close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שמן קוקוס- באמת מזיק?

ד"ר גיל יוסף שחרט תמוז, תשעז03/07/2017

תגובתו של ד"ר גיל יוסף שחר (M.D) לגילוי הדעת של איגוד הלב האמריקאי שהמליץ להימנע משמן קוקוס עקב היותו מעלה סיכון למחלות לב

תגיות:
ד"ר גיל יוסף שחר בתגובה מצולמת למחקר של "איגוד הלב האמריקאי" בנוגע לשמן קוקוס. האם הוא באמת מזיק? מה שכחו לציין במחקר?

להלן סיכום הטיעונים שהועלו בסרטון לגבי שמן קוקוס. טיעונים שאיגוד הלב האמריקאי "שכח" לציין כאשר פרסם את גילוי הדעת שלו על שמן קוקוס:
  1. המחקרים שנעשו על צריכת שמן קוקוס, לא מצאו שצריכתו מעלה סיכון למחלות לב.
  2. ראוי לציין שיש גם מחקרים שמצאו שצריכת שמן קוקוס, מורידה רמות
    כולסטרול רע (LDL).
  3. מרבית המחקרים שמצאו ששמן קוקוס מעלה רמות כולסטרול "רע" (LDL) , מצאו שהוא גם מעלה רמות כולסטרול טוב (HDL) שמגן מפני מחלות לב!
  4. על פי מרבית המחקריים, צריכת שמן קוקוס משפרת את היחס בין הכולסטרול הכללי לבין ה- HDL . פרמטר זה הינו מנבא מדוייק יותר לסיכון למחלות לב, מאשר רק רמת ה LDL עצמו.
  5. חלק מהמחקרים על שמן קוקוס נעשו על שמן קוקוס שעבר הידרוגנציה. שמן זה וודאי מסוכן ולא בריא ואי אפשר להסיק ממחקרים אלו על שמן קוקוס שהופק בכבישה קרה.
  6. ישנן תרבויות בעולם (כגון תושבי פוקה פוקה ועוד) שחלק משמעותי מצריכת הקלוריות שלהן (34% ובמקומות מסויימים אף מעל 60% מסך הקלוריות) מגיע משמן קוקוס. במקומות אלו, שכיחות מחלות הלב אפסית.
  7. גם אם שמן קוקוס מעלה LDL, לא זו הבעיה המרכזית במחלות לב. הסיבה למחלות לב אינה רמות LDL גבוהות, אלא שקיעתו בעורקים. כולסטרול שוקע כאשר הוא מתחמצן. כל עוד הוא לא מחומצן, הוא לא מהווה סיכון. הגורם המרכזי שמאיץ חימצון כולסטרול הינו רמת סוכר גבוהה. הסוכר הוא האשם האמיתי במחלות לב ( ויש עוד כמה אשמים).
  8. יש שני סוגים של כולסטרול "רע" - סוג A וסוג B . סוג B הוא הקטן יותר והמסוכן יותר (מכיוון שהוא חודר אל דופן כלי הדם, מעבה אות הדופן וכך מצר את העורקים). מעולם לא נבדק האם שמן קוקוס מעלה LDL מסוג A או מסוג B .
  9. איגוד הלב האמריקאי המליץ להחליף את שמן הקוקוס בשמנים צמחיים בלתי רווים, כגון שמן חריע, שמן חמניות, שמן תירס ושמן קנולה. שמנים אלו מופקים לרוב בזיקוק ולא בכבישה קרה. כמו כן, הם מכילים כמות רבה של אומגה 6. צריכה רבה של אומגה 6, נמצאה כמגדילה סיכון למחלות לב.
  10. איגוד הלב האמריקאי שכח לציין שיש מחקרים רבים שהראו שהחלפה של שמנים צמחיים בלתי רווים בשמן קוקוס, הביאה לשריפת קלוריות רבה יותר ולירידה במשקל. ירידה במשקל מקטינה סיכון למחלות לב.
  11. ל LDL גבוה יש גם יתרונות, כגון סיכון מופחת לפרקינסון ואלצהיימר, כפי שנמצא במספר מחקרים.
  12. צריכת שומן הבנוי משרשראות ארוכות (כגון שמן תירס, שמן חמניות ושמן קנולה) הביאה לעליה ברמת הטריגליצרידים בעוד צריכת שומן באורך בינוני לא הביאה לעליה כזו. רמת טריגליצרידים גבוהה מעלה סיכון למחלות לב וכלי דם.


הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה