close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לראשונה: אירוע האקת'ון למען ישראל והעם היהודי

מערכת שורשיא אב, תשעג18/07/2013

באירוע, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בו זמנית בעמק הסיליקון ובתל אביב, צפויים להשתתף למעלה מ-150 האקרים, מפתחים ומתכנתי מחשבים ישראלים ויהודים מובילים

תגיות:
אירוע האקת'ון ראשון מסוגו למען ישראל והעם היהודי יתקיים בתאריכים 19-20 ביולי 2013 בעמק הסיליקון ובתל אביב בו זמנית. במסגרת ההאקת'ון, עשרות האקרים, מפתחים ומתכנתי מחשבים ישראלים ויהודים מצטיינים שעובדים בחברות ההייטק המובילות בעמק הסיליקון (גוגל, לינקדאין, טוויטר, פייסבוק וכד') יצטרפו לראשונה לעמיתיהם בישראל ל-24 שעות אינטנסיביות טראנס-אטלנטיות שבמהלכן ינסו לתרום מכישוריהם ומיכולותיהם בהתנדבות למען ישראל והעם היהודי.

באירוע המכונה “Friday Night Hack” צפויים להשתתף כ-150 האקרים והוא יכלול שני מסלולים מרכזיים: ישראל וקהילות היהודיות ברחבי
העולם. במסגרת המסלול הישראלי, המשתתפים יקדמו את הפיתוח של אפליקציה חדשה בשם: “Open Muni – Open Budget”, שנועדה לקדם את השקיפות והנגישות של תקציבי הרשויות המקומיות בישראל לתושבים ולאפשר להם להבין טוב יותר כיצד הרשויות שלהם עושות שימוש בתקציב.

מטרת האירוע היא לפתח תוכנות ואפליקציות חדשות, שיתופיות ואינטראקטיבית בקוד פתוח, כדי להעצים ולמנף את הטכנולוגיה לצורך שינוי חברתי. לא פחות חשוב מכך, האירוע נועד גם לעודד את הקמתה של קהילה גלובלית של האקרים יהודים המחויבים לתת מזמנם ומכשוריהם כדי לשפר את ישראל ואת העולם היהודי.

האירוע יוצא הדופן הוא פרי יוזמה של הקרן הפילנתרופית של צ'ארלס ולין שוסטרמן ועמותת הסדנא לידע ציבורי בישראל. יצויין שחברות כמו פייסבוק, קרן גייטס ו-TechCrunch קיימו בשנים האחרונות אירועי האקת'ון דומים שהובילו לפיתוחים ולשיתופי פעולה מצליחים.

הקרן הפילנתרופית המשפחתית של צ'רלס ולין שוסטרמן (SPN) היא ארגון עולמי התומך ומעודד יוזמות חדשניות במטרה להצית את התשוקה ואת הדחף לפעולה בקרב צעירים ברחבי העולם כדי ליצור שינוי חיובי עבורם, עבור העולם היהודי ועבור העולם כולו.
"התמיכה שלנו באירוע הזה מתבססת על ההבנה שעידוד חשיבה חדשנית ויזמות הוא המפתח להתמודדות טובה יותר עם האתגרים שפתח, לא רק בעולם הטכנולוגי, אבל גם בעולם היהודי", מסר סת' כהן, מנהל תחום רשתות בקרן המשפחתית של צ'ארלס ולין שוסטרמן. "אנחנו רוצים לפתוח ערוצי זרימה חופשיים של רעיונות בין מגזר ההייטק ובין הלהט והחדשנות שצפים מעל פני השטח בעולם היהודי. אנחנו מאוד נרגשים מהחיבור בין תל אביב ועמק הסיליקון, שתי הבירות של החדשנות העולמית, שנועד לפתח תוכנות חדשות שעשויות להוביל לפריצת דרך".

הסדנא לידע ציבורי היא עמותה התנדבותית ישראלית הפועלת להגברת מעורבות הציבור בחברה ובמדינה, על ידי איסוף, פתיחה והנגשה של מידע ציבורי וידע אזרחי. באמצעות טכנולוגיות מתקדמות וקוד פתוח, פעילים ושליחי ציבור פועלת הסדנא ל"שחרור" המידע הציבורי ולתמיכה במערכות עיון, ניתוח ולמידה שיפיקו ידע ציבורי.
"אפליקציית התקציב המקומי הפתוח, תחזק מנהיגים מקומיים ותושבים כאחד ברשויות המקומיות ברחבי ישראל, ותציע להם פלטפורמה שתאפשר להם להיחשף לתקציב ההוצאות העירוני ולשתפו עם אחרים", אמרה אסתי כץ, מנהלת הפרוייקט מטעם הסדנא "הטכנולוגיה שעומדת מאחורי היוזמה הזאת יכולה להיות מאומצת ע"י עיריות ברחבי העולם במטרה לספק להם מידה דומה של שקיפות. אנחנו מתכוונים להקדיש מאמצים מיוחדים לקדם אותה במהלך ההאקת'ון וזו דוגמה נהדרת לאופן שבו אירועי האקת'ון מצליחים להביא יחדיו מפתחים, מתכנתים ויוצרי תוכן בכדי לתרגם רעיונות אל שפת האינטרנט והאפלקיציות של מכשירים ניידים, ולנתב אנרגיה יצירתית כדי להפוך את העולם שלנו למקום טוב יותר".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה