close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ייעוץ ופיתוח ארגוני

מערכת שורשכה אייר, תשעד25/05/2014

קובץ עצות מעשיות וחשובות בנושא ייעוץ ארגוני, מטרותיו וטיפים להפעלתו

תגיות:

ארגון שאינו מפעיל את מלוא הפוטנציאל שלו נמצא בסכנה של כישלון. בנוסף, בריאותו של כל עסק רווחי תלויה בכוח העבודה שלו.

יועץ ארגוני הוא קבלן עצמאי שהוכשר להיכנס לארגון ולפתח תוכנית שתהפוך את הארגון לבריא ולרווחי. תחומי הפעולה של היועץ הארגוני כוללים מספר היבטים:

חובות ואחריות
ייעוץ ארגוני ניתן על ידי אדם שנקרא אל החברה, בין אם מדובר בחברה גדולה או בעסק קטן, כדי להעריך כיצד החברה פועלת ולתת לה המלצות לשיפור ביצועיה. ייעוץ ארגוני נדרש בדרך כלל כאשר החברה נאבקת וצריכה לבצע שינויים או להשקיע בנושא פיתוח מנהלים כדי להישאר רווחית.

יועצים ארגוניים הם לעיתים קרובות בעלי השכלה גבוהה בתחום העסקי, יש להם ניסיון בתפקידי ניהול ותלויים במוניטין שלהם כדי להצליח בתחום העסקי, על מנת שגם חברות אחרות יבקשו לשכור את שירותיהם.

למרות שכל עסק הוא שונה, חלק מהכלים המשמשים את היועצים הארגוניים לשם שינוי חיובי או פיתוח מנהלים, כוללים: הערכה ארגונית, ניהול השינוי, פתרון בעיות ובניית צוות, תהליך ייעוצי ועיצוב פגישות העבודה.

הערכה ארגונית
באמצעות תצפית, מחקר וראיונות, מנתח היועץ הארגוני את התרבות הארגונית של החברה או הארגון. בעשותו זאת, הוא קובע אם כלל החלקים בארגון אכן מצליחים לעבוד יחד כמכלול.

ניהול השינוי
ניהול השינוי לא תמיד אומר שיש צורך לשנות את כוח האדם בחברה. היועץ הארגוני יעבוד עם ההנהלה והצוותים השונים, תוך שהוא מתבסס על כל מה שלמד מההערכה הארגונית שביצע. זאת, כדי לתכנן וליישם את השינויים גם בשיטות העבודה וגם באווירה ההתנהגותית במשרד. כמובן, שאם ההנהלה הקיימת לא חפצה בשינוי, ייתכן שיהיה צורך להמליץ על שינויים בכוח האדם ולחפש עובדים חדשים.

חלק מהשינויים עליהם יכול להמליץ ייעוץ ארגוני הוא תכנון המוטיבציה של העובדים, כגון פיתוח מנהלים, שינוי התפקידים או פיתוח תוכניות שיישמרו על העובדים בעלי הערך.

פתרון בעיות ובניית צוות
ההערכה של היועץ הארגוני עשויה לגלות שיש בעיה ספציפית שפוגעת בביצועיה של החברה. לאחר שהיועץ זיהה את הבעיה כבעיה שנובעת מהמוטיבציה של העובדים, או מהמודל העסקי של החברה, הוא יהיה אחראי על פיתוח הפתרון שיפתור את הבעיה. שימוש בשיטות כגון תכנון ארגוני ודינאמיקה קבוצתית, יכול לפתח וליישם את כישורי בניית הצוות בקשרים שבין העובדים לצוות ההנהלה. זה יעזור לשפר את ההרמוניה בעבודת הצוות באמצעות תקשורת בינאישית טובה והפחתת המתח. אלה יכולים בסופו של דבר להגדיל את הפרודוקטיביות של העסק.

תהליך הייעוץ
במשך תהליך ההערכה יכול היועץ הארגוני לחקור שיטות עסקיות שונות כדי לקבוע מה תהיה התוכנית המתאימה לעסק. היועץ יכול להשתמש במידע זה כדי לזהות את שיטות העבודה המוצלחות, ולעבוד עם הצוות כדי ליישם את השיטות האלה. היועץ הארגוני יכול גם להדגיש את הצורך להשליך החוצה את מה שלא עובד ולפתח מודלים עסקיים חדשים שיכולים לעבוד עם שיטות אפקטיביות עדכניות.

עיצוב פגישות העבודה
לעיתים קרובות הפגישות בחברה לא משיגות הרבה מעבר לכך שכולם הורחקו מתחנת העבודה שלהם. היועץ הארגוני יכול לעקוב אחר כמה פגישות שמתקיימות בעסק, ולפתח תוכנית שתלמד את מנחי המפגשים כיצד לארגן את החומרים, לקבוע סדר יום ולשמור על כך שהפגישה לא תסטה ממטרתה.

המאמר באדיבות - http://www.gishot.co.il/

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה