close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פתרונות מחשוב לעסקים – אחסון נתונים

מערכת שורשכד אלול, תשעד19/09/2014

העולם העסקי החדש מצריך שמירה הל המון נתונים ממוחשבים, איך תעשו את זה הכי טוב?

תגיות:
במוקדם או במאוחר העסק הקטן שלכם יהיה זקוק למקום רב יותר לשם אחסון הנתונים המצטברים. מידע בצורת הודעות דואר אלקטרוני, מסמכים, מצגות, מאגרי מידע, גרפיקה, קבצים וגיליונות אלקטרוניים, קבצי אודיו – הם נשמת אפם של רוב החברות, והיישומים שמגנים על העסק שלכם דורשים שטח דיסק נרחב. בנוסף, יש היום מספר סיבות שבגינן יש צורך ביותר מקום אחסון:

- תקנות וחוקים שדורשים מבית העסק לשמור ולגבות מגוון רחב של נתונים שאחרת אולי היו נמחקים.
- עסקים רבים נדרשים לשמור על ארכיון הודעות הדוא"ל כמה שנים אחורנית מסיבות משפטיות.
- התפשטות של וירוסים ותוכנות ריגול דורשת גיבויים יותר ויותר חיוניים שדורשים יותר מתמיד קיבולת אחסון מתאימה.
- כל גרסה חדשה של מערכת הפעלה או יישום של תוכנה, דורשת יותר מקום מכפי שהיה בעבר.
- הצורך ההולך וגדל לשמור קבצי מדיה גדולים, כגון וידאו, ולהפוך אותם לזמינים למשתמשים ברשת, יוצר ביקוש לפתרונות אחסון מתוחכמים יותר.

אחסון מידע וניהול האחסון הם קריטיים להצלחה של החברה. למרבה המזל, אפשרויות רבות עומדות היום לרשות עסקים קטנים גם עבור האחסון בפועל וגם באשר לבחירת מיקום האחסון. לעיתים קרובות, הפתרון הטוב ביותר הוא שילוב של אפשרויות האחסון השונות.

אם כך, כיצד מחליטים מה הכי מתאים לכם? ראשית, אתם צריכים לשקול את צרכי האחסון שלכם במונחים גם של קיבולת וגם של מיקום פיזי. עליכם לבחון את אפשרויות האחסון הכי מתאימות לצרכים שלכם. לבסוף, עליכם לפתח תוכנית ליישום פתרונות האחסון שבחרתם.

מהם צרכי האחסון שלכם?
עסקים קטנים צריכים קודם כל להעריך את צרכי האחסון שקשורים ליישומים ולנתונים שלהם, ולשאלה כיצד יגיעו לנתונים אלה. שאלות אלה יעזרו לכם להתחיל:

- אילו יישומים יוצרים את כמות הקבצים הגדולה ביותר?
- אילו יישומים מופעלים על אילו שרתים?
- מה גילם של הנתונים?
- כמה מהנתונים הם כפולים או לא מדויקים?
- כמה מהנתונים לא קשורים לעסק שלכם?
- מהי המהירות שבה אתם צריכים להגיע למידע זה?
- מאילו מיקומים אתם צריכים לגשת לנתונים השונים?

ברגע שאתם מסוגלים להתמודד עם השאלות: מהי כמות הנתונים שבהם אתם עוסקים? כיצד, היכן ומתי תהיה לכם גישה לנתונים? אזי יהיה לכם מושג טוב יותר על צרכי האחסון שלכם.

פתרונות אחסון אפשריים
היום יש לעסקים הקטנים הרבה יותר אפשרויות אחסון מאשר בעבר. פתרונות אלה נעים מזיכרון הבזק נישא (Flash memory), למערכת אחסון מחוברת לרשת שאפשר למקמה בכל מקום פיזי ברשת. הנה כמה מהאפשרויות:

כונן זיכרון הבזק – סוג זה של כוננים מתאים בעיקר לאנשי מקצוע ניידים משום שהם צורכים מעט חשמל, הם קטנים מספיק כדי לתלותם על מחזיק מפתחות ואין להם חלקים שמתפרקים. אפשר לחבר כונן שכזה ליציאת USB של המחשב הנייד לגיבוי קבצים תוך כדי נסיעת עסקים. כוננים אלה גם מספקים הצפנה כדי להגן על הקבצים אם הכונן הולך לאיבוד או נגנב. יש כוננים שמאפשרים גם אחסון נתוני הדואר האלקטרוני, סימניות של הדפדפן שלכם, קבצים ואפילו כמה מיישומי שולחן העבודה. בדרך זו אפשר להשאיר את המחשב הנייד בבית ופשוט לחבר את כונן USB לכל מחשב אחר.

כונן קשיח חיצוני – דרך פשוטה וזולה יחסית להוסיף שטח אחסון נוסף, היא לחבר את למחשב שלכם כונן דיסק קשיח. שימו לב, חשוב לגבות את כל הקבצים שמאוחסנים בכונן אם הם לא מאוחסנים במקומות אחרים.

באדיבות - http://www.yazamcoit.co.il/
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה