close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לקראת השנה האקדמית הבאה- הרכב המתאים לסטודנטים

מערכת שורשטו תמוז, תשעו21/07/2016

רכב סטודנטים צריך להיות אמין, חסכוני ונוח. למרות שנראה כאילו מדובר על דרישות סטנדרטיות למדי, מסתבר שיש רק מעט רכבים שעומדים בהן. הנה כל הדגמים המומלצים

תגיות:

התחבורה הציבורית בישראל לא משאירה לסטודנטים הרבה ברירות והיא מחייבת רכישת רכב פרטי. בעזרת הרכב הפרטי ניתן לשלב בין לימודים ועבודה, ליהנות מחיי חברה ולמנוע את התלות בהורים או באוטובוס. כל היתרונות האלה הופכים את שנת הלימודים הבאה להזדמנות מצוינת לקנות רכב חדש או משומש.

השאלה היא מה נדרש מרכב סטודנטים ואיך מוצאים את הדגם שמתאים להם. קודם כל, הרכב צריך להיות אמין ולהיכנס למוסך לעיתים רחוקות בלבד. כך הסטודנטים יכולים לשמור על שגרה ולא להתעכב בלימודים בגלל תקלות מכניות.

שנית, כדאי לתת עדיפות לרכב חסכוני. החיסכון בא לידי ביטוי בצריכה נמוכה של דלק ובעלויות תחזוקה מצומצמות. כמו כן, אין סיבה לוותר על נוחות: הרכב צריך להיות מספיק מרווח כדי לאפשר נסיעות ארוכות, עמידה בפקקים ונסיעות משותפות.

איזה דגמים עונים על הדרישות?

הדרישות מרכב סטודנטים לא מוצאות מענה בכל הדגמים. רק מעט רכבים עומדים בסטנדרטים וביניהם אפשר להצביע על מספר דגמים מומלצים במיוחד. את הדגם הספציפי אפשר לבחור לפי מסגרת התקציב. בסכומים של עד 15,000 ש"ח למשל אין הרבה מרחב תמרון, אך ניתן להשיג מכונית קטנה עם גיר ידני כמו סיטרואן סקסו, יונדאי גטס ופיאט פונטו. בתקציב של עד 30,000 ש"ח ההיצע מתרחב קמעה, והדגמים המתאימים כוללים פיג'ו 206, רנו קליאו B ופיאט גרנדה פונטו.

בקטגוריית רכבי סופר מיני יש צורך בתקציב של עד 45,000 ש"ח וצפונה על מנת למצוא רכב סטודנטים ראוי. הדגמים המומלצים הם סוזוקי אלטו, שברולט ספארק וקיה פיקנטו. במידה ורוצים לשמור על אופציות נוספות לטווח הרחוק, פורד פוקוס תיתן מענה לצרכים המשתנים וכמוה גם רנו קליאו ספורט או מאזדה 3.

מה התקציב הנדרש למכונית חדשה?

סטודנטים שיודעים לדאוג לעצמם יסכימו להרחיב את מסגרת התקציב ויקבלו בתמורה אפשרויות לרכישת מכונית חדשה מהניילונים. כאן רצוי להמליץ על סוזוקי סלריו שנחשבת למכונית המיני המרווחת ביותר בישראל: היא מציעה נהיגה מהנה ונוחה, מרווח פנימי גדול לישיבה ואחסון וחיסכון משמעותי בצריכת הדלק. מנוע בנזין של 998 סמ"ק מאפשר דינאמיות גבוהה וביצועים חסכוניים על הכביש המהיר, אך הוא מחוזק בחידושים טכנולוגיים שמתאימים לנסיעה ברחובות אורבניים צפופים במיוחד.

חוץ מזה, בתקציב של עד 60,000 ש"ח אפשר לקנות סוזוקי אלטו חדשה, קיה פיקנטו וסקודה סיטיגו. חלק מהרכבים גם נמכרים במסלולי ליסינג שמקלים על ההוצאה השוטפת. בקטגוריית הרכבים המשפחתיים, הדגמים הרלוונטיים למסגרת התקציב הם רנו פלואנס, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה או קיה פורטה – אך בדגמי רכבים כאלה יש להתפשר על השנתון.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה