close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חדש-בלוג על סרטים למורים ותלמידים דתיים

מערכת שורשכח אדר ב, תשעד30/03/2014

עלה בעקבות פניות רבות של מורים מהחמ"ד אליו להמלצות לסרטים שיש בהם מסר ערכי והם נקיים

תגיות:

חדש באוויר הבלוג "מידפוינט- הנקודה האמצעית" שנכתב על ידי המורה לקולנוע רענן זיו, המלמד קולנוע במרכזי המחוננים בעופרה ובגוש עציון.

הבלוג מביא המלצות לסרטים נקיים שניתן לעורר סביבם דיון חינוכי. למשל רעיונות לדיון סביב הסרט חייו הסודיים של וולטר מיטי. על הגשמת חלומות על סיפורי מסע בקולנוע וכן במקורות חז"ל.

רענן זיו מסר לשורש שהבלוג עלה בעקבות פניות רבות של מורים מהחמ"ד אליו להמלצות לסרטים שיש בהם מסר ערכי והם נקיים, בעקבות התרבות הפניות הוא החליט לרכז את הכל בבלוג כך שכולם יוכלו

לקרוא ולהגיב.

רענן מדגיש כי הקולנוע הוא מדיה יצרית שלא מהססת ללכת עד הסוף. חשוב להדגיש: ישנם סרטים רבים שמומלץ פשוט להתרחק מהם. לצד זאת ישנם סרטים שיש בהם מסר חיובי העובר בצורה חזקה במיוחד דווקא בסרט ומכיוון שאנחנו מדברים על תלמידים שבלאו הכי רואים סרטים כדאי ונכון לכוון אותם להפיק תועלת מהצפייה, להיות ביקורתי וגם לחשוב מה יש ליהדות לומר על הבעייה שהסרט מציף.

חשוב להבין שסרטים מעבירים מסר. כן, גם לסרט מסחרי יש מסר ואפילו לסרטוני פרסומת יש מסר. למשל: "העולם שייך לצעירים" חשוב לדעת לזהות מסרים גלויים וסמויים בסרטים ולהתמודד איתם נכון.

רענן מספר שבשיטוט ברשת ראה שחסרים בלוגים המדברים על סרטים בזווית היהודית שלהם, מדרגים אותם בדירוג צניעות ונותנים צל"ש לסרטים חינוכיים, ערכיים ונקיים. בדרך כלל בלוגים וביקורות קולנוע בכלל לא מתייחסים לפרמטרים הללו.

הדילמות כמובן רבות- מה קורה עם סרט שרובו טוב אך יש בו קטע בעייתי?
רענן: את הדילמות ההלכתיות\מוסריות אני משאיר בגדול לרבנים ומחנכים אני מנסה להעיר נקודות חיוביות שניתן למצוא בקולנע ולתת כלים להבנת המדיה הזו שכמעט אין מנוס ממנה היום.

אתן אנקדוטה קטנה שתמחיש כמה שימוש מושכל בסרט יכול להועיל חינוכית. הייתה לי כיתה שלא כל כך רצו להתפלל. הראיתי להם סצנה מאד חזקה של תפילה מתוך הסרט "אחי איפה אתה?" של האחים כהן- שם הגיבורים מתפללים להצלת חייהם. זו סצנה יקרה מבחינת הפקה שבהמשכה יש הרבה אקשן. הסברתי להם שאם מפיקים הוליוודיים בוחרים להשקיע כל כך הרבה כסף בסצנת תפילה אז כנראה שזה משהו מאוד משמעותי בחייהם של בני אדם. התלמידים פתחו דיון על תפילה בשעת צרה ותפילה ביום יום, השיעור התבטל והדיון התמשך במקומו. הייתה לתלמידים הזדמנות לדבר על מצבים ש"לא בא לי להתפלל" והיה מועיל במיוחד.

הבלוג מתייחס גם לחגים ומועדים. לפני פורים היה פוסט על קומדיות. לקראת פסח- סרטי מסע. ולקראת יום השואה יהיה דיון על סרטי שואה.

קישור לבלוג:
http://nekudaemtzait.blogspot.co.il

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה