close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיול למרוקו לשומרי מסורת

מערכת שורשכ חשוון, תשעד24/10/2013

היום חברות טיולים רבות מארגנות טיולי נישה, כולל טיולים מאורגנים לשומרי מסורת שמבקשים לבקר במרוקו. לדוגמה, חברת אופקים מציעה טיול מאורגן שכזה

תגיות:

ההיסטוריה של מרוקו היא משמעותית כמו ההיסטוריה של כל מדינה באפריקה, אסיה, אירופה או אמריקה. בחלקים מסוימים בעולם, כאשר האדם למד לראשונה להשתמש באבן ולהכין לעצמו כלים, היו ההרים במרוקו ובפנים הארץ מאוכלסים באנשים שנקראו ברברים. זמן לא רב לאחר מכן, החל לפרוח המסחר הפניקי בנמלי רבאט וטנג'יר. כך שלמרוקו יש הסטורייה רחבת יריעה שאפשר להתוודע אליה במעט, בעת ביקור בה.

בתקופה העתיקה המה מדבר סהרה בציידים, בלקטנים, בבעלי חיים ממינים שונים ובצמחייה. בני האדם הראשונים על פני האדמה היו אבותיהם של אנשי מרוקו הקדומים. הארכיאולוגים מצאו שבערך בתקופת

האבן הפכה מרוקו לצומת אליו הגיעו אנשים מארצות רחוקות כמו מצרים, אלג'יריה ולוב.

מרוקו של היום מציעה יעדי תיירות רבים. המועד המומלץ ביותר לנסיעה למרוקו הוא בחודשי החורף, בהם אפשר ליהנות מהיופי האמיתי של הרי האטלס. במרוקו אפשר לטעום את התרבות וההיסטוריה העתיקים. חלק מהערים במרוקו כמו מרקש, קזבלנקה, טנג'יר ופס, הם מקומות תוססים ומעניינים. סיור במרוקו יביא אתכם לחופים מדהימים ולעיירות חוף יפהפיות מצד אחד, ולהרי האטלס במדבר סהרה, מצד שני.

היום חברות טיולים רבות מארגנות טיולי נישה, כולל טיולים מאורגנים לשומרי מסורת שמבקשים לבקר במרוקו. לדוגמה, חברת אופקים מציעה טיול מאורגן שכזה שנמשך 12 ימים ו-10 לילות.

בדרך כלל כוללים טיולים אלה גם את המסלולים הבאים:

- נחיתה בעיר הגדולה קזבלנקה. משם נסיעה לרבאט, סיור בארמון המלך, ביקור במוזוליאום שבו קבורים שני המלכים של מרוקו מוחמד ה-V וחסן ה-II. ביקור בקסבה ובשרידיו של המסגד שנהרס במהלך המאה ה-18.

- ביקור במקנס, שהיתה עיר הבירה של מרוקו בעת שלטונו של הסולטן בסוף המאה ה-16. הסיור כולל גם ביקור ברובע היהודי במקומו.

- נסיעה לפס שנחשבת לעיר הבירה התרבותית של דת האיסלאם במרוקו. בעיר פס שוק צבעוני מרשים, אתרי דת כמו מדרסות ומסגדים, ארמון מפואר ועוד. בל נשכח שהרמב"ם היה אחת הדמויות הידועות של הקהילה היהודית בפס. בעיר, רובע יהודי עתיק שבו מבקרים המטיילים, וניתן גם לערוך תצפית על העיר החדשה והעתיקה.

- אחד ממסלולי הטיול חוצה את הרי האטלס מן הצפון לדרום. המטיילים מבקרים בכפר אותנטי במקום ומגיעים לאיפרן, עיר קיט יפהפיה ששוכנת בהרים בגובה של 1,650 מטרים שבה נוהגים לערוך סקי בעונת החורף.

- מאיפראן, נסיעה דרך אראשידה שנמצאת למרגלותיו של הרי האטלס מובילה לארפוד, מקום שידוע בעצי הדקל שצומחים בו.

- הטיול המאורגן כולל גם סיור ג'יפים שמאפשר לחזות בזריחה שעולה מעל לדיונות של מדבר סהרה, ונסיעה לקניון הטונדרה המיוחד והיפהפה, תוך כדי מעבר בנאות מדבר שבהם צומחים דקלים גבוהי קומה. המסע מתמשך לאורכו של עמק הדאדס, על בוסתניו ונופיו עוצרי הנשימה.

- המסלול עובר גם בבולמן שנחשבת לבירת הוורדים. כל מי שחפץ בכך מוזמן לקנות במקום מי ורדים ומשחות רפואיות.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה