close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חשוב לצחוק

מערכת שורשכא אייר, תשעב13/05/2012

מדוע אנחנו צוחקים כשאנו רואים תינוק מחייך? קצת על הצחוק וחשיבותו

תגיות:

מצוות השמחה "ושמחת לפני ה' אלוקיך" (דברים, פרק טז, פסוק י"א), מדגישה את המשמעות המיוחדת הניתנת לשמחה ביהדות. שמחה הינה רגש המשותף לכל בני האדם באשר הם וכוחה העצום בא לביטוי בתחושת התחדשות אנרגטית אשר מדרבנת את האדם לפעולה ומרחיבה את כוחות הנפש שלו.

האמרה "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד" אשר מהווה אחד מבסיסיה החשובים של תורת החסידות הברסלבית, מבטאת את החיבור החזק בין השמחה לדבקות באמונה ואהבת השם.

צחוק והומור הינם שפה אוניברסאלית המתבטאת בדרכים רבות ומגוונות. תינוקות באים לעולם עם היכולת לצחוק כתוצאה מגירויים ויזואליים, פיזיולוגיים או פשוט לצחוק בספונטאניות. מה קורה לנו למראה חיוכו של תינוק? פנינו מתרחבים, ליבנו מתרכך ועד מהרה אנו מוצאים עצמנו מחייכים יחד איתו.

כך יפעל גם רפלקס הצחוק במקרה בו האדם שלידכם יצחק צחוק בריא ובלתי נשלט.

אחת הסיבות להקשר הרגשי בין צחוק וחופש, טמונה ביכולתו של הצחוק להוות גורם משתחרר מתחושות שליליות כגון עצב, דכדוך או דאגה וכיום אף נעשה בו שימוש בתחומי ריפוי שונים (למשל ליצנות רפואית, גז צחוק אצל רופאי שיניים, צחוק לשיכוך כאבים וכו').

למה כדאי לצחוק בחברותא?
הצחוק המשותף ניחן ביכולת המופלאה לקרב לבבות וליצור גיבוש ותחושת אחדות. מכאן גם שמה של הפעילות - "יוגה צחוק". למרות שהמילה נתפסת כפעילות גופנית של מתיחות, יוגה היא למעשה מושג כולל לאיחוד ולחיבור. חיבור זה בא לביטוי בין הגוף והנפש, בין האדם לסובב אותו ובין האדם לבורא.

סדנאות צחוק לקהל הדתי הפכו בשנים האחרונות לפעילות פופולארית באירועים ולתרגול קבוצתי נפוץ אשר מרומם את מצב הרוח, גורם לשיפור התחושה הכללית ואף תורם לבריאות תקינה.

אין כל צורך להגיע שמחים לסדנת צחוק. סמכו על מנחי הפעילות מלאי האנרגיה והכריזמה ועל יכולתו המופלאה של הצחוק לסחוף את כל המשתתפים באופן טבעי ולהדביק את חברי הקבוצה לכדי צחוק רם ומתגלגל.

הצחוק ידוע ביכולתו לחדש את מצבורי האנרגיה בגופנו ובכך להניע אותנו לפעולה ביתר קלות.

סדנת יוגה צחוק מונחית בליווי של קטעי מוסיקה מקפיצים ומשעשעים ובמהלך הפעילות מתאפשר מרחב לביטוי אישי של כל אחד מהמשתתפים. הפעילות פשוטה ומתאימה לכולם וכוללת משחקים חברתיים קלילים ומפתיעים, משימות להפעלת הגוף בדרכים שונות הכוללות ריקוד משוחרר, השתטות, מתיחת שריר הפנים והשמעת קולות.

לאחר הפעלת יוגה צחוק, ניתן להבחין בתחושה של רוגע ורפיון בגוף.

התוצאה היא שחרור ממועקות ופרספקטיבה מחודשת על מצבים שונים בחיינו יחד עם תחושת קלילות נפלאה ושל חוויה משמעותית ומשחררת.

לעיתים כלל איננו מודעים עד כמה היינו נתונים תחת לחץ נפשי, חרדה או אי נוחות עד שלא נשתחרר מאיתנו צחוק בריא. הצחוק הוכח כדרך טבעית לשחרור של מתחים מודעים ולא מודעים.

אחת ממעלותיו הנוספות של הצחוק היא ביכולתו לשחרר תחושות של ביישנות או מבוכה אשר מכנסות את האדם בתוך עצמו. תחושות אלו הן טבעיות לחלוטין בחברת אנשים. הצחוק מעניק לנו תחושת ביטחון ומגלה לנו במהרה כי אנו חשים בנוח בסביבתנו.

סדנאות צחוק מתאימות לכלל האוכלוסייה, בכל הגילאים ולאירועים שונים.

בסדנאות יוגה צחוק לקהל דתי כמו גם בסדנאות לקהלים אחרים, לעולם לא נעשה שימוש בלעג או הומור ציני מכל סוג אשר עלול לגרום לעלבון או פגיעה באדם אחר. הצחוק הינו מתנה גדולה המאפשרת חוויה אישית וקבוצתית מהנה ולכן נעשה שימוש בכוחו החיובי והמרומם בלבד.

סדנת צחוק לקהל דתי שונה באופייה מסדנאות אחרות בכך שקיימת הקפדה בהפרדה בין נשים וגברים במהלך הפעילות ובלבוש צנוע של מנחי הסדנה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה