור לחמאס את כל תחנות הרדיו? אתה יודע איזו התקוממות עממית תהיה אם נקום בוקר אחד, ונודיע שלכבוד הבחירות הקרבות אנחנו סוגרים את כל התחנות של החמאס? תהיינה מהומות שלעומתם האינתיפאדה היתה משחק ילדים" אמר מוחמד.
"לא הבנת אותי. בשום אופן לא אמרתי לסגור להם את התחנות ולהגיד שזה בגלל הבחירות. אתם לא סותמים פיות בכלל, אתם בעד חופש הדיבור ואתם רוצים שכל אחד יביע את דעתו. אבל מה לעשות? מדובר בתחנות לא חוקיות, שלא קיבלו את כל האישורים הנדרשים, והרי צריך שהחוק ישמר. אם זה יהיה המסר הציבור כבר לא ירוץ להגן על התחנות, שכן מדובר בסך הכל בסגירת תחנות פורעות חוק, ולא במחלוקת אידיאולוגית מול החמאס. זו שיטה מצוינת, ומניסיוננו - היא עובדת נפלא. אפשר גם להביא מומחה שיסביר שהתחנות האלה גורמות לנפילת מטוסים. הה, אין לכם מטוסים? אז תמציאו משהו אחר, לא חשוב. למשל, תטענו שהם לא שילמו מסים בזמן, או משהו יותר מוצלח: תגידו שאתם נאלצים לסגור את התחנות כי התברר לארגוני הביטחון שהשב"כ מנצל את קווי השידורים שלהם כדי לרגל נגד הרשות. החמאס יטען שזה שטויות, אבל הציבור ירגיש שהם מפקירים את הביטחון, ולא יקנה את מה שהם יאמרו" אמר העו"ד.
שלושת הבכירים הסתכלו זה בזה במבטים מאוכזבים.
"שמענו את הרעיונות. חבל מאד שזה כל מה שיש לכם להציע, כי ציפינו לרעיונות יותר מציאותיים. אתה יכול לחזור לבוס שלך ולהגיד לו, שלא כל שיטה שמתאימה למדינת ישראל, מתאימה לרשות" אמר אבו מ.
"אבל למה זה לא מתאים לכם?" התלהב העו"ד, "אתם יכולים להסביר לי למה?"
"כן", ענה ג'יבריל "כי אצלנו - יש דמוקרטיה".
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה