close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הערות לשבועות

חיים ולדומירסקייז סיוון, תשסט09/06/2009

כמה מחשבות של חיים ולדומירסקי על שבועות, ספירת העומר ומה שביניהם

* ספירת העומר – לפעמים אפשר לשמוע מחשבות של אנשים אחרים. לי זה קורה תמיד כשאני מסתכל על שליח הציבור הסופר את ספירת העומר, מבעד לפרצופו המבוהל ובין מילות הברכה אני תמיד מצליח לשמוע את מחשבותיו "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם" לא לטעות עכשיו פדיחה, אתמול היה 37 אני בטוח "אשר קידשנו במצוותיו" אני בטוח? רגע רגע, פסח היה ביום חמישי אז שישי היה יום אחד (אוף! למה הצדוקים לא ניצחו???) "וציוונו על ספירת העומר. היום שמונה ושלושים" מזל, אף אחד לא תיקן אותי, כנראה צדקתי (אולי גם הם טעו) עכשיו שארית... אני טוב בזה קדימה קדימה - 38 לחלק ל5, אני די בטוח שזה 3, יאללה נזרום עם זה ...

* אחרי שעברנו ברוך ה' את ל"ג בעומר, אתרי הבניה החלו להשלים את מלאי הקרשים שנעלם להם ובסופרים אפשר למצוא שוב עגלות, זה הזמן לעסוק בחג הבא עלינו לטובה – שבועות.

* תיקון ליל שבועות - כידוע, בנ"י בלילה שלפני מתן תורה נרדמו ומאז נפוץ המנהג להירדם בבית הכנסת עם הראש בתוך הסטנדר זכר לאותה הירדמות. המאבק כידוע אבוד מראש ולא משנה אם ישנת בצהריים או שאתה לומד בחברותא או בשיעור - הניקור בא יבוא. אחד הדברים היותר משפילים שאני חווה מדי שנה בלילה זה הוא ההתעוררות בעיניים אדומות ונפוחות ובפרצוף מעוך היישר למלתעות הנשמות הטובות שמבקשות ממני קבל עם ועדה "נו חיים, תגיד ברכות השחר בקול שנצא ידי חובה" דיר בלק השנה!!!

* אחד הספרים שמעולם לא הצלחתי להבין הוא מגילת רות. כל שנה אני מנסה להתרכז בקריאה - ההתחלה מובנת – אלימלך, נעמי, מחלון וכליון יורדים מהארץ למואב. Ok עד כאן סבבה. אבל אז פתאום הסיפור נגמר... מה הקטע ?

ונחתום את נושא תיקון ליל שבועות בברכתו של בוב הבנאי (אחיו של יוחנן הסנדלר) - "נצליח לתקן? כן כן כן"

* לא תכבון אש בכל מושבותיכם - התורה העניקה לנו את האפשרות להעביר אש בחג אך למרבה הצער לא מצאו חז"ל את הפס' ממנו ניתן לדרוש שאפשר גם לכבות אותה וכך מדי שנה הייתי הופך לכימאי חובב בניסויי כיבוי אש בגרמא. כידוע המים אוהבים לגלוש מהסיר רק כשזה לא מועיל לאף אחד אבל כשאתה מצפה מהם לגלוש – איפה... מה לא הרתחתי – מים עם מלח, ביצה קשה, תפוח אדמה, קפה שחור שנשפך על כל הכיריים וצבע אותם אך את האש סירב לכבות, עד שבא ארכימדס לעזרתי – אם תדחוף מספיק דברים למים סופם שיגלשו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה