close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איזה ביטוח רכב אתם צריכים?

מערכת שורשל שבט, תשעז26/02/2017

ביטוח רכב- ערכו סקר שוק והשוו מחירים לפני שאתם מקבלים החלטה. זהו צד חשוב מאוד, אל תדלגו עליו

תגיות:

ברכות! קניתם מכונית חדשה ואתם משתוקקים לצאת לדרך, לקרוע את הכביש ולקחת את החברים לחופשה המיוחלת. אלא שרגע לפני שאתם מתחילים לחגוג ולבחון את כושר העמידות של מד הקילומטרים שלכם, אתם צריכים לטפל בעוד נושא אחד, והוא נושא הביטוח שלכם. כדי שתוכלו לדאוג לביטוחים המתאימים ביותר עבורכם כדאי שתבינו מה האפשרויות שלכם, לפני הכל.

ביטוח חובה – כשמו כן הוא

צמד המילים "ביטוח רכב" מאגד בתוכו כמה וכמה מרכיבים, ואם נדמה לכם שיש לכם חופש מוחלט לבחור אילו מרכיבים ייכללו בביטוח ואילו לא, אתם לא ממש צודקים. ביטוח חובה, כפי שאתם מסיקים בוודאי משמו, הוא הדוגמה האידאלית לביטוח שכולל מרכיבים שאין לכם ברירה אלא לבטח על פי החוק. פוליסה זו היא חשובה מאוד, והיא אמורה לספק כיסוי כספי לכל מצב שבו תיקלעו לתאונה שכוללת גם נזקי גוף לכם, לנוסעים שאיתכם ואפילו להולכי רגל. במסגרת הפוליסה תקבלו כיסוי של ההוצאות הרפואיות השונות וגם פיצוי כספי בגין הזמן שבו תצטרכו להישאר בבית ולהימנע מעבודה.

ביטוח מקיף וצד ג'

כאמור, ביטוח רכב כולל גם רכיבים נוספים. ביטוח מקיף וצד ג'. הביטוח המקיף הוא זה שיכסה נזקים שייגרמו לרכב, נושא חשוב שכן גם התאונה הקלה ביותר עשויה להסב נזקים שמשמעותם כלכלית. ביטוח צד ג' הוא הכיסוי הרלוונטי במצבים שבהם גורמים נוספים נפגעים, ולא רק אתם כבעלי הרכב. חשוב לזכור שהפוליסה הזו לא מעניקה לכם כיסוי במקרה שישנם גם נזקי גוף, שכן יש לכם ביטוח חובה למטרה הזו בדיוק.

הגבלות כספיות

כפי שאפשר להבין, ביטוח חובה מעניק כיסוי במצבים שבהם יש נזק פיזי, בעוד ביטוח מקיף וצד ג' מתייחס לפגיעות הקשורות לכלי הרכב עצמו וכן לגורמים נוספים שמעורבים בתאונה. הבדל נוסף שחשוב להכיר הוא ההבדל בין הכיסוי הכספי שיוענק לכם במסגרת הפוליסה. כך, ביטוח חובה מכסה כל נזק באשר הוא, ללא תקרה או מגבלה כלשהיא. מנגד, ביטוח מקיף כולל הגדרה ברורה של סכום הפיצוי שיוענק לכם, וזהו הסכום המקסימלי שתוכלו לקבל בשעת הצורך. אז נכון, ביטוח חובה הוא ביטוח אחיד והוא נראה (ונקרא) אותו הדבר בכל חברה שאליה תפנו, אבל ביטוח מקיף וביטוח צד ג' יכולים להשתנות בין חברות הביטוח. התייעצו, ערכו סקר שוק והשוו מחירים לפני שאתם מקבלים החלטה. זהו צד חשוב מאוד, אל תדלגו עליו.

 

מידע נוסף בדף הבא

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה