close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אז כמה פלסטינאים חיים באמת ביו"ש?

מערכת שורשיח חשוון, תשעה11/11/2014

בדרך למדינה דו לאומית? ועדת הכנסת- "הלמ"ס הפלסטיני משקר"

תגיות:
לאחרונה התכנסה ועדת משנה חוץ וביטחון לענייני יהודה ושומרון לדיון על המצב הדמוגרפי ביהודה ושומרון.
בועדה השתתפו  נציגי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נציגי מתאם הפעולות בשטחים וקמ"ט אוכלוסין במנהל האזרחי, דמוגרפים ואנשי אקדמיה בהם פרופסור סרג'יו דלה-פרגולה, מומחה לדמוגרפיה מהאוניברסיטה העברית ומר יורם אטינגר, לשעבר ציר ישראל בארה"ב.

בועדה הוצגו נתונים מספריים שונים בפער של למעלה ממיליון נפש לגבי מספר הערבים החיים ביהודה ושומרון:
 א. מחקר מחלקת המידע והמחקר של הכנסת, בהסתמך על הלמ"ס הפלשתיני מסר נתונים של 2.79 מיליון פלשתינים ביו"ש כולל ירושלים שנאמדת בכ-411 אלף ערבים. נתון המורה על כ- 2.38 מיליון פלשתינים ביו"ש.
ב. הערכת פרופ' לה פרגולה למספר הערבים ביו"ש 2.34 מיליון.
ג. הערכת יורם אטינגר ויעקב פייטלסון למספר הערבים ביו"ש 1.7 מיליון.
ד. קמ"ט מרשם אוכלוסין במנהל האזרחי אמר שאין למנא"ז נתונים מדויקים מאז 97' והם רק עוקבים ומתחזקים את המירשם שבידם ע"פ דיווחי הפלשתינים.
ה. אין למנהל האזרחי מירשם אוכלוסין בשטחי C.
ו. לא הוצגו נתוני הגירה מדויקים ע"י רשות ההגירה.
ז. ללמ"ס הישראלי יש נתונים רק על ישראלים ביו"ש המסתכמים בכ- 360 אלף, ע"פ מועצת יש"ע, 382 מיליון.

למעשה, הובן שכיום אין נתונים מדוייקים ורשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על כמות הפלסטינים ביהודה ושומרון. 
יו"ר הועדה ח"כ מוטי יוגב דרש שתתבצע עבודת מטה מסודרת בנושא. וסיכם: "לספירה המדויקת ולמרשם אוכלוסין מדויק של ערביי יהודה ושומרון יש חשיבות גדולה, לעצם הנתון, לתפישת העולם הנולדות מנתונים אלו, לדאגה בטיפול לאוכלוסייה לתכנון תשתיות, שירותים וכל דבר הנגזר מכמות האוכלוסיות."

יוגב אף הוסיף "נתוני הלמ"ס הפלשתיני עליהם מסתמכים גורמים שונים, שקריים ומגמתיים, לא בהרכב הגילאים, לא בנתוני הילודה ביו"ש הגדולים ב- 2010 מהנרשמים לכיתה א', לא בנתוני פטירות ולא בנתוני הגירה שכלל לא שוקללו. המציאות בה מדינת ישראל "אחראית על" ביטחונית והומניטרית גם על ערביי יהודה ושומרון, מחייבת את משרד רוה"מ והלמ"ס לחזור ולהקים את היחידה לבדיקת נתוני האוכלוסייה הערבית בכל רחבי יו"ש. על המנהל האזרחי, לבצע מפקד לרישום האוכלוסייה הערבית בשטחי C שבאחריות ישראל."
בסיכום הדיון הוחלט שועדת חוץ וביטחון תישלח דרישה למנכ"ל משרד רוה"מ וללמ"ס לחדש את היחידה למעקב אחר נתוני האוכלוסייה הערבית ביו"ש. כמו כן, הועדה תישלח דרישה לשר הביטחון ולמתאם הפעולות בשטחים לקיים מפקד ומרשם אוכלוסין בשטח C.
בנוסף, הרשות להגירה תעביר להנהלת הוועדה את נתוני ההגירה של ערבים ביו"ש בעשורים האחרונים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה