close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שלום דבליו...

הרב יניב חניאיב אייר, תשסד03/05/2004

וזהו, עומד ליכודניק בקלפי, ומולו עומד אני, ואתה, דבליו, והאירופאים, והכסף והכלכלה והשירות הצבאי של הבן, ו"מרביטחון", מופז, והטלוויזיה והעיתונים. והוא מצביע נגד!!! אתה מבין שלא יכולתי לחשוב על זה, דבליו? אתה מבין שזה לא ריאלי?

לכבוד, ג'ורג' דבליו בוש, דיר פריזידנט, שלום ג'ורג', מה שלומך? אני ככה ככה. אז מה אני אומר לך, דבליו, זה עוד פעם לא הלך לנו... קשה להבין. יותר מוזר מזה לא יכול להיות... זאת אומרת, עשינו כל מה יכולנו... דיברנו איתם על כלכלה...
אתה מבין, על כסף!! אמרנו להם שאם הם יצביעו נגד זה יפגע להם בכיס!!. גם תרגמנו את המכתב שלך הכי טוב שרק יכולנו, (וביננו) אתה יודע מה, המתרגמים אפילו לא קראו אותו. יותר מזה, אפילו חששתי, חששתי שאם ידברו איתם ויגיעו אליהם אחד על אחד זה יגרום לסחף... אז קיצרתי את הזמן. נתתי להם רק שבועיים (אחר כך עוד יומיים בגלל הבסקטבול, אתה יודע). אמרתי שבשבועיים אף אחד לא יספיק... וגם חשבתי שמכיוון שהתקשורת איתי (אין לך מושג איך הם השקיעו, החברה מהתקשורת... כל כך עבדו. יש בזה משהו ממכר, בלהיות חביב כל כך על התקשורת). אז חשבתי, הרי היום אף אחד לא רואה כלום חוץ מתקשורת. או מטלויזיה... ומי ישכנע אותם? בטח שלא חשבתי שיבוא אליהם הביתה... אמרנו להם שאסור לחשוב על טובתו של מגזר אחד, אמרנו להם שאתם איתנו, שאתה איתנו, שאירופה תזרוק פה כסף, אמרנו להם שנהיה אהובים בכל העולם, בנינו מערכת של אינטרסים... והתקשורת היתה נהדרת... ואז זה קרה. פתאום התעוררו כל מיני אנשים, באו אליהם הביתה... אתה מבין, דבליו, הביתה... מי היה מאמין שהיום יכול מישהו לבוא אל מישהו הביתה? לדבר!!! משהו מוזר קרה. תמיד חשבנו שהמזרוחניקים האלו לא יעשו את זה... שהם אלה שילכו מבית לבית? שהם ידברו עם העם בשפה שכולם יבינו? שהם יעבדו ככה בשביל רעיון, חשבנו שהם הסתאבו מזמן עם כל המיליונים שנתנו להם בהתנחלויות. בכלל חשבנו שכולם הסתאבו, חשבנו שאם נגיד ש"זה יזיק לכלכלה", כולם ילכו עם הרעיון... וזהו, עומד ליכודניק בקלפי, ומולו עומד אני, ואתה, דבליו, והאירופאים, והכסף והכלכלה והשירות הצבאי של הבן, ו"מרביטחון", מופז, והטלוויזיה והעיתונים. והוא מצביע נגד!!! אתה מבין שלא יכולתי לחשוב על זה, דבליו? אתה מבין שזה לא ריאלי? לי אישית זה קשה, לא חונכתי ולא פעלתי ככה, אתה מבין? יש בזה משבר לא קטן, בלחשוב שלא הכל תלוי בך ושיש עוד כוחות שמניעים את העסק... זה כל כך קשה ואפילו קצת עצוב, כי כל כך רצינו והשקענו, ולפתע לגלות שהיה חסר משהו בסיסי... ועוד משהו אחד, אחרון, דבליו. בפנים בפנים, אני קצת שמח. אתה יודע שאני כבר זקן, דבליו, וכשראיתי את זה, כשראיתי שיש עוד סיכוי לדבר אדם לאדם, כשהבנתי שהיהודים עוד יכולים לעמוד בכאלה לחצים, כשראיתי את הקשר בין אמונה לארץ ישראל, קצת הרגשתי שיש לנו עוד סיכוי, מה אתה אומר, דבליו?
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה