הוסף למועדפים|
 
תכנים|שו"ת ברשת|מוצרים 
 
 
התחברות-שלום אורח
 
 
  
 
הלכה | אמונה | שונות | מצוות | מידות | הדרכה | דיני ממונות | צניעות - בינו לבינה | תפילה | הלכות שבת | כשרות | תורה/ פרשת שבוע | 
.......................

הרב ישי סמואל | הרב אייל גריינר | צוות הר ברכה | דני ארגמן | הרב ברוך אפרתי | 
 
 
 
עוד מהרב יניב חניא
זוגיות
בת לסבית
האם אני מכור לאינטרנט?
סרטים
מחשבת ישראל - שבת
כשרות אוכל בסיסי בחו"ל
ריכוז נוער
התרועעות ברשות הרבים
התרועעות ברשות הרבים
ביאה דרך איברים
 
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
זוגיות
ביאה דרך איברים
המשך לשות הקודם של ביאה דרך איברים
אני מכור לסרטים לא צנועים
מותר לבעל לכפות יחסים?
הרחקות בזמן נידה
ספר של הרב קטן
כתבה על חנויות מין למגזר הדתי...
הריון אחרי גיל 40
שתי נשים
 
 
זוגיות

הרב יניב חניא  יז חשוון, תשעח  11/6/2017

.......................

שאלה:

אני ואישתי מאוד רוצים לגוון את המיניות.אנו מאוד פתוחים לעיניין ונוהגים להקל ע"פ הדעות המקלות בהלכה .אנו נשואים באושר 6 שנים וב"ה ילדים לרוב...אבל יש דברים שלא עשינו מעולם...ואנו רוצים . מאוד. כגון ביאה דרך איברים מין אוראלי שהדגש הוא על שפיכת זרע מחוץ לנרתיק..עוד יצויין אנו לא תמימים בעיניני מין ויודעים אולי יותר מדי קרי בעלי תשובה. האם אפשר להקל כדעת הרמבם ,ותוספות ר"י ולהוציא זרע שלא בנרתיק באקראי? 2 האם הרבנים היום שאוסרים לחלוטין יודעים את ההלכה יותר טוב מרבי יהודה הנשיא בגמרא שאשה התלוננה על בעלה ערכתי לו שולחן והפכו, ורבי לא הוציא שום מילת איסור.? 3 ודאי שזה דיעבד גדול. אבל אם בכל זאת מקילים וגומרים את הביאה דרך איברים בכוונה תחילה. האם צריך להרגיש רגשות אשם כמו בחטא של אוננות? 4 מין אוראלי נחשב דרך איברים ואם האשה נגעלת מפליטה שם...האם ניתן במקרה זה להשתמש בקונדום? נ.ב לצערי בעבר נחשפתי לתועבות והייתי עם נשים ועשיתי מעשים אשר לא כדת... ועכשיו כשאני עם אשתי כדת משה.איך אאסור על עצמי דברים שגדולי עולם התירו.. וגם זה הרגשה קשה לא לעשות עם אשתך מה שעשית עם אחרות . מבחינה מנטאלית.. סליחה על האריכות ותודה מראש. מאור

תשובה:


אני חושב שיש שלושה חלקים בשאלה שלך.

הראשונה נוגעת לעצם העניין, השאלה ההלכתית הטהורה- וכאן אני תוהה מדוע אתה בעצם שואל? זה נראה שאתה יודע את התשובה או לפחות סומך על פוסקים מסויימים שפסקו בה. כלומר- אני לא מכיר שהרמב"ם מתיר מפורש הוצאת זרע שלא באותו מקום, אבל אם אתה מכיר, אז לכאורה אין מקום לשאלה, לא? לא בדיוק הבנתי מה בשאלה כאן. אולי מדוע לא פוסקים כמו הרמב"ם?

השני נוגע לאופן פסיקת והשתלשלות ההלכה- 
באותו כיוון, אם רבי יהודה הנשיא היה אומר במפורש שזה מותר, הרי שהרבנים של היום לא היו יכולים לומר שזה אסור. אולם הם בהחלט היו יכולים לפסוק שלא כמוהו אם היה מישהו בתקופתו ובמעמדו שהיה פוסק כך. ויש, הרבה, שאומרים שזה אסור. (בלי קשר לכך, אני מבין אחרת לגמרי את הגמרא שם של הופך שולחנו...). כלומר- יש השתלשלות הלכה ואף אחד מימינו לא יכול לחלוק על תנא, אולם הוא יכול לפסוק כמו תנא אחר.
זה יסוד היסודות של פסיקת הלכה. תמיד יש מחלוקות וכל דור (דור במובן של תקופה, לא של מספר שנים מוגדר), פוסק על פי ההכרעות בדור שלפניו. עם מספר חריגים.

במובן הזה, אם אתה בטוח לחלוטין שגדולי עולם התירו, והם מהדור שלך, אתה יכול לפסוק כמוהם ולנהוג כך בפועל. גם אם אחרים אוסרים.

החלק השלישי הוא העניין עצמו-
כפי שאמרת מקובל על רוב פוסקי דורנו שהוצאת הזרע צריכה להיות באותו מקום, או מאחור אצל האישה. זה נכון שיש כל מיני הבנות אחרות בגמרות, אבל באופן עקרוני גם מי שמתיר ?"ביאה דרך איברים", והוצאת זרע שלא באותו מקום מתיר זאת רק כשיש "סיבה מיוחדת", זו לא חייבת להיות סיבה סופר מיוחדת, אבל צריך סיבה.

קונדום במקרה כמו שלך לא שמעתי שיש מי שמתיר (כלומר- גם אם מתירים, אז הוצאת הזרע לפחות על גוף האישה).

בכל מקרה, הנקודה החשובה היא שיש כאן משהו מעט לא בסדר בתפיסת העולם שמצריך איזה תיקון, אתה מתאר, לדוגמא, צורך חזק דווקא בפה, אני לא כל כך מבין למה זה יכול להיות חשוב כל כך לפלוט דווקא בפה של האשה? הרי מותר לך עצם העניין, מדוע שהפליטה שם תהיה חשובה?

וגם אם נאמר שזה באמת חשוב עד כדי כך, אני לא חושב שאני יכול להתיר. למיטב הבנתי זה לא חלק מהעניין עצמו, אלא איזו שהיא הנאה צדדית שיש בה משום השפלה או עניין פסיכולוגי אחר, מה גם שהוא ודאי נלמד מהתרבות השלילית שמוצגת בעולם בעניין. כי למה שזה יהיה גורם הנאה לעשות סוג של צרכים על האשה דווקא? זה משהו שמגיע מעולם לא חיובי שבחוץ.

כפי שכתבתי בעבר לכמה וכמה פונים בעניין- יתירה מזו, דווקא מצד ההנאה והשיאים, אני סבור שזה שיש משהו אחד שאסור, או לפחות לא עושים אותו, זה מגדיל קצת את הריגוש. וכל מי שקורא את תשובותי בעניין לא יכול לחשוב שאני מזלזל בעניין של חשיבות החיבור והקדושה שבו, אבל נדמה לי שטוב לשמור משהו אחד שלא, זה נותן ערך לכל השאר.

לגבי נושא המאיסות מצד האשה, זה בדיוק המקום שבו אנחנו סומכים על חז"ל וראייתם העמוקה, גם אם נדמה לנו שאנחנו לא נסבול מכך וכדומה. כבר מאות פעמים כתבתי שיש באמתחתי מחקר של תפקוד מיני של גברים שהיו בחדר הלידה של נשותיהן... מחקר אמריקאי לחלוטין, לא רק לא דתי אלא גם לא יהודי ואפילו לא קשור כהוא זה לשאלת הדתית, ושם גילו שגברים ששהו בחדר הלידה סובלים מבעיות תפקוד יותר מאחרים אחר כך. מחקרית. וכמובן שכמעט כל גבר מודרני יספר לך שהוא נרתע, שהוא לא נגעל, שזה רק מחבר אותו וכדומה... אולם חכמים נותנים לנו מבט פנימי על הנפש... מבט שאנחנו אולי מפספסים. לכן אני לא נוטה לסמוך על עצמי או אנשים אחרים בדברים הללו...

מכיוון שהכל מותר לכם בעניין ורק בזמן החיבור עצמו יש לעבור לאותו מקום, אני לא רואה למה זה פוגם בהנאה, ואם זה פוגם אז צריך לעשות עבודה על הפנטזיה ופחות למצוא דרך להתיר. גם אם נניח שיש דרך להתיר. 

אתה מבין מה אני מנסה לומר- העובדה שהיית עם נשים אחרות וכדומה צריכה דווקא לחזק את הצורך לשמור על הטוהר עם אשתך שתחיה. זה עניין של תפיסת עולם, של גישה מראש.

 
אישות  לא, ממש לא.

הרעיון של כל הקשר המינ
ביאה דרך איברים  לא, לדעתי לא. זה חייב להיות על הגוף של האשה.
ענייני אישות  אם הזוג מותר, אז מותר לעשות את מה שתארת. זה ח
ביאה "דרך האיברים"  זה לא ממש הגדרה מדוייקת. "ביאה דרך איברים"
הביאה בגופה  אם יוצאים מנקודת הנחה שמטרת הזרע היא רק לעבר
מה עושים?  שלום וברכה,
מזל טוב על ההריון....
<
 
.......................

שלח שאלההדפסהמלץ לחברשמורגודל אות:+-
.......................

 
 
 
תכנים
מגזין
כתבות
ערוצים
מאמרים
דעות
שירותים
המרת תאריך עברי ללועזי
מילון עברי/ אנגלי
ייעוץ ובניית אתרים
תיבת דואר שורש
הנצחות וברכות
כיף
סאטירה
משחקי פלאש
כרטיסי ברכה ממוחשבים
עוד בשורש
אמירת קדיש לע"נ
למורים, בעין חינוכית
סדנאות למורים בנושאי אמונה
שותפים לדרך
השתלת שיניים בהרדמה מלאה
אמירת משניות לעילוי נשמת
קורס פסיכומטרי
הובלה בישראל
מרכז האשראי לעסקים
פסוקים ומשניות לפי השם
חנות ספרי יהדות
קשר
צור קשר
אי מייל ישיר