close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רעיונות לארוחת ראש השנה

מערכת שורשט אלול, תשעה24/08/2015

כמה רעיונות מהירים לסעודת ראש השנה

תגיות:

הנה מתרגשת לה ובאה, סעודת סדר ליל ראש השנה. ארוחה חגיגית, שבה כל המשפחה רחוצה ונקיה, יושבת לשולחן ומוכנה לקבל את השנה הבאה עלינו לטובה, (איך לא) באכילת מטעמיך. האם את מהמבשלות הקלאסיות, אשר דבקות במאכלים ממטבחה של אמא ולא תסטינה מהן ולו בגרגר מלח אחד, וכל מאכל בסעודה מעורר געגועים לתקופות אחרות, רגועות יותר? האם את מהמבשלות המחדשות, שאין אצלן ארוחה דומה למשניה, וכל ארוחה הן מפתיעות את הסועדים במנות חגיגיות חדשות ערבות לחיך? בין אם את שייכת לסוג הראשון, לסוג השני, או, אפילו, לסוג השלישי (שנוטל מעט מהקלאסי והמסורתי ומעט ומהחדשני), ברור שארוחת החג מעסיקה אותך כבר מעכשיו. לנוחותך, ריכזנו מספר מנות מומלצות, המבוססות על סימני החג המוכרים יותר (תפוח, דבש) והמוכרים פחות (קרכס"ת - קרא, רוביא, כרתי, סלקא, תמרי, שלגבי זהותם המוחלטת יש ויכוח עוד מימיו של האמורא הבבלי אביי).

בשר - כי כל ארוחה חייבת מנה בשרית
אם הסעודה המשפחתית שלך מצומצמת ואיננה כוללת עשרות מוזמנים, תוכלי לפנק כל אחד מהסועדים במנה ראשונה אישית של עגבניות הממולאות בבשר בקר טחון המוקפץ יחד עם פטריות, מכוסה ב"מכסה" פריך של פירורי לחם ונאפית בתנור. שילוב הטעמים בין כל מרכיבי המנה, יחד עם התיבול העשיר שלה, יעלו רוק בפיהם של אורחיך כבר ברגע ההגשה. אם התברכת במוזמנים רבים, תוכלי "לקצר" לעצמך את הדרך ולהגיש למנה העיקרית אסאדו בדבש, חרדל ויין. לא רק זו שהמנה האיכותית מכילה שניים מסימני החג המובהקים (בשר שמן ודבש), אלא אף שבישולה הארוך יאפשר לך להתפנות להכנת מאכלים אחרים, הדורשים תשומת לב רבה יותר. 

עוף - מרפא לגוף ולנפש
החל במרק העוף המסורתי הקלאסי (שנחשב כמרפא לכל כאב, ובצדק) וכלה בעוף הצלוי בשלמותו (בדבש ותפוזים, בדבש וחרדל או בגירסא מתוחכמת של עוף בזיגוג בלסאמי ודבש), העוף תופס מקום של כבוד בארוחות הישראליות. למשקיעות במנות האישיות, נמליץ על גלילות חזה העוף הממולאות בצל ופטריות, שיוצרות רושם שבילית שעות בהכנתן, כשבפועל, הן קלות מאד ומהירות להכנה. למארחות משפחה גדולה, נציע להגיש עוף בשום וסילאן (דבש תמרים). שילוב הטעמים בין התמרים לשום יוצר ניגודיות מסויימת מעניינת ועם זאת, מושלמת.

בזמן האכילה, את רטבי העוף, כמובן, מומלץ לספוג עם החלה העגולה הטריה, שאף היא מסמלת את ראש השנה. 

סלט - הסייד-קיק של מנות עיקריות או מנה בפני עצמה?
את אלה שאינם אוכלים בשר (ואף לכאלה שכן - בהחלט מגיע) תוכלי לפנק בסלט סלק ותפוחים (ואיך אפשר לשכוח את גרעיני הרימון העסיסיים?) המוגש על מצע של עלי חסה ועלי בייבי טריים. הסלט, המתובל ברוטב ויניגרט, מרענן בטריותו את פיות הסועדים ומהווה אתנחתה מהנה בין המנות החמות והמבושלות. 

קינוח - להשאיר טעם מתוק בפה
*כבודה של עוגת הדבש המסורתית במקומה מונח, אבל מה דעתך לגוון השנה את הקינוח ולהגיש משהו שונה במקצת? למשל סהרוני קיץ ממולאים בקונפיטורה ובפרי, לצד סלט פירות העונה? גם כאן, השילוב בין הסהרונים האפויים לבין הטריות של הפירות העסיסיים יוצרת שילוב מהמם. הגשת מנה מפתיעה כזו תסיים את הארוחה בטעם טוב ותותיר את הרושם הרצוי.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה, ואיזו דרך טובה יותר את מכירה להתחיל שנה חדשה וטריה, חוץ מארוחת חג מעניינת?

שתהיה לכולנו שנה מתוקה.

לכל המתכונים המוזכרים בכתבה ועוד מבחר מתכונים לראש השנה – כנסו לאתר "טעימאוד"
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה