close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בחירת מקלחונים לבית

מערכת שורשל אדר א, תשעד02/03/2014

כאשר מבקשים לבחור מקלחונים לבית, כדאי לקחת בחשבון שסוגי העיצובים הקיימים קיום רבים ומגוונים

תגיות:
מקלחון של חברת שבירו
צילום: יח"צ החברה

למרות שבחירה של מקלחונים עבור חדרי האמבטיה אינה דבר חדש, אין ספק שהדגמים של היום יכולים להיות יפים יותר, מעוצבים יותר, מיוחדים יותר וגם בטוחים יותר מאלה שהיו מוכרים בעבר. כדבר זה נכון, כמובן, כאשר מקפידים על ביצוע הרכישה מחברה אמינה ובעלת מוניטין.

כאשר מבקשים לבחור מקלחונים לבית, כדאי לקחת בחשבון שסוגי העיצובים הקיימים קיום רבים ומגוונים, גם הגדלים יכולים להיות נבדלים אלה מאלה וכך גם צורת

מקלחון של חברת שבירו
צילום: יח"צ החברה
הפתיחה של הדלתות ורמת הפרזול.

פינתי או חזיתי
בחינה של האפשרויות המובילות כיום בתחום של מקלחונים לבית מעלה תמונה מעניינת. לאחר תקופה ארוכה שבה הדגמים הפינתיים נחשבו לפחות אופנתיים, נראה שהביקוש לסוג זה עלה, ולא רק כאשר מדובר על מקרה של החלפת דגם ישן או מיושן בדגם חדש יותר. לצד הדגמים הפינתיים, שמשתלבים נהדר במקרה של חדרי אמבטיה קטנים יחסית, גם הדגמים החזיתיים שומרים עדיין על ביקוש.

בין אם מדובר על הדגמים החזיתיים, ובין אם מדובר על אלה הפינתיים, אפשר בהחלט לבחור דגמים סטנדרטיים או לחילופין – הרבה יותר מעוצבים או יוקרתיים. כאשר מקפידים על עיצוב משודרג, מקלחונים יכולים להפוך בקלות ללב ליבו של חדר האמבט, הן מבחינת המראה והן מבחינת נוחות הרחצה והפינוק שבה.

פותחים את הדלת
כאשר משווים בין מקלחונים שונים לבית, אחד ההבדלים העיקריים בין הדגמים השונים טמון באופן הפתיחה והסגירה של הדלתות. הדגמים החדשים מאפשרים שלא להסתפק בדלתות שנעות על גבי מסילה או בהחלקה. עיצובים חדשניים מאפשרים סגירה ופתיחה באמצעות תנועה על גבי גלגלים איכותיים. משמעות הדבר איננה רק מראה מעוצב יותר אלא גם תנועה חלקה יותר.

אבל לא רק מסילה או גלגלים חשובים כאשר בוחרים את צורת הפתיחה והסגירה של הדלת של המקלחון. כדאי לדעת שישנם דגמים שבהם הדלת יכולה להיפתח בצורה של אקורדיון ויש כאלה שנעים על גבי ציר, יש דגמים בעלי דלת אחת נעה ויש דגמים שבהם ישנם שתי דלתות נעות. גם מרווח התנועה של הדלת משתנה בין סוגים שונים של עיצובים.

עגולים ורבועים
נקודה חשובה שמבדילה בין עיצובים שונים של מקלחונים ניתן למצוא במבנה הכללי. לצד סוגים בעלי מבנה עגול, מעוגל או אליפטי, ישנם אחרים שמאופיינים בגימור של קווים ישרים ומהוקצעים. הדגמים העגולים מתאימים מאוד למיקום בפינה, אבל ישנם גם כאלה שתופסים חלק גדול יותר של חדר האמבט, ואז מקובל להעניק להם מקום יותר מרכזי.

לפני סיום נתייחס לכמה נקודות נוספות שראויות לתשומת לב:
ראשית, כדאי לבחון דגמים בעלי שקיפות שונה. לצד מקלחונים שקופים לחלוטין, ניתן למצוא גם כאלה שמאופיינים באטימות חלקית או אף מלאה.שנית, כדאי לבחון צורות סגירה שכוללות ידיות לעומת מגנטים או סוגרים אחרים.שלישית, גם לעניין הגובה יש משמעות. לצד אלה המעדיפים סוגים גבוהים מאוד, שמגיעים עד סמוך לתקרה, יש כאלה שמעדיפים דווקא דגמים נמוכים יותר.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה