close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכונת הקפה שלך כשרה לפסח?

מערכת שורשיח אדר ב, תשעד20/03/2014

איך מכשירים מכונת קפה לפסח, אם בכלל?

תגיות:
מכונת קפה pauza
צילום: יח"צ החברה

חג הפסח מתקרב ואיתו מגיע גם ניקיון פסח והכשרת המטבח לקראת חג הפסח. בעבר כל יהודי טוב ידע כיצד להכשיר את כל כלי המטבח אשר ברשותו, אך עם התקדמות הטכנולוגיה, המטבח שלנו מתחיל להתמלא במכשירים חדישים ולא כולם מודעים לאופן הנכון ביותר להכשיר אותם לקראת פסח. אחד המכשירים הללו הוא כמובן מכונת אספרסו או מכונת הקפה. במאמר שלפניכם נסביר לכם מהי כשרות של פסח, האם מכונת הקפה שלכם כשרה לפסח ומה ניתן לעשות על מנת הכשירה.

מה היא כשרות של פסח?
מטבח כשר לפסח הוא מטבח שלא מכיל חמץ. חמץ הוא מושג רחב שכולל מוצרי הדגנים כגון חיטה, שעורה,

מכונת קפה pauza
צילום: יח"צ החברה
שיבולת שועל, כוסמת או שיפון. ישנן עדות שנמנעות גם מאכילת קטניות. חלק מהאנשים שמעוניינים לשמור על כשרות הפסח אינם מודעים לכל ההנחיות שקשורות בכשרות לקראת פסח ועושים את מירב יכולתם. דבר אחד בטוח, כולם יודעים כי מדובר באחד החגים החשובים ביותר לעם היהודי, אם לא החשוב שבהם, ולכן יש לעשות הכנות רבות על מנת לחגוג אותו בצורה הטובה ביותר.

האם מכונת הקפה כשרה לפסח?
מכונת קפה עלולה לא להיות כשרה לפסח אם היא עומדת במטבח, על שיש שעליו נמצאים פירורי לחם, קטניות או כל דבר שעלול לחדור אל תוך המכונה ולהפוך אותה ללא כשרה. מכונה שאינה נמצאת במטבח או כזאת שאינה באה במגע עם חמץ במשך שאר חודשי השנה, אין לחשוש שאינה כשרה לפסח. אך אם המכונה שלכם אכן נגועה בחמץ ואם אתם רוצים להגדיל ולהכשיר אותה לכל מקרה, לפניכם כמה שיטות עליהן ממליצים הרבנים הגדולים בארץ.

איך אפשר להכשיר מכונת קפה
ניקיון חיצוני – מכיוון שבמרבית המקרים אין כמעט סיכוי שייכנס חמץ אל תוך המכונה, הניקיון שנדרש הוא אך ורק ניקיון חיצוני. נקו היטב את דפנות המכונה ואך כל החלקים החיצוניים על מנת להסיר כל גרגר של חמץ שעלול להצטבר. רק אם אתם חוששים כי חמץ חדר לתוך המכונה, המשיכו בשלב ההכשרה גם בעזרת ניקיון פנימי.ניקיון פנימי – על מנת להכשיר את המכונה מבפנים יש להרתיח את המים במקום המים והחלב שמורתחים בה בדרך כלל. יש רבנים שממליצים אפילו להכניס חומר ניקוי כלשהו ולהרתיח את המים יחד עם חומר הניקוי. חשוב לעשות זאת רק אם אתם מבינים את מנגנון הפעולה של המכונה. הרתיחו מספר פעמים את המכונה ותוכלו להמשיך להשתמש בה גם בפסח.הימנעות משימוש – מכיוון שניקוי יסודי של המכונה מבפנים והכשרה של מכונת האספרסו הוא תהליך מורכב למדי, אם אינכם בטוחים בכך שהכשרתם את המכונה שלכם בהלכה או חוששים כי נשאר במכונה חמץ, הדרך הטובה ביותר לשמור על כשרות לפסח היא פשוט לא להשתמש במכונה המהלך ימי החג ולהסתפק בהכנת נס קפה פשוט בעזרת קומקום. כך תהיו בטוחים בכל מאת האחוזים שעשיתם את המיטב וכי אין כל סיכוי שתחללו את החג.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה