close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הוראות וכללים לתזונה בפסח

שמעון וגילה הלאגז ניסן, תשעב30/03/2012

לעבור את חג הפסח בשמחה בריאות והנאה. כללי תזונה והנהגות שיעזרו לעבור את חג הפסח ללא בעיות עיכול... ועוד...

תגיות:

הכללים הבאים הם חשובים, פשוטים, קלים ליישום ומתאימים להקלה לכל בעיות העיכול. הכללים הבאים גם ייקלו מאוד על הסובלים מפיסורה וטחורים.

ההקלה היא הקלה בתסמינים של בעיות עיכול. שיפור תהליכי עיכול המזון. הגברת יכולת ספיגת הרכיבים התזונתיים. שיפור מספר היציאות ומניעה של מצבי עצירות. תוצאת לוואי נוספת היא כמובן ירידה במשקל או מניעה של עלייה במשקל.

אכילה איטית ולעיסת המזון בצורה יסודית
זהו הבסיס לעיכול טוב של המזון. אכילה איטית ולעיסה יסודית מאפשרים מעבר המזון ורכיביו בצורה קלה בכל מערכת העיכול והמעי וספיגה טובה יותר של רכיבי המזון החיוניים.

שילוב של ירקות בכל ארוחה
בעיקר ירקות מבושלים! הירקות המבושלים משפרים את העיכול והיציאות ותורמים להחלמה מהירה! לגבי ירקות חיים,דעות העוסקים בתזונה חלוקות וישנם תזונאים רבים הטוענים כי ירקות חיים גורמים לגזים ואי נעימות במערכת העיכול. לכן נמליץ לאכול ולבחון כיצד אנו מרגישים לאחר אכילת ירקות חיים.

הפרדת מזונות
בין חלבונים ופחמימות בכל סעודה. אכילת פחמימות עם ירקות או חלבונים עם ירקות. השתדלות בכלל זה גורמת להקלה מיידית בכ90% מבעיות העיכול!
אמת שבחג קשה יותר ליישם כלל זה ולכן בארוחה רבת מנות, מומלץ לבחור בין פחמימה וחלבון ובסעודה הכוללת לחם/מצה. לאכול מעט פחמימה ואז לעבור לחלבון או להמעיט בחלבון.

אכילת פירות
פירות מתעכלים מהר יותר מכל מזון אחר בקיבה. בעיקר פירות רכים. אכילתם לאחר סעודה דשנה תגרום לכך שעיכולם יושהה והם יתססו בקיבה. לכן מומלץ לוותר על פירות כקינוח ולאכול פירות בנפרד מהארוחות. או לפני ,או אחרי כמה שעות מסעודה בשרית.

הנהגות של סדר יום באכילה
חשוב ביותר גם להקפיד על התחלה וסיום נכונים לכל יום. הנהגות אלו ימנעו עצירות,ירככו יציאות וישפרו את העיכול.

{ בתחילת היום ,מיד בקימה: לשתות את כף שמן (עדיף צ'יה) מעורבב עם 1 לימון סחוט מיד ולאחר מכן לשתות כוס/שתי כוסות מים. פעולה זו מסדרת את העיכול,מאזנת את מאזן החומצי בסיסי בגוף, משמנת את מערכת העיכול ותורמת ליציאות קלות. מנת מלון או אבטיח מומלצים כארוחה הראשונה של היום ולאחריה ארוחת בוקר הכוללת לחם מקמח מלא + ירקות.

{ לסיום היום- זמן הארוחה האחרונה הינו מקסימום 3 שעות לפני השינה.

מומלץ לאכול מזון קל לעיכול ולהימנע מפחמימות ריקות (אטריות, אורז לבן, קמח לבן).

מומלץ לאכול מרק ירקות או סלט ירקות, אפשר עם טונה.

הימנעות מאוכל מעובד
אוכל מעובד משפיע מאוד לרעה על מערכת העיכול שאינה יכולה להתמודד עם תוספת נכבדה של רכיבים לא בריאים לתזונה. התוצאה המיידית היא הפרעות עיכול שונות ומשונות. במזון המעובד נכללים בשרים ודגים מעובדים וכן כל החטיפים/מתוקים. גם אלה הכשרים למהדרין לפסח.

הנהגות לשתיית מים נכונה
המים מסייעים לריכוך היציאות ועוזרים לעיכול. חובה לשתות מים לא קרים. אסור לשתות בזמן הארוחות מכיוון שהדבר מקשה על עיכול המזון.

ביצוע פעילות גופנית
הפעילות הגופנית משפרת את זרימת הדם בגוף.מסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול (ובכך גם תורמת למניעה וטיפול בטחורים) עדויות רבות יש כך שהליכה הקלה על בעיות עיכול.כל פעילות אירובית, ובעיקר הליכה,גם בקצב רגיל תתרום להקלה.

שימוש בשמן הצ'יה
שמן הצ'יה עשיר ברכיבים תזונתיים ואומגה 3 ממקור צמחי ומצוין כהשלמה תזונתית באופן כללי.

לסובלים מטחורים ופיסורה, שמן הצי'ה משמן את מערכת העיכול, מרכך את היציאות ובכך מונע: בפיסורה - פציעה נוספת או הגברת הפציעה. בטחורים – הגדלת הטחורים.


שמעון וגילה הלאג הם מטפלים טבעיים מבית שמן טוב.  

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה