close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כאבי גב – לא צריך לסבול

אלטרנטיבהט חשוון, תשעב06/11/2011

אורח החיים המודרני הכולל עבודה משרדית, ישיבה ממושכת והנעלה לא נכונה, מה שגורם לעיתים קרובות מאוד לכאבי גב. אולם ישנה בשורה- כאבי גב ניתנים לטיפול

תגיות:

כאבי גב הם נחלתם של אנשים רבים בעולם המערבי. הסיבות להופעתם הן רבות ומגוונות. כאבי גב צצים בעיקר עקב חוסר פעילות, אורח החיים המודרני הכולל עבודה משרדית, ישיבה ממושכת והנעלה לא נכונה. גם שרירי בטן חלשים אינם "תורמים" לבריאות הגב. שרירי בטן בריאים ואלסטיים נותנים תמיכה לקשת הלומברית (הקשת הגבית התחתונה של עמוד השידרה) ומונעים הופעתם של כאבי גב ושל תופעות אחרות כגון פריצת דיסק, "גב תפוס" ושינויים בעמוד השידרה.

הבשורה: כאבי גב הם לא גורל. יש מה לעשות

כאבי גב ניתנים להקלה משמעותית ובמקרים מסויימים אף לריפוי מלא על ידי שיטות טיפול אלטרנטיביות אפקטיביות במיוחד. במאמר זה נכיר מספר שיטות אשר שימוש זמני או קבוע בהן משפיע על בריאות הגב ומפחית כאבים בצורה דרמטית.

• דיקור יפני – דיקור יפני, "אחיו" הצעיר של הדיקור הסיני מאזן את מבנה השלד ועוזר לגוף לשחזר את מרכז הכובד המכני ובכך מפחית כאבי גב באופן משמעותי. הרבה פעמים פוגשים אנשים שלהם יש כתף אחת ש "גבוהה" מהכתף השנייה או שכף הרגל בצד אחד אינה דורכת בצורה מאוזנת על הקרקע. דיקור של נקודות שונות המשפיעות על השלד ועל מנח כפות הרגליים מקל משמעותית על כאבי גב הנובעים מבעיות אלו.

• טווינה – פיזיותרפיה סינית – הטווינה היא שיטת הטיפול הראשית ברחבי סין לבעיות כאב ואורטופדיה. במצבים של כאבי גב הרופא מפנה את הפציינט לטיפול של דיקור סיני ושל טווינה. על ידי לחיצות מהירות, מתיחות וגירוי של נקודות מסויימות בגוף הטווינה מקילה על כאבי גב הנוצרים על רקע של שרירים תפוסים, אגן לא מאוזן והקרנות של כאבים מעצבים עקב פריצת דיסק.

• דיקור בשיטת YNSA – שיטת דיקור מופלאה זו הוצגה לעולם על ידי ד"ר יאממומוטו בשנת 1973. ד"ר יאמומוטו מצא נקודות על פני הקרקפת והמצח המשפיעות בצורה דרמטית על מערכת העצבים ומפחיתות כאבי גב קשים והקרנה לרגל, גם כאלו הנובעים משינויים ניווניים בעמוד השידרה. התוצאה של דיקור נקודות אלו היא מיידית ובמרבית המקרים (למעט בעיות קשות במיוחד) פציינט הנכנס לטיפול "מקופל" או מכופף בעקבות התקף של כאבי גב או פריצת דיסק יוצא "על הרגליים".

• אוסטיאופתיה – זוהי שיטת טיפול המתבצעת על ידי עיסוי, גירוי ומתיחה של שרירי הגוף ואיזון עמוד השידרה. השיטה מתאימה במיוחד לכאבי גב הנובעים מחוסר איזון בחוליות עמוד השידרה ולמצבים כגון פריצת דיסק, סיאטיקה, הקרנה לרגל ותפיסות שרירים כרונית בגב התחתון.

• דיקור סיני – באמצעות דיקור של נקודות שונות בגב התחתון ובגוף כולו ניתן להפחית כאבי גב באופן משמעותי. במקרים רבים האיזורים הנדקרים אינם ממוקמים בגב התחתון, מה שמפתיע מטופלים רבים. הסיבה היא שבכפות הידיים, בכפות הרגליים ובאיזורים שונים בגוף יש מפה המשקפת את כלל האיברים והמפרקים בגוף. לעתים מפרק הגב כל כך כואב, שגירוי שלו רק מגביר את הכאב. לכן דיקור סיני יכול להפחית כאב על ידי שימוש בנקודות דיקור מרוחקות, המשפיעות על האיזור הבעייתי (במקרה שלנו גב תחתון) ועל מערכת העצבים. לדיקור הסיני השפעה מערכתית על כאב בגוף עקב אותות המופעלים על מרכזי כאב במוח בעקבות הדיקור. כמו כן לדיקור הסיני השפעה אנטי דלקתי לכלל בעיות הכאב בגוף ודלקות מפרקים בגוף, לאו דווקא כאבי גב.

כאמור, לא חסרות שיטות טבעיות להקלה על כאבי גב. עתה נותר לבחור את השיטה הנכונה עבורכם. לכל שיטה יתרונות משלה. ההשפעה היא אינדיבידואלית ולכל אדם מותאמת השיטה האופטמלית עבורו.

לסיום נאחל המון בריאות וכל טוב לכולנו, אם ברצונכם למצוא מידע נוסף על שיטות הטיפול שהוזכרו לחצו על הקישור הבא: כאבי גב

באדיבות אופיר שגב פרימן, La.c, מומחה מרפאות אלטרנטיבה

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה