close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיר לפרשת השבוע- פרשת בלק

מערכת שורשג תמוז, תשעא05/07/2011

מיוחד- שיר שכולו מבוסס על פרשת השבוע, פרשת בלק. מספר את סיפור הברכות במקום הקללות ומסיים באמירה חד משמעית. להאזנה שלכם

תגיות:
אשר ויצמן הוא יוצר ומוסיקאי, מלחין ומעבד, בעל תואר ראשון במוסיקולוגיה מאוניברסיטת בר אילן- שם למד מוסיקה יחד עם פרופ' אנדרי היידו. באופן פרטי למד אצל אגון קרטן, אלכס וייס ויוסי ירושלמי (מורי מוסיקה ידועי שם שלימדו אמנים כמו יוני רכטר ואהרון רזאל). בראשית דרכו המוסיקלית, ניגן עם שלמה בר והיה ממקימי להקת הברירה הטבעית. לפני כעשור חזר בתשובה ומזה שנים רבות עוסק בלימוד, הלחנה ועיבוד מוסיקה וכעת משלב זאת בלימוד התורה הקדושה.

לפני כארבע שנים ראה אור אלבום הבכורה של אשר, 'למנצח בנגינות' שהכיל עשרה שירים קלילים ונעימים לאוזן, בהשפעות דרום-אמריקאיות, אמריקאיות וישראליות. רבים ממילות שירי האלבום נלקחו מספר תהילים אליו נמשך אשר, כשהתחיל את תהליך התשובה שלו ועד היום הוא מוצא את עצמו בפסוקים ומתחבר אליהם.

בימים אלה מסיים ויצמן את העבודות על אלבום שני, מושקע יותר ובהפקה מוסיקלית גבוהה ועשירה הרבה יותר. 'אשרי האיש' יקרא האלבום אשר יכיל מניין שירים, הפעם רובם על מילות זמירות שבת קודש ותפילותיה, כולם בלחנים עדינים ומיוחדים של אשר עצמו. בהפקה המוסיקלית של האלבום נוטל חלק איש הסאונד יורם וזאן.

סנונית ראשונית מתוך האלבום שבדרך, רואה אור לקראת שבת פרשת בלק ובאופן מפתיע למדי נושא את שם הפרשה – פרשת בלק. השיר מגולל באריכות את ברכת בלעם לבני ישראל, לאחר שלא הצליח לקלל – "הן עם לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב" וחותם בתגובת התסכול של בלק "לקוב אוייבי לקחתיך, והנה ברכת ברך".

 
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה