close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקבץ שבועי

איתמר ליברמן / שורשכה אלול, תשסז08/09/2007

מי אלה הגיבורים שקיבלו השבוע צל"ש? איזה ממשיכה לעצור באדום? ומי הולך לדרך חדשה? כל הפרטים במקבץ השבועי.

הגיבורים שלנו

השבוע נערך טקס חלוקת צל"שים לגיבורי המלחמה האחרונה בלבנון בהיכל התרבות בתל אביב. בטקס הוענקו אותות הערכה לשלוש יחידות ו-35 לוחמים שבזכות מעשה של גבורה או מופת זכו לקבל צל"ש. בנוסף ללוחמים אלו צפויים לקבל עוד 111 חיילים צל"ש על כך שלחמו בחירוף נפש למען בטחון המדינה ותושביה.

האמת שלאזרחי ישראל כולה מגיע צל"ש עצום: על התושבים שחיו תחת אש לאורך המלחמה, לאזרחים שבאו לתמוך בהם ולסייע להם, על הסולידריות והאחווה שהייתה במלוא עוצמתה בשלהי המלחמה.


עוֹצרת בּאדוֹם

אומרים ישנה
ארץ, ארץ שטופת שמש, שלאחרונה תקופה לא קלה אותה פוקדת.

אומרים ישנה עיר אחת, דרומית, שמרגישים שם יותר את השמש היוקדת, והיא תמיד משמחה רוקדת. אומרים גם שהיא רווית סבל ופגע, ובזמן האחרון היא כבר לא רוקדת, לא בשורות ולא במעגלים. היא עיר שסופגת טילים, לא משנה על מי הם נופלים, ומה טווח הגילים.

אומרים ישנה עיר, מלאה שדרות עם בניינים ואנשים, נראים חזקים ובכלל לא מותשים, או מיואשים.

אומרים שאת העיר הזאת נוטשים תושביה האמיצים, וגומלי חסדים אותם לחיקם מאמצים. החלטתי לנסוע ולבקר, ואולי לכתוב גם שיר, אל מקום שאומרים שתושביה חזקים, כל זקן וכל צעיר, וזאת על אף הקסאמים שיורדים על העיר. כשהגעתי, ראיתי ילדים ונשים עם עגלות, ראיתי גני משחקים, עצים ומדשאות. ראיתי אור בעיניים וחיוכים על הפנים, ראיתי ילדים משחקים, בנות ובנים.

אבל הכל השתנה במהרה, כל המראות שחוויתי הפכו למשהו שבעבר אירע. לא ראיתי עוד ילדים ונשים עם עגלות, לא ראיתי אף אחד משחק בגני המשחקים, מטפס על העצים ושוכב על המדשאות. לא ראיתי עוד אור בעיניים וחיוכים על הפנים, לא ראיתי ילדים משחקים יחד, לא נשארו בגן לא בנות ולא בנים.

כל זה קרה כשנשמעה צפירה, אדמת העיר רעדה כמו בשעת חפירה, ואז שמעתי נפילה.

ראיתי אנשים רצים למקלטים ולבתים להתחבא מאימת הטיל.

ראיתי מקום שומם בלי סימני שמחה וגיל.

השבוע עלתה מחאת תושבי שדרות לירושלים, שם הפגינו מול משרד ראש הממשלה כנגד אזלת ידה של הממשלה בטיפול בירי הקסאמים. ימים בודדים הספיקו התלמידים ללמוד והמורים ללמד עד שקיבלו תזכורת שהם גרים בעיר מוכת קסאמים, ונאלצו להשבית את מערכת החינוך בעיר ולצאת להפגין. המחאה אמנם הגיעה לרחוב אבל עדיין לא חדרה לתוך חלונות משרד ראש הממשלה.


הולך לדרך חדשה

שיר חדש לזמר אהרן רזאל שמו "דרך חדשה". השיר "דרך חדשה" מתוך הדיסק "להיות מחובר" מספר על נסיעתו לצפת של רזאל, על התלבטויות שהיו לו כבחור צעיר לאחר הצבא, ועל הצפייה שלו למצוא דרך שונה, דרך חדשה. רזאל שכבר הגיע לגיל 32 הוא בעל תואר שני בקומפוזיציה (?!, מעניין..) והוא נחשב לזמר מצליח מאוד.

אבל לא רק אהרן רזאל הולך לדרך חדשה, כל אחד מאיתנו הולך לדרך חדשה, אז שתהיה שנה טובה ומתוקה ובהצלחה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה