close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רכבי שבע מקומות- סקירה מהירה

מערכת שורשכד אב, תשעב12/08/2012

משפחות עם יותר משלושה ילדים מתקשות מאוד להסתדר עם ה"רכבים המשפחתיים" המצויים בשוק. ערכנו עבורכם סקירה מהירה של חמשה דגמי רכבים עם שבע מקומות.

תגיות:

היום בישראל כמעט לכל משפחה יש לפחות רכב משפחתי אחד. אבל רכבים אלה אינם עונים על צרכיהן של משפחות רבות שבהן יותר מ-3 ילדים כמו רוב המשפחות הדתיות. "רכב משפחתי" רגיל גם לא נותן מענה לצרכיהם של משפחות עם 2-3 ילדים שרוצים לצרף לנסיעה חברים של ילדיהם; או לצרכיהם של סבים וסבתות צעירים ואנרגטיים של ימינו שרוצים לטייל עם נכדיהם. הרכב שפעם הספיק לשלושת ילדיהם, צר מלהכיל את כל הנכדים, או לפחות את חלקם.

מסיבה זו הופכים המיניוואנים הקומפאקטיים לפופולאריים ביותר בקרב משפחות רבות ובעיקר בקרב אוכלוסיית המשפחות מרובות הילדים. רכבים אלה מתאימים לשבעה נוסעים כשברובם אפשר לשבת ברווחה ובנוחיות.

בקטגוריה זו השוק מציע מספר סוגים של רכבים שמהם נסקור בקצרה חמישה: קרייזלר גראנד וייאג'ר (היקר ביותר), קיה קרניבל, דודג' ג'ורני, טויוטה ורסו ורנו לוגאן (הזול ביותר).

קרייזלר גראנד וויאג'ר
המיניוואן היקר ביותר בארץ שבו 7 מושבים. לרכב מנוע 3.8 ליטר, הוא מרווח מאד אולם שימו לב, ששלושת המושבים הממוקמים באחורי הרכב צפופים ביותר. מחיר הרכב נע בסביבות 229,000 שקלים.

קיה קרניבל
קיה קרניבל הוא המיניוואן הנמכר ביותר בישראל ונחשב לנוח ומרווח – חלק מהסיבות שהוא מבוקש מאוד בשוק הליסינג הפרטי. מיניוואן זה מגיע בשני אופנים: מיניוואן עם מנוע בנזין של 2.7 סמ"ק ומיניוואן עם מנוע טורבו דיזל של 2.9 סמ"ק.

שתי גרסאות הקיה כוללות מראות חשמליות מחוממות, מערכת MP3 כולל שקע USB ובקרת שיוט. ההבדל בין שתי גרסאות הרכב מבחינת האבזור הוא, שברכב הדיזל מותקן מזגן רגיל, וברכב הבנזין מותקן מזגן עם בקרת אקלים מפוצלת. שתי המכוניות מעניקות אחריות ל-3 שנים ומחירן זהה – 199,000 שקלים.

דודג' ג'ורני
מכונית אמריקאית בעלת מנוע של 2.4 ליטר ותיבת הילוכים רציפה. מחירה כ-184,000 שקלים. המכונית נחשבת למפנקת והיא מציעה נסיעה נוחה ורכה.

טויוטה ורסו
מכונית זו מיוצרת בטורקיה. היא מצוידת במנוע 1.8 ליטרים ו-147 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רציפה. המחיר נע בסביבות 157,500 שקלים. שני המושבים הנוספים אינם משאירים מקום רב לתא המטען ובקושי מתאימים למושב בטיחות של ילד. אגב, את שני המושבים הנוספים אפשר לקפל ולהצמיד לרצפה.

צריכת הדלק של הורסו היא חסכונית כ-14.3 ק"מ לליטר. ברכב מותקנות בקרת יציבות ובקרת משיכה ושבע כריות אוויר. לרכב שמשות כהות ומערכת קול שכוללת שישה רמקולים.

רנו לוגאן
רנו לוגאן היא מכונית זולה, יחסית, שבה יש 7 מקומות ישיבה. היא מזכירה יותר רכב סטטישן מאשר מיניוואן.

מנוע המכונית 1.6 ליטר וברכב תיבת הילוכים אוטומטית, או ידנית. מחיר הרכב הידני מתחיל ב-117,000 שקלים והאוטומטי 125,000 שקלים. למרות שם המכונית, היא אינה מיוצרת במפעלי רנו, אל במפעלי דאצ'ה ברומניה. הרנו לוגאן מורכב על בסיס צמיגים שהוארך ל-290 ס"מ, כשאת המושבים אפשר לקפל או להסיר. מדובר במכונית זולה עם אבזור מצומצם, שכולל רק שתי כריות אוויר ואורות ערפל.

בשנת 2011 שווקה מכונית זו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, הוגדרה לצרכי רישוי כמסחרית ושווקה עם 5 מקומות ישיבה ואפשרות להוספת שני מושבים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה