close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בני הזוג נישאו בעקבות פסק תקדימי של הרב עובדיה

מערכת שורשיט תמוז, תשע01/07/2010

בעקבות פסק הלכה תקדימי של הרב עובדיה יוסף נישאו אמש בני הזוג, את הטקס ערך עו"ד הרב צוריאל בובליל שסייע לבני הזוג להגיע לפתרון הלכתי ולהינשא

בעקבות פסיקתו התקדימית של הרב עובדיה יוסף בני הזוג הגשימו חלום ועמדו מתחת לחופה. עו"ד הרב צוריאל בובליל שסייע להם לאורך הדרך ופנה לרב יוסף בניסיון להגיע לפתרון הלכתי, ערך את הטקס.

בני הזוג ביקשו להינשא, אך נתקלו בבעיה הלכתית חמורה – האישה הייתה בהריון ואילו חתנה אינו אבי העובר שנוצר בתהליך הפריה. לאחר שבקשתם להינשא נדחתה שוב ושוב, פנו בני הזוג לעו"ד הרב צוריאל בובליל המומחה לדיני משפחה, ובמציאת פתרונות משפטיים והלכתיים, והינו מחברו של הספר "גירושין – עזרה ראשונה משפטית". עו"ד בובליל פנה – באמצעות הרב רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות הראשית, אשר סייע בהנחת תשתית הלכתית בסוגיה ייחודית זו - לרב עובדיה יוסף, ולמרבה ההפתעה – נענה בחיוב. בפסק הלכה תקדימי קבע הרב יוסף כי בני הזוג ינשאו. האיסור נבע מצרכיו של העובר שכן אם אמו תיכנס להריון נוסף מבעלה וייפסק חלב האם, ייפגע מכך הילד שברחמה. כן ציין הרב עובדיה שאין להרחיב את הגזירה מעבר למה שכבר נפסק על "מינקת חברו".

הרב עובדיה יוסף, בניגוד לרבנים רבים, הרים את הכפפה, תוך הסתמכות על פסיקות הלכתיות קודמות, וקבע כי טובת הילד לא תיפגע במקרים מסוימים, ואין חובה לאסור את הנישואין במקרה זה.

הרב עובדיה יוסף ציין בפסיקתו כי כיום קיימים תחליפי חלב אם שיאפשרו לילד התפתחות בריאה גם אם אמו תיכנס להריון נוסף מבן זוגה לו נישאה, ומה גם שבן הזוג מוכן לקחת על עצמו את כלכלת הילד למשך השנתיים שהיו מיועדות להנקה, ובכך למעשה אפשר לבני הזוג להגשים את חלומם ולהינשא למרות המצב ההלכתי המרכב.

לדברי עו"ד הרב צוריאל בובליל, שחיתן אמש את בני הזוג, מדובר בפסק דין תקדימי שיסייע לזוגות רבים המתקרבים לסוף גיל הפוריות ומעוניינים להוליד ילדים, להינשא כהלכה ולגדל את הילד ברוח ההלכה היהודית. "נוצרה סיטואציה ייחודית - העובר המצוי ברחם האישה אינו של אותו גבר, ואילו האישה הינה פנויה. אין ספק שזהו פתרון נועז, משום שעד כה היו רבנים שהתירו רק לקצר את התקופה של 24 חודשי ההנקה, במספר חודשים. לא היה פוסק שהתיר להינשא בסמוך ללידה, ובוודאי לא בהיות האם מעוברת.
אנו טענו בפניו שאין מקום להרחיב הגזירה, במיוחד לאור העובדה שהבעל מוכן לכלכל את הילד. אכן, הרב קיבל את עמדתנו, ולראשונה בהסטוריה, נפסקה הלכה זו".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה