close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עמותת הצל ליבו של ילד

מערכת שורשכה אדר א, תשעד25/02/2014

קצת אודות עמותה שעושה הכל כדי להציל ילדים

תגיות:

רוב הפונים אל מקצוע הרפואה עושים זאת בין השאר מטעמי שליחות – אבל הרופאים שמתנדבים ב"הצל ליבו של ילד", עמותה ששמה לה למטרה להעניק לילדים חולי לב ממדינות מתפתחות טיפול מתקדם שמציל את חייהם, אכן עושים זאת, ובגדול: נכון לסוף שנת 2013 טיפלו רופאים אלה בלמעלה מ- 3,300 ילדים מקרוב ל- 50 מדינות ברחבי העולם (אגב, גם הרופאים הישראלים המועסקים בבתי החולים שבנתה בגינאה המשוונית ירדנה

עובדיה – שתומכת בפעילות "הצל ליבו של ילד" – נהנים מהתחושה המעצימה שלעבודתם יש ערך מוסף וכי הם הופכים את העולם למקום מעט טוב יותר).

כיצד הכל התחיל?
מי שעמד מאחורי הקמת "הצל ליבו של ילד" בשנת 1995 הוא ד"ר עמי כהן ז"ל.

ד"ר כהן, שעלה לארץ מארה"ב שירת בצבא האמריקאי ובמסגרת שירות זה הוצב בקוריאה . תוך כדי השהות במדינה זו הוא נחשף לפעילות של רופאים שטיפלו ביתומים קוריאניים בהתנדבות ובמסירות, ומייד הצטרף אליהם – וכאמור כעבור מספר שנים הקים ארגון דומה כאן בישראל, וליתר דיוק במסגרת המרכז הרפואי "וולפסון" שם מרוכזת הפעילות הרפואית של העמותה.

הילדים שחייהם ניצלו
מי שנחשף לסיפורים המרגשים של הילדים שזכו ללב מתוקן וחיים חדשים הודות לצוות המופלא של "הצל ליבו של ילד" מבין עד כמה נכונה האמרה של חז"ל כי כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו.

בין אלפי הילדים: פעוטה בת שנה מגינאה המשוונית שאשת העסקים ירדנה עובדיה הטיסה באופן אישי על מנת שתזכה לטיפול מתקדם ב"וולפסון", קטיה בת ה- 4 ממולדובה שעברה לא פחות מארבעה ניתוחים מורכבים ומעט לפני שעזבה חלמה על יד גדולה שעוזרת לה ובהשראת חלום זה עוצב הלוגו של "הצל ליבו של ילד", חסן מזנזיבר שהגיע לארץ בגיל 2.5 ונותח על ידי ד"ר ליאור ששון והצוות המיומן שלו, ועוד אלפי ילדים מאריתריאה, אתיופיה, גאנה, וייטנאם, קזחסטן, פנמה, סומליה ועוד ועוד מדינות.

ירדנה עובדיה, קרן ברכה והבנק העולמי
כל אנשי "הצל ליבו של ילד" – הן הצוות הרפואי והן מי שדואג לילדים ולמלווים המבוגרים שלהם במהלך השהות בישראל – עושים זאת בהתנדבות, אולם הפעילות עצמה מצריכה לא מעט משאבים: בנוסף לעלות הגבוהה של הציוד הרפואי המשמש לניתוחי הלב המתקדמים ולטיפולים השונים להם זוכים הילדים שמגיעים ל"וולפסון", יוצאים מעת לעת אנשי העמותה למדינות שונות, בעיקר באסיה ובאפריקה, על מנת לאתר בהן ילדים חולי לב שאפשר לעזור להם וכן על מנת להשלים את הכשרתם של רופאים מקומיים שכבר שהו בישראל על מנת לרכוש יכולות גבוהות במיוחד בתחום הטיפול במומי לב שונים.

בין התומכים ב"הצל ליבו של ילד": קרן פראט, קרן אריסון, קרן גוטמן, קרן מארק ריץ', שגרירות בריטניה בישראל, הבנק העולמי ואשת העסקים ירדנה עובדיה (אגב, בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח בהצלת חייה של הפעוטה הגינאית, הוחלט על המשך פעילות משותפת בין ירדנה עובדיה ל"הצל ליבו של ילד" בדרכים שונות).

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה