close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עצות לתהליך חיפוש עבודה יעיל

מערכת שורשיא אדר א, תשעד11/02/2014

עצות מעשיות לשיפור אחד התהליכים הקשים- חיפוש עבודה חדשה

תגיות:

חיפוש עבודה מהווה תקופה מורכבת רגשית ולעיתים אף מכבידה על רובנו הגדול. מצד אחד אנו עומדים מול הציפיות והתקוות שלנו, ומצד שני מול הספקות והחרדות הקיומיים- האם נמצא עבודה לפי מידתנו, משרה שתתגמל אותנו כיאות שתאפשר לנו לבטא את עצמנו, וכדומה. ודרושה גם נחישות ושקט נפשי בהתמדת החיפוש עצמו, הטבתו, והתמודדות לא פעם מול סירובים ודחיות. לכן כשמחליטים להחליט לצאת אל תקופת החיפוש יש לצאת עם חוסן ובטחון עצמי בכך שהתקוות שלנו ראויות להתגשם, ושאנו ראויים לחלום ולמצוא את חלומנו במציאות סביב. ישנם מכפילי כוח שיכולים לסייע לנו, תבניות חשיבה בריאות שאנו יכולים

לסגל לעצמנו, וטכניקות שימושיות שיכולות להקל עלינו, ביציאה לחיפוש ובמהלכו כול הדרך עד לתפקוד אפקטיבי ומתגמל בעבודה המתאימה לנו.

חיפוש עם תוצאות
- הגישה איתה אנו נכנסים אל תהליך החיפוש היא מכרעת, גם להצלחת החיפוש להביא אותנו אל סיפן של אפשרויות מתאימות, וגם להצלחה בשלבי המיון והקבלה למשרה הנחשקת. לכן בשלב הראשוני והמקדים לחיפוש עצמו כדאי לנו להחליט על סוג המשרה שאנו מחפשים, ואם ידוע לנו סוג המשרה כבר, כדאי ללמוד את היקפי המשרה הנהוגים בתחום, ציפיות השכר, האופי הניהולי השונה בארגונים השונים המחפשים עובדים, ולהכיר את כול הפנים השונות של התפקיד, תחומי אחריות וביטוי היכולות המקצועיות. הכרה זו תסייע לנו לבוא עם גישה מציאותית אל החיפוש, מתוך הכרת האפשרי והבלתי אפשרי.

- החיפוש יכול להיות מפרך, אך אם תתמסרו לו חיפושכם ישא פירות. לכן כדאי להתכונן ולהקצות לחיפוש האקטיבי לפחות כשעתיים בכול יום, אך גם לא יותר מדי משעות היום, החלטה על פרקי זמן מוגזמים לחיפוש תפגע ביכולתכם להתמיד בו באופן שגרתי עד לאיתור המשרה, ולערער את בטחונכם הניזון גם מקשרים אישיים, משפחתיים וחבריים, ופונקציות אחרות בהן אתם ממלאים ומפרים את חייכם. זמן קצר מדי יפגע כמובן במידת חשיפתכם למשרות הפנויות הקיימות ויאט ויעקר את החיפוש, לכן נדרש איזון בריא וממוקד.

- ניסוח קורות החיים- חיפוש עבודה מורכב שני אלמנטים מרכזיים, משך ותדירות החיפוש בכול יום והחשיפה להצעות עבודה חדשות, והאפשרות שלכם לעניין ולמשוך מעסיקים אפשריים דווקא אליכם. לחלק השני דרושים לכם קורות חיים רהוטים, עניינים, וממוקדים לכול משרה אליה מגישים מועמדות. לשם כך כדאי מאד לנסח בקווים כללים עובדות מרכזיות בקורות החיים שלכם שיופיעו בכול נוסח, ולצידן נתונים נוספים, פוטנציאלים, שתוכלו לצרף לפי מידת הרלוונטיות שלהם למשרה ספציפית. כדאי להקדיש עבודה רבה לפן זה של החיפוש משום שלמעסיק חשובה מידת ההתאמה של קורות חייכם לדרישות המשרה ולא עצם זה שמצאתם אותה.

- דרכי ההפצה- כדאי לבחור להפיץ את קורות החייים שלכם בכמה שיותר אפיקים, לקשר את עצמכם בחוכמה לכמה מאגרים פעילים ומתעדכנים של משרות, אלו יכולים להיות מאגרי חיפוש ברשת, חברות כוח אדם, חברים בארגון הרלוונטי, ואף נטוורקינג וחיפוש בתוך הרשתות החברתיות ובאתרי מקומות העבודה עצמם. דרך הפצת קורות החיים שלכם באופן נבון תביא לכך שתקבלו הצעות רעננות ועדכניות, תקימו קשרים ובריתות שיסייעו לכם לשמוע על משרה כבר בשלב מוקדם, ותשתמשו באנרגיות ובאופטימיות שלכם באופן נושא תוצאות ומתחדש.

- זו יכולה להשמע כמו עצה "פסיכולוגיסטית" אך אופן החיפוש משפיע גם על אופן הצגתכם את עצמכם בשלב הראיון והמיון, לכן נסו לחפש בצורה רגועה ונחושה, לנטרל משקעים וחרדות, תסריטים אפלים וחששות, ולבנות אורח חיים בריא והרגלי של חיפוש בכול יום. יכולתכם להתמודד באופן עקבי, נינוח ואף יצירתי עם החיפוש תתבטא גם באיכות וכמות ההצעות שתקבלו.

משום שתהליך החיפוש הוא דורשני ומורכב, נוכל להרוויח מתהליך אימון אישי יסיר מכשולים דמיוניים, ויסייע לנו לברוא מערך חיפוש יעיל ומותאם למה שאנו באמת שואפים ומסוגלים לו, כדי שבראש ובראשונה אנו נרוויח וכך גם כול מקום עבודה שיזכה בנו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה