close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תינוק משלושה הורים הוא יהודי?

מערכת שורשח אדר, תשעז06/03/2017

הרבנות תכריע אם טיפול פוריות חדש של "שלושה הורים" יעמיד בספק יהדות התינוק

תגיות:
הרבנות הראשית נדרשה להכריע בנוגע ליהדותם של תינוקות העתידים להיוולד בטיפול פוריות מסוג חדש. הטיפול מאפשר להרות על ידי תיקון ביצית פגומה בעזרת חלקי ד.נ.א מביצית נתרמת. התהליך מתקן בעיות פוריות שמקורן בביצית האם או מונע העברת מחלות תורשתיות מצד האם.
 
במכתב שנשלח לרבנות הראשית על ידי המרכז הרפואי לפוריות, המתמחה במקרי פוריות קשים, דווח שבשונה מתרומת ביצית בה כל הביצית מגיעה לאם העתידית מתורמת זרה, בטיפול החדש נשמר הד.נ.א של גרעין תא הביצית של האם העתידית. כך שנוצר הריון משילוב ד.נ.א של ששלושה בני אדם: בעל הזרע (האב), בעלת גרעין תא הביצית הנושאת את ההריון (האם העתידית) ובעלת תא הביצית שחלקיו מאפשרים לבצע את התיקון (התורמת).
 
לדברי ד"ר איליה בר יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, הסדרת הזהות היהודית מראש חשובה כדי להכין את הקרקע לקראת הטיפול גם במישור הדתי. כך שמטופלים ידעו לקבל החלטות ברמה הדתית ולא יופתעו לאחר הלידה שילדיהם אינם מוכרים כיהודים. לכן ביקשנו מהרבנות לפסוק על הפריצה המדעית שעתידה להביא אושר לאנשים שחיכו שנים בשביל הסיכוי ללדת תינוק בריא.
 
בחודש ינואר נולד באוקראינה התינוק הראשון בעולם שנוצר בטכניקה החדשה. בנוסף בריטניה אישרה למרפאות פוריות בתחומה לבצע את הטיפול ומאות זוגות החלו את התהליך, כך שעד סוף השנה צפויים להיוולד בדרך זו עשרות תינוקות נוספים. ההערכות הן שלאחר הצלחת הלידות הראשונות מדינות נוספות מרחבי העולם יאשרו לבצע את הטיפול בתחומן.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה