close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 טיפים לנהיגת שטח נכונה

מערכת שורשכז טבת, תשעז25/01/2017

נהיגת שטח נכונה מתחילה בהיערכות מוקדמת, מתחילה בבחירת הרכב המתאים ומחייבת שמירה על כללי הזהירות. הנה 5 טיפים שישדרגו לכם את החוויה כבר בטיול הקרוב

תגיות:

אנשים שרוצים להגיע לרמה גבוהה של נהיגת שטח צריכים לצבור לפחות כמה עשרות שעות של ניסיון. עם זאת, יש טיפים שמתאימים גם לנהגים מתחילים וכדאי להכיר אותם:

1. הכינו את הציוד הנדרש 

הכנה של הציוד היא תנאי בסיסי להנאה מנהיגת השטח. אסור לצאת לשטח בלי ציוד מינימאלי שכולל 5 ליטרים מים לאדם ליום, טלפון נייד, גלגל חילוף, מגבה תקין, כלי עבודה, ערכת עזרה ראשונה, מפה, מצפן וערכת חילוץ.

בתוך ערכת החילוץ צריכים להיות לכם רצועת חילוץ שיכולה לשאת משקל של 12 טון לפחות, שאקלים, כפפות עבודה, את חפירה ומכפיל כוח לבעלי כננת.

2. בחרו את הרכב המתאים 

לא כל רכב שטח מתאים לכל שטח. זה העיקרון הכי חשוב בנהיגת שטח נכונה, כי הוא יאפשר לכם לבחור את הרכב האידיאלי עבור הטיול הקרוב. בחירת הרכב משפיעה על הנהיגה ועל המסלול. אתם צריכים לצאת לשטח רק עם רכב 4X4, אבל לוודא שהמפרט הטכני עולה בקנה אחד עם תווי המסלול.

הרכב שלכם צריך להיות מצויד בצמיגים טובים, במהלך מתלה ראוי, בהילוכי כוח ובנעילות דיפרנציאליות. אם עומד לרשותכם רק רכב רך, בחרו מסלול בלי שיפועים חדים ושמרו על גז קבוע כדי לא להתחפר.

3. הוסיפו שיפורים לאחיזה טובה יותר 

בשטח עצמו תצטרכו להתמודד עם הרבה מכשולים ולהשיג אחיזה חזקה כדי לעבור אותם. ניתן להוסיף שיפורים לכל סוג של רכב ולבחור אותם לפי העדפות אישיות.

את השיפורים בוחרים כדי לשדרג את יכולת האחיזה של הרכב הספציפי בתוואי הקרקע הנתון. אתם בתור הנהג צריכים לקבוע מה מתאים לכם ולנסות את הרכב בתנאים שונים. אחרי שתמצו את היכולות שלכם על הרכב הקיים, תוכלו לבצע התאמות ושינויים נוספים.

4. הימנעו מבלימות פתאומיות 

נהיגה במהירות גבוהה לא תשיג כלום בשטח והיא תגרום לכם לבלום בפתאומיות. נסו להימנע ככל האפשר מבלימות פתאומיות, כי הן מסוכנות מאוד עבורכם ועבור הנוסעים.

בלימה פתאומית בשטח חולי תגרום לרכב להתחפר, בעוד בשטח סלעי היא עלולה לקרוע את הצמיגים. הימנעו גם מפניות חדות בשטח וכך תחסכו הרבה עוגמת נפש מיותרת. סעו לאט לפי תוואי השטח והכירו את המגבלות של הרכב לפני שאתם מציבים לעצמכם אתגרים חדשים.

5. שמרו על מרחק בין הרכבים 

אף פעם לא יוצאים לטיול שטח לבד, אבל אתם צריכים גם לדעת איך לנהוג לצד רכבים אחרים. הטיפ הכי חשוב הוא לשמור על מרחק גדול וטווח בטיחות בין הרכבים.

במידה והגעתם למכשול, תצטרכו להכפיל את המרחק הרגיל ולהמתין שהרכב שלפניכם יעבור אותו בהצלחה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה