close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תזונה בתבונה- בשר מעובד

שמעון וגילה הלאגא אדר, תשעב24/02/2012

במסגרת סדרת תזונה בתבונה, הפעם על עיבוד בשר, חומרים מוספים וזהירות בקניית בשר.

תגיות:

מהו בשר מעובד?
כל הנקניקים, נקניקיות, פסטרמות ועוד עשויים מבשר ועוד שעובר עיבוד הנעשה בעזרת מים שכדי לקשור אותם למזון נעשה שימוש בחומרים נוספים כגון פוספטים, מייצבים ועוד. הנקניקים בד"כ נאכלים כתוספת בלבד. גרמים בודדים כחלק מכריך במקרה הטוב, או עשרות גרמים ביום במקרה הרע ולכן גם הנזק שעלול להיגרם מאכילתם של החומרים המוספים הוא זניח.

לעומת זאת, ישנו עוד סוג של בשר מעובד. במקררי הבשר אחד ליד השני,ניתן לראות שני סוגים של נתחי בשר המיועדים לבישול וצלייה: ישנו הבשר המעובד שגם צורתו מעובדת וצבעו חי ובשר לא מעובד שצורתו אינה מעובדת וצבעו לא תמיד מושך את העין. באופן אוטומטי,בד"כ, היד מושטת לבשר שנראה יותר טוב ,כשגם ההכשר לרוב מהודר והמחיר בד"כ מעט יותר זול.

הבשר המעובד הוא בשר שהוסיפו לו מים וכמו בדגים ובכל מוצר מן החי, אי אפשר להוסיף מים ללא פוספאטים ומייצבים שיקשרו את המים לבשר .הפוספאטים משמשים בתעשייה למטרות רבות כמו ריכוך אבקות כביסה וניקוי אסלות.

מדוע למעשה צריך להוסיף לבשר בקר רגיל המיועד לבישול, מים? בכל מדינות העולם אסור להזריק מים לבשר. רק במדינת ישראל תחת כיסוי חוקי הכשרות, הצליחו יצרני הבשר לשכנע את המחוקקים שבכל עת שמפשירים בשר קפוא, במטרה להכשירו, מאבד הבשר עשרה אחוזים ממשקלו עקב אבדן הנוזלים. וכך עברה בשנת 1993 תקנה המתירה הזרקת עשרה אחוזים של מים כדי להשיב את המשקל לקדמותו.

החוק מתיר להזריק מים לבשר ובתנאי שעל אריזתו יהיה מצויין "בשר מעובד". יחד עם המים, הותרו לשימוש גם כל החומרים המוספים. כמות המים איננה מוגבלת כמו גם כמות החומרים הזרים אינם מוגבלים לפי החוק. את כמות המים אי אפשר למדוד מפני שיצרני הבשר המעובד מחדירים לתוכו חלבון זר שסופח אליו את המים ובישראל אין דרך למדוד את כמותו של זה ולא של זה. אי אפשר למדוד את כמות החלבון הזר ולכן אי אפשר גם למדוד את כמות המים.

וכך קורה שלא רק מרמים את הציבור כשמוכרים לו מים במחיר של בשר ומכנים את המוצר "בשר מעובד", אלא גם מרעילים אותו כבדרך אגב, עם חומרים מוספים שמוכנסים לבשר בגלל המים.

חומרים זרים אלה שכמותם רבה ככל שרבה כמות המים, אחראים במידה רבה לתחלואה ההולכת וגוברת במחלות קשות .המעובדים והפוספאטים אחראים במידה רבה גם למחלות הקשות בקרב ילדים שתזונת אמהותיהן הייתה לקויה מלכתחילה

לסיכום ולאור כל האינפורמציה המזעזעת הזו, מומלץ לצרוך רק בשר לא מעובד שעל אריזתו מצוינת עובדה זו, אפילו אם מחירו מעט יקר.

לפני כמה וכמה שנים, בס"ד, גילינו את ספרו של ד"ר ח.ש. סדובסקי שנקרא:"כדי לרפא את הפצע צריך קודם כל לסלק את הקוץ-המדריך המלא לתוספי מזון ומחלות". מדריך מפורט זה האיר את עינינו והרחיב את השכלתנו בלדעת ממה להימנע ומדוע. המקור למאמר זה ולחלק מהמאמרים הנוספים בסדרה הוא מדריך זה. אנו ממליצים בחום על השימוש המדריך.

שמעון וגילה הלאג-שמן טוב. מנהלים קליניקה לאבחון,טיפול בפתרונות ברפואה טבעית לבעיות ומצבים. בנוסף, מייצרים ומשווקים מוצרי מרפא וקוסמטיקה טבעית.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה