close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביאה שלא כדרכה

הרב יניב חניא  יז כסליו, תשסד  12/12/2003

.......................

שאלה:

בגמרא לעתים מופיע הביטוי "בא עליה שלא כדרכה". א. מהי כוונת ביטוי זה? האם הכוונה הוא לדוגמא שבא עליה מאחור, אך האבר נכנס לנרתיק, או שמא הכוונה שהאבר נכנס לדוגמא לישבן? או לכל איבר אחר? ב. שמעתי פעם שמעיקר הדין מותר לאדם לבוא מידי פעם על אשתו שלא כדרכה. בהנחה שהכוונה היא שהאיבר אינו נכנס לנרתיק, האם תהיה מותרת גם ביאה שבה יש יציאה של זרע? האם אין כאן הוצאת זרע לבטלה, בכך שהזרע אינו נכנס לנרתיק? האם מותר מידי פעם לחכך את האיבר בחלק אחר בגופה של האישה{שאינו נרתיק}? ואם מותר לעשות זאת, האם מותר לעשות זאת גם באופן שיוצא זרע החוצה לא לתוך הנרתיק? {ברור שעדיף שאדם יקדש את עצמו, אך השאלה היא אם במקרה מיוחד שהאישה רוצה, או שלבעל יש תאווה לכך, האם יש היתר לעניין?} ג. זוג הנשוי מספר שנים ללא ילדים. האם מותר להכניס את האיבר לנרתיק אך בתנוחה שונה{לא בתנוחה שבה הבעל מעל האישה}, כגון לבוא על האישה מאחור, או שהאישה תשב על הבעל וכדומה? האם יהיה מותר לשנות תנוחה כדי לנסות ולהרות.{שמעתי שיש דעה שיתכן ששינוי תנוחה יכול להגביר סיכוי להרות}. נ.ב אבקש לא לפרסם שאלה זו באתר. כי שאלה זו נשאלה מתוך כוונה לשם שמים, אך פירסומה אינו ראוי לדעתי מדין צניעות, כי אינה מתאימה לאנשים שאינם נשואים וכדומה. תודה.

תשובה:

א) לרוב הדעות הכוונה היא שהאבר אכן נכנס לישבן ולא לנרתיק. לדעת הרמ"א הכוונה שהאבר נכנס לנרתיק אך מאחור. לדעות שמדובר בישבן - הדבר מותר (הגמרא אומרת במפורש שביאה שלא כדרכה מותרת), לדעות שמדובר בנרתיק (דעת יחיד), אסור ככל הנראה לבעל לבעול את אשתו מאחור ממש.

ב) אכן מעיקר הדין (ולדעת הרוב כמו שציינו) מותר לבעל ולאשה, (מידי פעם) לקיים כך יחסים, על פי דעה זו הדבר יהיה מותר גם בהוצאת זרע בתוך גוף האישה. על פי תורת הסוד נהגו להימנע מכך, וודאי להימנע מהוצאת זרע בדרך זו. אבל מבחינה הלכתית זה מותר.

מותר לחכך את האבר בכל חלקי גוף האשה, ללא הוצאת זרע, הזרע אמור לצאת רק בתוך גופה.

ג) מותר להכניס את האבר לגוף האשה בכל תנוחה שהיא, וודאי כדי לנסות ולהרות. בכל מקרה, הגמרא באה בדברים קשים כנגד מי שמקיים כך את יחסי המין, כך שנראה שמותר לעשות זאת כחלק מההקדמה, אולם את מעשה הבעילה מי שחושש לדברי הגמרא, לבצע בדרך הרגילה. כדי להרות וכשיש בעיות בדרכים אחרות - פשוט לי שמותר.

ברכות