close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם היפניות שומרות על המקום הראשון באמינות?

מערכת שורשכט תשרי, תשעו12/10/2015

אמינות היתה מאז ומתמיד פרמטר חשוב בעיני הנהג הישראלי, ושנים שהמכוניות היפנית בולטות בתחום. אחרי כמה ריקולים בשנים האחרונות אצל טויוטה וניסאן, זה זמן לבחון האם המכוניות היפניות הן עדיין המכוניות האמינות ביותר בשוק

תגיות:
עד כמה היפניות אמינות?
צילום: shutterstock
בשוק המכוניות אמינות היא לא הבטחת בחירות
זה התחיל עם סובארו כבר במהלך שנות ה- 70 ועד בסוף שנות ה- 80, המשיך עם טויוטה וניסאן שהגיעו בתחילת שנות ה-90, שבסופן כבר השתלטה על הכבישים המאזדה 323. העובדות בשטח ברורות - הישראלים אוהבים מכוניות יפניות. ואם תשאלו את הנהג הממוצע למה הוא נוהג במכונית יפנית, הוא יענה לכם שזה בגלל האמינות כמובן. האמינות היא אחת התכונות שהנהגים הישראלים הכי רוצים למצוא במכונית אותה הם רוכשים, גם אם הם קונים מכונית חדשה, ובפרט כשהם מחפשים מכונית משומשת. במדינה בה מחירי המכוניות ואחזקתן גבוהים יחסית, בעיקר
בשל עלויות מיסוי, אנחנו מעדיפים מכונית שלא תיתקע ותדרוש גרר אחת לחודש, ושתיכנס למוסך רק לטיפול תקופתי. 

שנה אחר שנה מנצחת ארץ השמש העולה
סקרים ובדיקות של מכוני מחקר ומגזיני רכב אמריקאיים ואירופיים מהשנים האחרונות מדרגים את המכוניות היפניות במקומות גבוהים במיוחד בדירוגי האמינות, שנה אחרי שנה. בולט במיוחד הוא מגזין הצרכנות האמריקאי "קונסיומר ריפורט", שמציג מידי שנה דירוג אמינות של דגמי רכב שונים. גם ב- 2013 וגם ב- 2014 את שני המקומות הראשונים תפסו לקסוס (מותג היוקרה המיוצר על ידי טויוטה) וטויוטה עצמה. בשנת 2014, בעשרת המקומות הראשונים בדירוג הופיעו 6 מכוניות יפניות (ואחת קוריאנית). גם דירוגים שונים בארץ, ביניהם דירוגים שנעשו בקרב חברות ליסינג ומכונאים, תומכים בקביעה כי המכוניות היפניות מתקלקלות פחות. בין החברות שנמנו בין החברות האמינות ביותר בארץ אפשר למצוא בראש הדירוג את מאזדה וטויוטה. מאזדה מככבת כיצרנית שניים מהדגמים האמינים ביותר בישראל, מאזדה 3 בקטגוריה המשפחתית, ומאזדה 2 בקטגוריית המכוניות הקטנות. בקטגוריית מכוניות המנהלים טויוטה אוונסיס לוקחת את הבכורה, כשמיד אחריה מאזדה 6 והונדה אקורד.

מהיפנים אפשר לקנות גם מכונית משומשת
המחירים הגבוהים של המכוניות החדשות וההיצע הרב של מכוניות משומשות, מביאים רבים מאיתנו לחפש דווקא מכונית משומשת. מגזין הרכב הבריטי "וואט קאר" ערך לפני מספר שנים סקר אמינות של מכוניות משומשות בבריטניה, כשגם בו תופסות מכוניות יפניות שבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים. מכיוון שאחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור רוכשי רכבים משומשים הוא אמינות, קל יותר למכור ומומלץ יותר לקנות רכבים של חברות יפניות מוכרות. כך לדוגמא, אפשר לראות שבאתרי היד השניה דגמים כמו מאזדה 2 אוזלים מהר יותר ביחס לדגמים דומים באותה הקטגוריה.

בדירוג האמינות יפן עדיין מובילה
בסופו של דבר, מאחר שבראש ובראשונה אנחנו רוצים שהרכב שאנחנו קונים יגיע מנקודה א' לנקודה ב', האמינות היא קריטריון משמעותי בעת הרכישה. עם זאת, כמובן שיש לקחת בחשבון גם קריטריונים אחרים כמו: מחיר, בטיחות, נוחות, התאמה לצרכים ורבים נוספים. במקרים מסויימים כדאי לזכור שגם חברות כדוגמת פולקסווגן ופורד זוכות בדירוגי אמינות טובים יחסית. בנוסף ייתכן שבמקרים מסויימים עדיף לקנות מכונית אמינה מעט פחות שתוסיף לכם ביקור נוסף במוסך, אבל תתאים לכם משלל סיבות אחרות. אבל בשורה התחתונה - על היפניות עדיין אפשר לסמוך.
הוסף תגובה
עד כמה היפניות אמינות?
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה