close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת על טיפול אישי וזוגי

מערכת שורשח אייר, תשעו16/05/2016

פתירת בעיות זוגיות על ידי טיפול אישי וזוגי

תגיות:

במסגרת החיים הזוגיים והמשפחתיים ישנם רגעים רבים של אושר ושמחה, אבל גם רגעים קשים יותר ותקופות שבהן ההתמודדות נראית קשה עד בלתי אפשרית. תקופות אלו עשויות לנבוע מגורמים שונים, החל משינויים במקורות התעסוקה, קשיים כלכליים, משבר אמון בין בני הזוג, מחלה אשר מאובחנת אצל אחד הצדדים וגם שינויים חיוביים כמו הריון ולידה עשויים להוביל לתקופות של קושי ומשבר. כדי להתמודד בהצלחה עם קשיים מהסוג הזה נדרש ליווי מקצועי שבמסגרתו ניתן יהיה לעשות סדר בבלגן, להבין מה הן הציפיות האישיות והיכן נמצא הפער בינן לבין המציאות הזוגית והמשפחתית, ולמצוא את הדרכים שיוכלו לשפר את התקשורת ולצמצם את התחושות השליליות. תהליכים אלה מתרחשים במסגרת של טיפול אישי וזוגי, ולפני שאתם בוחרים מטפל חשוב להבין מה בעצם קורה במסגרת הטיפול עצמו.

הציפיות האישיות מהקשר הזוגי

טיפול אישי וזוגי הוא כלי מרכזי בהתמודדות עם אתגרים אישיים ומשותפים, בהסתגלות לשינויים שהתרחשו (או עומדים להתרחש) במסגרת הקשר הזוגי וכן במסגרת שיקומה של מערכת יחסים שסבלה טלטלה. בטיפול האישי תיפגשו באופן אישי עם המטפל לצורך חקירה אישית ופרטנית יותר. בטיפול הזה תבינו איך אתם מבטאים את הציפיות האישיות שלכם, מה הם המסרים שאתם מעבירים ואיך הם מנהלים את חייכם ואתכם, איך מתנהל הקשר הזוגי והמשפחתי שלכם וכן מה הם סדרי העדיפויות שלכם בנקודת הזמן הזו. זוהי הבחינה האישית שלכם את הצד שלכם בתוך הקשר, ובטיפול זה בן או בת הזוג אינם נמצאים. לעומת זאת, במסגרת טיפול זוגי ייפגשו שני בני הזוג עם המטפל, ובתהליך הזה יחקרו שלושת הצדדים (בני הזוג והמטפל) את הקשר הזוגי, את ההתנהלות של כל אחד מבני הזוג בתוכו, את אופן ההתמודדות עם סיטואציות ואתגרים שונים, את ניהול הכעסים ואת דרכי התקשורת, וכל זאת כדי להגביר את המודעות לצרכי הצד השני ולרגשותיו, ולשפר את התקשורת.

סודיות לכל אורך הדרך

עשויים להידרש מספר טיפולים כדי להבטיח תהליך נכון, עמוק ומסודר. טיפול אישי וזוגי יחל בפגישה משותפת של המטפל עם בני הזוג ולאחר מכן יתקיימו מפגשים אישיים וזוגיים במסגרת הטיפול שייקבע במשותף. הטיפול עצמו יתנהל בהתאם לגישה הטיפולית של המטפל שבו בחרתם, ובהתאם לצרכים שלכם. זוגות רבים חוששים מפני מפגשים טיפוליים מהסוג הזה ומביעים דאגה מכך שבן או בת הזוג יידעו מה התרחש בחדר כאשר הם עצמם שוחחו עם המטפל במסגרת הטיפול האישי. אלא שמטפל אישי וזוגי מוסמך מחויב לסודיות מקצועיות בהתאם לחוק, אותו תוכלו למצוא גם בתקנון האגודה לטיפול משפחתי, ומכאן שאין לכם כל סיבה לחשוש. תוכלו להיות כנים ופתוחים במסגרת הטיפול, מתוך מחויבות להצלחתו, וככל שתעשו זאת כך תשפרו את סיכויי ההצלחה האישיים והזוגיים שלכם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה