close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הגנה ברשת

ניצן וידנפלדט כסליו, תשסח19/11/2007

המשך סדרת המאמרים בנושא תחזוק נכון של המחשב, לתועלתכם. מאמר זה, השני מבין עשרה, עוסק בטיפים לשיפור ההגנה על המחשב מבעיות האינטרנט.

המאמר השני בסדרת המאמרים שלנו על אודות אחזקת המחשב (את הראשון ניתן למצוא כאן), הפעם בנושא ההגנה על המחשב.

כך תגנו על המחשב שלכם מכל הבעיות שיש באינטרנט

1. פיירוול: תמיד הציבו שומר בכניסה. הכלל הזה נכון לסופרמרקט האזורי כמו שהוא תקף למחשב שלכם. בעולם האינטרנט השומר הזה הוא תוכנת הפיירוול, שבודקת מה נכנס למחשב שלכם מרשת האינטרנט, וחשוב לא פחות, מה יוצא לשם. Comodo Personal Firewall, שניתנת להורדה בחינם, תעשה עבורכם את העבודה.

2. וירוסים ורוגלות: אתם זקוקים
להגנה מווירוסים ומתוכנות ריגול גם יחד. אנטיוירוס חינמי מומלץ הוא AVG. תוכנה חינמית טובה נגד רוגלות היא Ad-Aware Personal. לפרנואידים מומלץ להוריד תוכנה נוספת בשם Spybot.

3. עדכונים: הקפידו לעדכן באופן קבוע את חלונות, תוכנת האנטיוירוס, תוכנת האנטי-רוגלות והפיירוול. איומים חדשים צצים בכל שעה, ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר לא מוגנים.

4. אימייל: האימייל הוא המקור מספר אחת למזיקים: כל מה שקיבלתם באימייל ממישהו שאתם לא מכירים הוא לא טוב לכם. חלק מהווירוסים מתחזים לחברים שלכם, לכן אם קיבלתם לפתע אימייל באנגלית מסבתא, רצוי שתתעלמו ממנו. חברות כרטיסי האשראי, בנקים וכל הגופים האחרים שעוסקים בכסף שלכם לעולם לא יבקשו את הסיסמה שלכם באימייל. תמיד הקפידו לגלוש לבנק שלכם על ידי הקלדת הכתובת בעצמכם ולא על ידי הקשה על לינק מהודעת דואר אלקטרוני.

5. סיסמאות: בחרו סיסמה שונה לכל שירות שאתם נרשמים אליו. הסיסמה שלכם צריכה להכיל צירוף של אותיות גדולות וקטנות ומספרים. שמות של בני משפחה ותאריכי לידה לא באים בחשבון. אפשר לברר אותם בשניות.

6. גוגל: בעזרת גוגל ניתן, ולא בהשקעה גדולה במיוחד, להצליב מידע שפיזרתם באינטרנט, כמו חשבונות אימייל ישנים, כרטיסים באתר היכרויות ומידע מאתרי אוניברסיטאות, ולמצוא עליכם פרטים מביכים. היו זהירים במידע שאתם מחלקים.

7. נקו עקבות גלישה: אם אתם משתמשים במחשב כלשהו שאינו המחשב האישי והבלעדי שלכם בבית, כדאי לנקות את עקבות השימוש שלכם באינטרנט.

8. גלישה אנונימית: כשאתם מתחברים לאינטרנט, אתם מקבלים מספקית האינטרנט שלכם כתובת שמזהה אתכם בכל מקום שאליו אתם גולשים. המספר הזה נשמר אצל הספקית ובשרתי האתרים, כך שעם הצווים הנכונים, ניתן יהיה לגלות בקלות היכן גלשתם. הבשורה הטובה היא שניתן להסוות את המספר המזהה הזה. תוכנה שעושה זאת היטב היא The Cloak. לגלישות חד פעמיות אפשר להשתמש באתר אנונימאוס.

9. הצפנה: הצפינו את כל המידע האישי שלכם, כמו נתונים אישיים ומספרי כרטיסי אשראי, בעזרת תוכנה. כך, גם אם מישהו יצליח לחדור למחשב שלכם, הוא לא יוכל לגנוב משהו בעל ערך. בחרו מפתח הצפנה חזק בן 25 אותיות לפחות (בית משיר אהוב), שיקשה על הפורצים הפוטנציאליים. תוכנה טובה שעושה את זה בקלות היא cryptext. שמרו את הסיסמה במקום בטוח.

10. מחיקה: ניתן בקלות רבה לשחזר קבצים שמחקתם. אם מדובר במידע רגיש, עליכם להשתמש בתוכנה שדורסת את הקבצים לחלוטין. אנחנו ממליצים על אירייסר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה