close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אפליקציות מיוחדות לקהל המסורתי- דתי

מערכת שורשיג סיוון, תשעג22/05/2013

סקירה מהירה על אפליקציות המתאימות במיוחד לציבור הדתי והחרדי

תגיות:

בשנים האחרונות אחד התחומים אשר עברו התפתחות מואצת טכנולוגית הוא תחום הסמארטפונים ומחשבי הלוח – הטאבלטים. מכשיר דוגמת אייפון 5 כבר אינו משמש כטלפון נייד בלבד אלא משמש גם כמחשב לכל דבר, עם אפשרות חישוביות מתקדמות ואפשרות לגשת ישירות לביצוע פעולות שונות במוסדות כגון בנקים, חברות ביטוח, משרדי ממשלה ועוד.
בקרב דתיים ושומרי המסורת היחס לטכנולוגיה החדשה הוא דואלי. מצד אחד, הנגישות למידע הרבה והפתיחות לאינטרנט על שלל התכנים בו מתקבלת כדבר שלילי, ומצד שני, אפשרויות

השימוש בו פותחות צוהר לעולם אשר יכול להועיל גם למגזר.

אפליקציות בנושאי יהדות
מי שרוכש מכשיר דוגמת אייפון 5 ומאפשר לו גישה וגלישה, מגלה עולם שלם של אפליקציות אשר נועדו במיוחד עבור הקהל הדתי ושומר המסורת. בין שלל האפליקציות הייעודיות ניתן למצוא סידורי תפילה ומגוון גרסאות תנ"ך, ביאור מושגים בקבלה, גישה לחשבון טוויטר המתעדכן בפסוקו של יום או אפליקציה המלמדת מהי הברכה הנכונה לכל סוגי המזון השונים.

הגישה לספרי דת באמצעות מכשיר הסמארטפון מאפשרת לאיש העסקים או למטייל להיות קרוב לחומרי הלימוד ללא צורך בהתנהלות עם ספרים כבדים איתו. היכולת ללמוד ולרכוש דעת נמצאת בלחיצת כפתור והפעלת אפליקציה.

אפליקציית המרת תאריך
שורש מציעה אפליקציה מיוחדת ופשוטה לשימוש להמרת תאריכים מתאריך לועזי לעברי ולהיפך. כרגע לאנדראויד בלבד, כאן. 

אפליקציות שימושיות לחיי היומיום
מלבד אפליקציות המביאות את הספרות לעידן הדיגיטלי ומאפשרות גישה לחומרי דת ולימוד בכל מקום ובכל עת, ישנן גם אפליקציות נוספות אשר נועדו לתת מענה לקהל הדתי ומסורתי בעניינים יומיומיים.

דוגמה לאפליקציה כזו היא אפליקציה העוזרת לאתר מניין לתפילת שחרית, בהתבסס על מיקומו הנוכחי של המשתמש. אפליקציה כזו היא שימושית במיוחד בעת נסיעות ובכל עת כאשר נתוני הסביבה אינם מוכרים. במסגרת אפליקציה זו יכול המשתמש גם להמשיך את יומו ולמצוא קפה ומאפה טוב וכשר בקרבת מקום, או מקווה לעת הצורך.

תחנת רדיו קול ברמה - בכל מקום
אפליקציה נוספת שימושית במיוחד לאנשי המגזר היא אפליקציית תחנת הרדיו קול ברמה. אפליקציה ייעודית למכשירי סמארטפון המאפשרת לכל מאזין גישה לתחנה בארץ, גם מחוץ מאיזורי הזיכיון, ובחו"ל. במסגרת תוכניות הרדיו השונות ניתן להקשיב ל"חידודון " עם עמי מיימון, מצעד המוסיקה היהודית, המהדורה המרכזית עם אבי מימרן ותכנים תורניים המוגשים על ידי גדולי הרבנים .

לאחר הצלחת הטלפונטו יצא לאחרונה דגם נוסף בשיתוף חברת נוקיה, דגם C2-01 אשר מוגדר כסלולארי כשר – ללא אפשרות גלישה, התקנת אפליקציות, שליחת מסרונים, הצגת תמונות וקבצי וידאו או הרצת משחקים. דגם זה אף כולל 20 נעימות חסידיות אשר יכולות לשמש כרינגטונים. אלו אשר יבחרו שלא להשתמש בסלולארי כשר מסוג זה יגלו עולם חדש אשר מאפשר לשלב ערכי דת עם הטכנולוגיה החדשה, תוך הפעלת שיקול דעת וזהירות אישית.


נציג מס' אפליקציות (אנדרואידיות) מעניינות שהעלינו בחכתנו. אתם מוזמנים לשתפנו באפליקציות נוספות שאתם מכירים:

* למדו את הדף היומי עם PoerSefer Daf yomi, המכיל כלים מדהימים כמו גישה בנגיעה אחת למקורות מהתנ"ך והש"ס, פיענוח ראשי תיבות, אפשרות לכתיבת הערות, הוספת סימניות, סימון בקו תחתון ועוד.

* אהבתם את הנוחות והשכלולים באפליקציה הקודמת? הורידו את PowerSefer (בתשלום) - אותו רעיון, רק עם מאות ספרים, מספרי היסוד ועד ספרי העשרה והעמקה.

* לימוד אינטואיטיבי של תולדות עם ישראל ומורשתו עם ציר זמן יהודי - 6000 שנה.

* קחו איתכם לכל מקום את אפליקציות הבית ומאגרי (מאות) השיעורים של הידברות, ערוץ מאיר וישיבת מעלות.

* יש לכם דקה פנויה? אל תבזבזו אותה. למדו דקה תורה!

* פתחו את הבוקר עם משפט של הראי"ה קוק או של רבי שלמה קרליבך שיופיע לכם בווידג'ט על דף הבית.

* "יכוון את לבו כנגד בית קודש הקדשים" עם מצפן תפילה.

* מאי קא משמע לן? מילון ארמי-עברי שאינו דורש חיבור לרשת.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה