close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך החתונות השלם – פרק א' - הזמנות

חיים ולדומירסקיכח סיוון, תשסט20/06/2009

פר' א' במדריך החתונות השלם - רזי עולם ההזמנות לחתונה, כל מה שרצית לדעת והתפדחת לשאול.

פורסם בעולם קטן (שבת קורח)
עונת החתונות החלה וחישבתי לכתוב מדריך למתחתן הנבוך, המתחתנת הנבוכה והמוזמן הצעיר. דא עקא – התחלתי לכתוב בנושא ההזמנות וגיליתי שפרק זה הינו כהררים התלויים בשערה ויש מקום להדריך את הזוג ומוזמניו ברזי נושא ההזמנות לפני הכל. אי"ה המשך המדריך יבוא בקרוב...

אזמין לחתונתי אושפיזין
רבים חושבים שההחלטה הגורלית ביותר בנושא החתונה היא על עצם החתונה, ובכן – טעות! החלטה קשה בהרבה היא את מי להזמין לחתונה. בעוד חתונה חילונית ממוצעת מכילה גג 200 מוזמנים, חתונה דתית לאומית מכילה מס' מוזמנים כהפגנה נגד הנסיגה מהגולן (היו זמנים אה?!). כך שהשאלה המרכזית שצריכה להטריד אותך הארוס הצעיר היא - האם כדאי להזמין את משה למרות שכבר שלוש שנים לא נפגשתם ? מצד אחד הייתם החברים הכי טובים, מצד שני מילאת כבר את המיכסה ואתה בקושי זוכר איך הוא נראה... ובכן דע לך כי יש תיאוריה מדעית מבוססת שלא משנה את מי לא תזמין וכמה שנים כבר לא התראתם - שבוע אחרי החתונה אתה הולך לפגוש אותו.
שאלה נוספת בעלת משקל היא בעניין חוק ההתיישנות – אמנם יש צדק בכך שמי שהזמין אותך צריך להיות מוזמן גם על ידך אבל דחילק, הוא התחתן בגיל 20 כשהייתם יחד בישיבה ואתה כבר בן 26 וכבר חמש שנים שלא נפגשתם (למרות שכאמור - אם לא תזמין אותו, עוד שבוע הוא עובר לגור לידך) – לצערנו ולצערך אין כללים מוגדרים בנושא. וחבל. (אולי תשלח sms לשו"ת הסלולרי)
קבלת פנים בשבע
לגבי לוחות הזמנים המופיעים בהזמנה - במקרה הטוב הכלל הוא מגמה אחת למטה, קרי – אם בהזמנה מצוינים הזמנים הבאים : קבלת פנים בשש, חופה בשבע, התרגום הנכון הינו בשש מגיע הצלם, בשבע מוציאים את הסיגרים, חופה בשמונה מינימום. כאמור לעיל זהו התסריט האופטימי... ואף על פי כן לנצח יהיו האורחים התמהוניים שיצייתו בקפדנות ייקית לזמנים שבהזמנה – יעזרו למלצרים לערוך את השולחנות, יכירו מקרוב את כל חברי תזמורת החתונה ויש אפילו סיכוי שישתרבבו לתמונות המשפחה.
חופה לפני שקיעה
רבים שברו את ראשם בנסיון לענות על השאלה מה פשר התוספת המוזרה בהזמנות החתונה – "חופה לפני שקיעה" – האם הזוג המאושר רוצה להעניק חינם אין כסף שיעור באסטרונומיה? אולי כל המוזמנים יחד עם החתן והכלה מתעתדים לשבת אחרי החופה יחדיו ולצפות בשקיעה? או שמא החתן הינו למעשה איש זאב שלא רוצה פדיחות בחופה כשיעלה הירח? למתחתנים פתרונים.
"ורעייתו"
הכיתוב על מעטפת ההזמנה נראה קצר ותמים אולם הוא חובק עולם משמעויות עשיר שכדאי שיהיה מובן למוזמנים. כאשר מצוין על המעטפה "למשפחת ..." יש מקום לומר שגם הילדים רצויים באירוע, באם כתוב "ליוסי וצילה" תגידו לילדים שהם משוחררים הערב או שתזמינו בייביסיטר, אולם אם כתוב "ליוסי ורעייתו" כוונת המשורר היא – דוגרי אני לא מכיר את אישתך, מנה עולה לי 30 דולר, בחייאת תגיד לה לקחת איזה סרט טוב ולהישאר בבית (לא אכפת לך נכון? ככה גם תוכל להביא מתנה יותר קטנה).
ואם מצויין על ההזמנה "לבעלה ורעייתו" תסיק את המסקנות לבד.
"ורעייתו" 2
לפני חתונות חרדיות מתרחשת תופעה מדהימה – אמהות החתן והכלה זונחות את השם שליווה אותם כל חייהם וממירות אותו בשם האחיד הבא "רעייתו". הורי החתן – הר' יצחק ורעייתו, הורי הכלה – הר' שלמה ורעייתו, סה"כ הם גורם די שולי בכל העסק.
(כן אבא, אני יודע שזו בדיחה שלך)
עב"ג
אם כבר בחתונות חרדיות עסקינן, חשוב מאוד ליידע את המוזמנים מהו הפרש הגילאים בין החתן לכלה - החתן מתחתן עב"ג - עם בת גילו, לא מבוגרת מדי, לא צעירה מדי, ככה בגילו בערך.
פסוק קונספט
כנהוג במחוזותינו את ההזמנה יש ללוות בפסוק קונספט בכותרת או ברקע. אולם בעוד שבעבר היו מסתפקים בפסוק שיגרתי כעין "עוד ישמע בערי יהודה...קול חתן וקול כלה" (ירמיהו ל"ג) הרי שדורנו מזדעזע מהדלות הרעיונית והשבלוניות שבכך, סביר יותר שהפסוק המלווה יהיה משהו בסגנון "הכוכבים ממסילותם שלחו את נוגהם עת לקחת ידי בידך" (זלדה, שם, שם) וכמובן "הקיץ הזה תלבשי לבן" בייחוד בתקופת בחירות. ובעניין הפסוקים בהזמנה אני לא יכול להתאפק (האמת גם לא ניסיתי) מלספר סיפור אישי - לפני כ10 שנים שלחנו הזמנות לבר המצוה של אחי איתי שנחגגה במלון שלום בבית וגן, הפסוק שהתנוסס בהזמנה היה – "ביום ההוא ייאמר בכל בית ובכל גן איתי שלום", מדהים – גם שם חתן הבר מצוה, גם שם המלון וגם השכונה בה נמצא המלון והכל מופיע בפסוק אחד... שהמצאנו לגמרי לבד. למותר לציין שאף אחד מהמוזמנים לא עלה על זה. 

להזמנות, הארות ונאצות - [email protected] ורעייתו.

הקטע מוקדש למאיר שרון ובח"ל וב"ג (פלוס מינוס כמה שנים) קרן שמתחתנים השבוע (כולם מוזמנים אגב) ולבן דודי שמוליק ולדומירסקי שזה עתה התארס , כמובן שהקטע מהווה תחליף למתנה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה