close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עיטוף תינוקות בשמיכת עיטוף- בשביל מה צריך את זה?

מערכת שורשטז כסליו, תשעח04/12/2017

גם אתם שמעתם על עיטוף תינוקות? במאמר זה תוכלו ללמוד על כל היתרונות של עיטוף תינוקות בשמיכת עיטוף ולמעשה – בשביל מה זה בכלל נחוץ!

תגיות:
מצוקה תינוקית
כל תינוק, כשהוא יוצא מהרחם, הוא נכנס לתוך עולם גדול ולא מוכר לאחר שהיה כל חייו במקום, בו כל הסביבה וכל הקולות מוכרים לו בדיוק כפי שכל אחד מאתנו מכיר את דלת הכניסה לביתו. למעשה, תינוקות חווים לא מעט מצוקה מהמצב החדש, כפי שגם אנו, בחיינו הבוגרים, חוששים מהלא ידוע והלא מוכר.

צורך בסיסי
אם כן, אם ברצוננו להקל על התינוק בכניסתו אל העולם הגדול שלנו, נוכל לעזור לו לחוש שוב את הסביבה המוכרת לו, גם אם רק באופן חלקי. כלומר, להמשיך לשמוע את הדופק של אמא שלו וקולות הנשימה שלה, מה שניתן לעשות בדרכים שונות. כמו כן, העוברים רגילים לסביבה, שעוטפת את כל גופם ומפעילה עליהם לחץ מתון ונעים כשסביבתם מוגבלת ונוסכת בהם ביטחון.

המענה לצורך
עיטוף תינוקות בשמיכת עיטוף נותן את המענה המושלם לצורך בהגבלת התנועה ובתחושת המגע בכל הגוף. איך זה קורה? כאשר התינוק עטוף בשמיכת עיטוף, הוא מרגיש מחובק ומוחזק בכל גופו ותנועתו מוגבלת. בדיוק כפי שהיה ברחם. תחושה זו מעניקה לו רוגע וביטחון.

מענה לצרכים המוכרים
נושא הצרכים של התינוק עלול להיות קצת רחוק מההורים מהסיבה הפשוטה, שאנחנו לא זוכרים מה בדיוק היה בתקופת ינקותנו, אלא אנו זוכרים אך ורק חוויות. אם כן, חשוב לעסוק גם בקשיים המוכרים יותר, שכמעט כל תינוק חווה בחודשים הראשונים לחייו. לדוגמה, תופעת הקוליק – גזים של תינוקות. הקוליק מסב כאבים רבים וקשים לתינוקות החל מגיל חודש בערך ועד להבשלה טובה יותר של מערכת העיכול. עיטוף תינוקות בשמיכת עיטוף עוזרת לתינוקות לשמור על תנוחה טובה ומתאימה להקלה על כאבים אלו ולשחרור הגזים.

למי זה מתאים?
שמיכות עיטוף מתאימות לתינוקות מגיל לידה ועד לגיל חצי שנה בקירוב. אבל לא פחות חשוב מהתינוקות, הן גם מיועדות להורים טריים, שרוצים להקל על התינוקות שלהם וכך גם להקל על חייהם. למה? מפני שכשקשה לתינוק – קשה גם להוריו! וכשהתינוק רגוע יותר, הבית רגוע יותר וההורים רגועים יותר.

למה דווקא שמיכת עיטוף?
שמיכת עיטוף היא לא הפתרון היחיד לעיטוף. בהחלט ניתן לעטוף תינוקות גם בעזרת שמיכה קטנה או חיתול בד. היתרון הברור של עיטוף תינוקות בשמיכת עיטוף הוא ששמיכת העיטוף היא ייעודית למטרה זו ולכן היא גם מחזיקה מעמד גם אם התינוק נע בתוכה וכך הוא מצליח לנוע בתוך הגבולות המוקצים לו מבלי ל]רק את העיטוף שלו, מה שקורה לעתים קרובות כאשר משתמשים בפתרונות, שאינם ייעודיים למטרה זו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה