close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השוויון- קיבוע שלטון האדם הלבן על השחור

הרב שמעון אורכ אייר, תשעה09/05/2015

השוויון, אינו רק הבטחה לאפשר לכל אחד ואחת מישראל הזדמנות שווה להגיע להיכן שליבו חפץ. השוויון הינו סוג מסוים של תרבות

תגיות:

לא ניתן היה להישאר אדישים מול זעקת רבבות מבני העדה האתיופית לשוויון, בכיכר רבין, בתחילת השבוע. אולם דווקא עתה לאחר שהמראות הקשים שככו מעט, צריך לומר את האמת במלואה. השוויון, הוא שישאיר את בני העדה האתיופית כמו את עמיתיהם המזרחיים, בשולי החברה הישראלית.

כי זאת יש לדעת: השוויון, אינו רק הבטחה לאפשר לכל אחד ואחת מישראל הזדמנות שווה להגיע להיכן שליבו חפץ.
השוויון הינו סוג מסוים של תרבות ושלא במקרה – תרבותו של האדם הלבן. כי התרבות שהמציאה את השוויון כחזון לכולם, היא תרבות שכלית קרה שאינה רואה בשונות הגופנית ולבטח שלא בשונות הצבע שום משמעות. הגוף והבשר הינם לדידה לבוש מקרי של האדם בשירות שכלו הקודח.

כאן טמונה המלכודת.

בעוד הצבע הלבן הוא המשכה של תכונת האור, הצבע השחור הוא ההמשכה הטבעית שמן האדמה, הדם והבשר. בעוד השכל הקר ולעיתים המנוכר, הוא בן בריתו של הצבע הלבן, הרגש, התחושה והמגע, הם בני בריתו של הצבע השחור.

קל יותר להשליט שכליות חד מימדית, תרבות של "שוויון" הכופה את תכונות האדם הלבן על שאר התרבויות. נוח יותר להשליט את תרבותך על אחרים. לקרוא לזה "לימודי ליבה", להכפיף כל תעסוקה משמעותית בתארים אקדמיים שאתה בנית על פי תבניתך ולהציע "העדפה מתקנת", שריון מקומות ועוד מחוות המשאירות בסופו של דבר תרבות אחת בלבד על מכונה. במרוץ הזה נידון האדם השחור כמו גם אחיו הוותיק יותר בן עדות המזרח, לכישלון. כי פשוט לא זאת תרבותם.

אם אנחנו רוצים באמת ליצור שינוי, אנחנו חייבים לשחרר את אזרחי מדינת ישראל מעניבת החנק של התרבות הזו. להוריד את תנאי הסף האקדמיים הדרקוניים לתפקידים משמעותיים במגזר הציבור והפרטי, שאינם מגלים באמת את קישוריו של האדם, להכניס במקומם מבחני אישיות ומרכזי הערכה הפוגשים ישירות את אישיות האדם ואת המתאימים להכשיר בהכשרות מכוונות תפקיד. בכך תתאפשר כניסת גוונים חדשים של תרבות תרתי משמע, להתפתחותה העתידית של מדינת ישראל

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה