close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קצת אודות גנאולוגיה

אתר סיפורי משפחותא כסליו, תשסז22/11/2006

גנאולוגיה היא חקר הייחוס ותולדות הדורות (הגדרה מילונית). הגנאולוגיה מאפשרת לנו להתחקות אחר ההיסטוריה של משפחתנו ולגלות מי היו אבותינו, מהיכן באו, כיצד חיו, ממה נפטרו ומה השיגו במהלך חייהם.

סבים נכדים ומה שביניהם
גנאולוגיה היא חקר הייחוס ותולדות הדורות (הגדרה מילונית). הגנאולוגיה מאפשרת לנו להתחקות אחר ההיסטוריה של משפחתנו ולגלות מי היו אבותינו, מהיכן באו, כיצד חיו, ממה נפטרו ומה השיגו במהלך חייהם. מידע שכזה מסייע לנו לראות את עצמנו כחלק מההיסטוריה כולה וממקם אותנו כחוליה על ציר הזמן. חוליה המקשרת בין העבר לעתיד, בין מה שקרה למה שעתיד לקרות. כך יוצרים שרשרת ארוכה שתחילתה בראשית ההיסטוריה וסופה אינו ידוע. כך יוצרים מורשת.

גם עץ ענק התחיל בזרע קטן אחד
יש חוויות המשותפות לכל משפחה. הישיבה
סביב השולחן תוך גמיעת סיפוריו של "זקן המשפחה" על ילדותו ונעוריו, על הוריו ומשפחתו וזכרונותיו מן "הגולה". מי מאתנו לא חושב לעצמו באותם הרגעים, כמה עצוב יהיה שיום אחד יעלמו הסיפורים, יאבד הריח ותעלם התחושה. אנו מנסים למנוע זאת באמצעות תיעוד בתמונות והעלאת הזיכרונות על הכתב בעבודות שורשים של הילדים.
חקר המשפחה הוא תחביב אך גם חובה. אם נזכור מאיפה באנו יהיה לנו קל יותר לראות לאן אנחנו הולכים. המורשת שלנו היא שתדריך אותנו ותאיר את דרכנו באפלה.
חקר המשפחה יכול להעסיק כל בן משפחה במשך שעות רבות במשך היום ולהריץ אותנו מספריה לארכיב בחיפוש אחרי תעודת לידה מצהיבה מלפני חמישים שנה . אולם ניתן לפתור בעיות אלו ולהפוך את חקר המשפחה לפעולה מהנה ומאחדת אשר תנעם למבוגרים ולצעירים בבני המשפחה.
זה לא סוד שהיום, בעידן המחשב והאינטרנט הפך העולם לנגיש יותר. ההתכתבות המייגעת באמצעות "רשות הדואר" הופכת להיות קלה לאין שיעור באמצעות הדואר האלקטרוני וקרובי משפחה שגרים בקצהו השני של העולם הופכים כהרף מקלדת לברי השגה.
האינטרנט מספק אתרים רבים בנושא הגנאולוגיה. קיימים אתרים לחיפוש קרובים ותוכנות רבות ומגוונות המספקות לנו כלים לעיבוד המידע והפצתו כספר משפחתי, דו"חות ואף אתרי אינטרנט אשר ניתן לאגור בהם את המידע ולשתף בו את שאר בני המשפחה.
האתגר הגדול ביותר, אם כן, העומד בפני בני המשפחה, הוא לאסוף את הסיפורים, המתכונים, התמונות והחוויות ולקבץ את כולם למקום אחד, מקום מוגן, בו לא יאונה למידע כל רע, ובנוסף - מקום אשר יהיה נגיש לכל בני המשפחה כך שיוכלו להתרשם מהמידע שנאסף ולהוסיף מידע חדש. לכל בן משפחה סיפורים משלו, זכרונות משלו וצירוף של כל הזכרונות והסיפורים יוצר פסיפס שהוא – הוא המשפחה עצמה.


וכך נולד לו אתר סיפורי משפחות
הוגי האתר הציבו לעצמם למטרה לקשר בין בני משפחה דרך העלאת אילן היוחסין לאינטרנט ומתן האפשרות לכל בן משפחה להתרשם, הן מעץ המשפחה עצמו, על כל הסתעפויותיו והן מסיפוריהם של שאר בני משפחתו, על עצמם ועל הקרובים להם.

אתר סיפורי משפחות הינו "מקום" בו ניתן לאחסן את כל המידע בבטחה, תוך שיתוף בני המשפחה באיסוף המידע ובמיונו. ה"סכנה" שכל המידע יהיה חשוף באינטרנט נמנעת כמובן בכך שבכניסה לאתר יתבקש בן המשפחה להכניס סיסמא שתנתן לו מבעוד מועד.

האתר מציע פתרון אפקטיבי ונוח לאסוף את המידע ולאחסן אותו והכל בעיצוב מושקע המושך את העין ומעודד לקחת חלק בפרוייקט המשפחתי. האתר תוכנן על מנת לענות לצרכי המשפחות להבין את הקשרים המשפחתיים, הסבוכים לעיתים, ולהכיר אחד את השני טוב יותר וזאת באמצעות העלאת תמונות ואפשרות לעדכן באופן שוטף פרטים של כל אחד מבני המשפחה. בין השאר ניתן לצרף גם טקסט חופשי ובו הסיפור האישי של בן משפחה.
ערך מוסף יש לסיפור האישי, כאשר אותו בן משפחה אינו בחיים. במקרה כזה, אתר "סיפורי משפחות" משמש גם כאתר הנצחה של אותם בני משפחה אשר הלכו לעולמם ואשר בזכותם, למעשה, קיימת המשפחה...
לסיכום:
זוהי המתנה הנהדרת ביותר שנוכל לתת להורינו, לילדנו ולנכדינו. היא מאפשרת לנו להגיע למקומות רחוקים ולראות דברים שהם מעבר לנוף עצמו. חקר המשפחה בכלל ותוך שיתוף כל בני המשפחה בפרט, היא פעולה שתסייע לבני המשפחה להכיר טוב יותר אחד את השני ופעמים רבות להכיר משמעו לאהוב.
להתרשמות כנסו לאתר: "סיפורי משפחות"
www.happynet.co.il\family


הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה