close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שאלות רב לקראת שבת– כמה שאלות נפוצות.

מערכת שורשה אדר, תשעח20/02/2018

אז מהן השאלות הנפוצות ששאולים אנשי שרוצים לדעת יותר על המותר והאסור ביום זה, ומהן התשובות שיזערו לנו להחכים וללמוד?

תגיות:
וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת." ... פזסוק זה הלקוח מספר בראשית, הינו אחד הפסוקים המשמעותיים לנו העם היהודי, כאשר יום השבת הוא היום לו כולם מחכים ומצפים, וזאת בשל היכולת שלנו לנוח ביום זה, לנהות מחיק המשפחה, להתחבר לשקט שאופף אותנו מכל כיוון ולהתמכר למאכלי השבת המתחממים לעיטם על פלטות.
אם אתם רוצים לדעת יותר על יום השבת החשוב לנו מכל, כדאי שתדעו כי באמצעות שאלות רב לקראת שבת אפשר לדעת יותר על היום הקדוש.

אז מהן השאלות הנפוצות ששאולים אנשי שרוצים לדעת יותר על המותר והאסור ביום זה, ומהן התשובות שיזערו לנו להחכים וללמוד? הכל בהמשך!

אם אתם מעוניינים להתחזק לקיים את מצוות האל, ולהפוך את השבת שלכם לקדושה ושלווה יותר -חשוב שתדעו כי ישנן שאלות רב נפוצות שכל מי שרוצה לקיים את מצוות השבת כדאי שיכיר אותן.

אז מהן השאלות הנפוצות בנוגע לשבת? הנה כמה דוגמאות:

שאלה: מהי תפילת שחרית של שבת?
תשובה: תפילה זאת הינה תפילה אותה אומרים בבוקר של יום שבת והיא תפילה שכוללת פסוקים שאותם לא אומרים ביום חול. התפילה נערכת בדרך כלל בבית הכנסת ובצורה חגיגית עם כלל משתפים שמברכים את יום השבת.

שאלה: איך יודעים מתי כניסת שבת?
תשובה: זמני כניסת השבת בארץ משתנים בין ערים ונקבעים לפי המיקום ולפי מושג שנקרא 'בין השמשות' כאשר קביעת כניסת השבת נעשית ביחס לזמן שקיעת השמש . לפי המחמירים השבת תיכנס בזמן שקיעת השמש לבין צאת הכוכבים שזהו זמן שנקרא גם 'בין השמשות' כאשר בערים קדושות כמו ירושלים השבת נכנסת מוקדם יותר מאשר בערים אחרות. כניסת השבת קורית בבין השמשות, תוך שכלל השבת נמשכת החל משקיעת השמש ביום שישי, ועד צאת הכוכבים למחרת.

שאלה: האם מותר לשחק בשבת?
תשובה: בכל הנוגע למשחק בשבת חשוב לדעת שמשחקים הכוללים פעילות פיזית כמו כדורגל, כדורסל ועוד הינה אסורים. עם זאת משחקי מחשבה וקופסה הם כאלה שניתן לשחק בשבת למרות שההיתר הינו על ידי דעת המתירים. לפי דעת המחמירים משחקי קופסה הינם אסורים בשבת וזאת משום שלא ראוי ביום שבת לעסוק בפעילות שעיקרה מחשבה ותחרות, ורצוי ביום שבת לנוח ולאכול מאכלים אהובים. עם זאת לפי המתירים משחקים בשבת כל עוד הם אינם כוללים כסף והימורים, הינם מותרים.

שאלה: האם אפשר לחגוג ביום שבת יומולדת?
תשובה: ביום שבת ניתן לחגוג יומולדת כל עוד ההכנות ליום ההולדת נעשו יום לפני וכל עוד לא מדליקים נרות בשבת ואת הבלונים מנפחים אך קושרים רק בגומייה.

שאלה: האם ניתן לפתוח מטרייה בשבת?
תשובה: ביום שבת אסור לפתוח מטרייה ויתרה מכך אסור להחזיק וללכת עם מטרייה גם אם היא נפתחה ביום שישי לפני כניסת השבת. למידע נוסף על האיסור ניתן לקרוא בערך נשיאת מטרייה בשבת.

שאלה: האם מותר לפתוח שקיות ביום שבת?
תשובה: לפי ההלכה מותר לקרוע שקיות של חטיפים ביום שבת וזאת משום שהשקית עוטפת מאכל שמטרתו לשימוש חד פעמי. בין העטיפות שניתן לקרוע: עטיפות של וופלים, ארטיק ושוקולד. בנוסף ניתן לפתוח שקיות ממתקים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה