close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניהול נכון של עסק שומר שבת

מערכת שורשיב אב, תשעד08/08/2014

בעלים של עסק שומר שבת יכול באמצעות ניהול נכון להפוך את החיסרון התיאורטי ליתרון מעשי

תגיות:
בעלים של עסק שומר שבת יכול באמצעות ניהול נכון להפוך את החיסרון התיאורטי ליתרון מעשי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, עבודה של חמישה או שישה ימים בשבוע לא תמיד פוגעת ברווחים ובמכירות. ראשית, עסק שומר שבת פונה לכל קהלי היעד והוא אינו מוגבל לציבור הדתי בלבד. מצד שני, יש שומרי מסורת שירצו לתת עדיפות לעסק מן הסוג הזה. כך צובר עסק שומר שבת לקוחות חילוניים וגם לקוחות דתיים, זאת בניגוד לעסק אחר המוגבל לציבור מסוים בלבד.

שנית, ניהול נכון של עסק שומר שבת מבוסס על פיזור משאבים לכל אורך השבוע. עסק שומר שבת צריך לזהות את הימים החזקים, להניע לפעולה בימים חלשים ולנסות להגיע לממוצע הנדרש. אפשר לעשות את זה באמצעות הגמשה של שעות הפעילות, בעזרת צמצום כוח העבודה או עם מבצעים שיווקיים, הטבות והנעה לפעולה. הציבור הדתי יודע כי רק בעזרת ניהול מכירות ניתן להביא לידי ביטוי את היתרונות של עסק שומר שבת.

מה מאפיין עסק שומר שבת?
ברוב המקרים קשה לזהות במבט ראשון את ההבדלים בין עסק חילוני לבין עסק שומר שבת. עסקים מן הסוג הזה מפוזרים בכל רחבי הארץ, בקניונים, במרכזי הקניות ובמרכזי הערים. מצד שני, יש בכל זאת מאפיינים ייחודיים של עסק שומר שבת ואותם כדאי להכיר.

המאפיין הבולט ביותר קיים בתחום המזון והמשקאות, בו עסקים המעוניינים בתעודת כשרות נדרשים לא רק לסגור בשבת אלא גם להתנהל מול משגיח מטעם הרבנות העירונית. מאפיין נוסף הוא של עסקים המציעים שירותים. בעסקים אלו אי אפשר לקבל שירות במהלך השבת ולכן הלקוחות עלולים להיפגע. בעזרת ניהול נכון של עסק שומר שבת המציע שירותים אפשר למצוא פתרון ביניים. כדאי להקליט הודעה מיוחדת עבור ציבור הלקוחות, לתת מענה על שאלות נפוצות ולהשאיר אפשרות למסרים. במידה והעסק מעניק שירותי חירום, רצוי לבצע הפניה אוטומטית של השיחות במהלך השבת אל מקומות אחרים ופעילים.

אתר האינטרנט של עסק שומר שבת
כיום מתווסף מימד חדש אל הנושא של ניהול עסק שומר שבת – אתר האינטרנט. כאן דווקא יש הבדלים משמעותיים בין עסקים שונים. ישנם מקרים שבהם בעל העסק יכול לבחור האם לבצע סגירה פיזית של המקום בשבת אך להשאיר את אתר האינטרנט פעיל, או לחילופין להשבית לחלוטין את כל הפעילות הקשורה אל העסק. חשוב לציין שמבחינה הלכתית ישנן שיטות שונות ולא תמיד יש מניעה להפעיל אתר אינטרנט בשבת אולם בכל מקרה רצוי לבצע שאלת רב.

לסיכום, ניהול נכון של עסק שומר שבת מתייחס למימד הכלכלי והמעשי ויש לו משמעות רבה. היתרון של אתר אינטרנט הוא שמדובר בפעילות אוטומטית שאינה דורשת חילול שבת, כאשר בין היתר ניתן לרכז את ניהול המכירות בצורה מסודרת מיד עם סיום השבת או בימי חול.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה