close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שימוש בחיפוי בטון אדריכלי לעיצוב הבית

מערכת שורשכ חשוון, תשעד24/10/2013

תהליכי ייצור חדשים שפיתחו בתעשיית הבנייה, הביאו ליצירת הבטון האדריכלי שבמהלך ייצורו מערבבים בבטון סיבי זכוכית צפופים מאוד

תגיות:
בטון אדריכלי מבית ארטן
צילום: יח"צ

תהליכי ייצור חדשים שפיתחו בתעשיית הבנייה, הביאו ליצירת הבטון האדריכלי שבמהלך ייצורו מערבבים בבטון סיבי זכוכית צפופים מאוד. תהליך זה מאפשר יצירת בטון יפהפה, איכותי, ידידותי לסביבה, חזק ועמיד בפני כתמים וספיגה של נוזלים. הבטון זמין בשלל של עיצובים ייחודיים ויפהפיים והוא מתאים לחיפוי ולריצוף פנים הבית והחצר.

אם עד לשנים האחרונות השתמשו בבטון בדרך כלל לחיפוי קירות ולריצוף משטחים במבנים מסחריים, ציבוריים או מחוץ לבית –

בטון אדריכלי מבית ארטן
צילום: יח"צ
היום, עם הכניסה של הבטון האדריכלי לעולם העיצוב, מעדיפים אדריכלים רבים להשתמש בחיפוי קירות הבית – בחוץ ובפנים - בבטון אדריכלי. היום ניתן ליישם את הבטון האדריכלי בשיטות יישום שונות (כמו בשיטה רטובה, מתועשת או בשיטה יבשה, מודבקת).

חיפוי קירות חיצוניים
שימוש בבטון אדריכלי לחיפוי קירות החלק החיצוני של הבניין משרת שתי מטרות. החיפוי גם מעניק הגנה למבנה וגם מיפה אותו מבחינה אסתטית. החיפוי אמור להגן על הבניין מפני פגעי הטבע, הגשמים, קרני השמש והרוחות.

מי הגשמים, אחד האלמנטים שחיפוי הקירות מגן מפניהם, יכולים לגרום לנזק עצום למבנה שאינו אטום ואינו עמיד בפני חדירת מים.

תהליכי ייצור מודרניים של הבטון האדריכלים מאפשרים השגה של גוון אחיד. כך ניתן להקנות למבנה מראה אחיד שיישמר גם בתנאי מזג אוויר קשים וגם לאורך השנים.

יחד עם היתרונות שכוללים הגנה בסיסית מוגברת למבנה, הבטון האדריכלי יכול גם לשפר את המראה של הבניין עליו הוא מיושם ולהוסיף לו מראה אורבאני, ייחודי ועוצמתי.

ריצוף בבטון אדריכלי

משטח הבטון האדריכלי יכול להיות צרוב או חלק וצבוע בגוון שמתאים לתכנון העיצובי של החדר. המשמעות היא שהבטון הוא הריצוף הסופי ואין צורך לכסות אותו במרצפות או בכל כיסוי אחר.

ישנם שני סוגים של בטון אדריכלי שקשורים לעובי הבטון: בטון בעובי שבין 7 ל-15 סנטימטרים. בטון זה כולל בטון שהוא מוחלק הליקופטר, צרוב, מלוטש, מוטבע או צמנטי. הבטון הדק יותר, בעובי שבין 2 עד 10 מילימטרים כולל סוגים של מיקרו טופינג ומדה מתפלסת דקורטיבית.

השימוש בבטון הדק מקובל יותר במקרים שבהם מתבצע שיפוץ של משטח בטון קיים או משטח מרוצף. במקרים אלה אפשר להגיע למראה היפהפה של הבטון האדריכלי, מבלי שיהיה צורך לפרק את הריצוף הקיים או להוסיף גובה למשטח הקיים.

בטון אדריכלי לעיצוב מושלם

חיפוי קירות בבטון אדריכלי הוא פופולרי ביותר ויש לו עמידות וחוזק בדומה לאבן, אבל מהבטון אפשר ליצור כמעט כל צורה שתוכלו להעלות על דעתכם.

הבטון האדריכלי משמש בדרך כלל בבנייה טרומית בשל החוזק שלו, הרבגוניות האסתטית והעלות הנמוכה.

הטכנולוגיה החדישה מאפשרת ייצור של בטון אדריכלי בגימורים שונים כמו גימור חלק או מחורר. האדריכל יכול לבחור את הגימור הנבחר מתוך מגוון של גוונים ומרקמים, והוא מוזמן גם לבחור באגרגטים המתאימים לו ליצירת העיצוב והאווירה הרצויים.

חיפוי זה משמש היום לא רק לריצוף ולחיפוי קירות ואדריכלים רבים מתכננים ריהוט מבטון או משלבים ריהוט בטון יחד עם זכוכית ליצירת מראה מיוחד ומרשים.

חיפוי בטון אדריכלי גם בחדר האמבטיה

היום לא נדיר לראות יציקות של כיורים ואמבטיות מבטון במגוון עיצובים וצורות, החל בקווים ישרים שגרתיים וכלה בצורות אמורפיות מעוקלות. אביזרי אמבטיה שעשויים מבטון מעניקים אווירה מיוחדת וטבעית לחדר האמבט.

המאמר באדיבות – ארטן דיזיין – חיפוי בטון אדריכלי מוחלק

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה