close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הטבות מגזריות בציבור הדתי

מערכת שורשכז אייר, תשעד27/05/2014

מקבץ הטבות מיוצחדות הניתנות לציבור הדתי במגוון תחומים

תגיות:

בשנים האחרונות, המגזר הדתי בישראל, המהווים כמעט 40% מכלל התושבים בה, עלה לכותרות יותר מפעם אחת. את עיקר תשומת הלב מקבל אורח החיים של אוכלוסיה זו, והטבות שונות שהנמנים עליה מקבלים, מגופים שונים, על מנת לבצע התאמה לצרכים ולמגבלות שלהם. אבל על אילו הטבות בכלל מדובר?

הטבות בתחום הרכב
התחום הראשון בו הציבור הדתי זוכה להטבות הוא תחום הרכב. ניתן לראות זאת בלא מעט דברים: בתחום הביטוח, מוצעות לדתיים פוליסות אשר אינן תקפות במהלך השבת, בה, כמובן, הם אינם נוהגים על פי המסורת היהודית: ביטוח מהסוג הזה נוטה להיות זול יותר מאשר אלה הסטנדרטיים. ואגב, במקרים של פיקוח נפש, דוגמת נסיעה בהולה לבית חולים במהלך השבת, ייתכן מאד שהחברה המבטחת תעניק את הפיצוי, במקרה שדורש את הפעלת הביטוח.

השכרת רכב אף היא מציעה תנאים מיוחדים לדתיים, בצורה של דילים המותאמים להם אישית. גם כאן, העיקרון המרכזי דומה: מכיוון שהדתיים לא משלמים על יום השבת, המחיר הכללי עבורם הופך לזול יותר.

הטבות ממשלתיות
הטבות משמעותיות מקבלת האוכלוסיה הדתית מהממשלה,כפי שבא לידי ביטוי בסל ההטבות שמקבלים האברכים. המדובר הוא בשורה ארוכה של הטבות, ובכלל זה קצבת אברך, מלגת הבטחת הכנסה לאברך, קצבאות ילדים ועוד. ב-2013, נכלל בפעם הראשונה בסל ההטבות גם הסעיף של מס הכנסה שלילי. על פי חישובים שנעשו, לאברך בן 28, עם שלושה או ארבעה ילדים, מסתכמות ההטבות בסכום חודשי של כ-4,800 ש''ח.

מהרשויות המקומיות, מקבלים בני האוכלוסיה הדתית הנחה משמעותית בתשלום הארנונה, שנעה לרוב בין 60% ל-90% מהסכום הכולל.

הטבות בתחום הנדל''ן
ממשיכים לנדל''ן, ולהטבות שונות המוענקות לאנשי האוכלוסיה הדתית על מנת לסייע במלאכת רכישת הדירה מצידם. לסיוע זה יש מספר היבטים, כאשר המרכזי הוא הענקת הטבות בגובה של מאות אלפי שקלים לאדם הרוכש דירה בשכונות או בפרוייקטיים חרדים. כך, למשל, השכונה החרדית הר יונה אשר בנצרת עילית, או העיר החדשה חריש (בה מתקבלות בכל מקרה הטבות בצורת מענק פריפריה והטבה לאזור עדיפות לאומית א').

הטבות מחברות הסלולר
עוד גורם שמעמיד את ההטבות לדתיים במרכז התפיסה שלו הוא חברות הסלולר למיניהן. בעיקרו של דבר, מדובר כאן על מסלולים משתלמים במיוחד המיועדים לנמנים על האוכלוסיה הזו, ועבורם בלבד: במילים אחרות, ההטבה כרוכה כמעט תמיד בהימצאות מכשיר סלולרי "כשר". מעבר לרצון לפנות לפלח שוק רחב, בבסיס ההנחות האלה יש גם יסוד טכני, והוא שהמכשירים הכשרים אינם כוללים מראש הודעות, משחקים או גלישה באינטרנט, ולכן המחיר של החבילות זול פי כמה עבורם.

הטבות ברכישת מוצרי תינוקות
אין זה סוד שמספר הנפשות במשפחה דתית גבוה מאשר במשפחה ישראלית חילונית. תנאים אלה הם אידיאליים עבור חברות הפועלות בתחום המוצרים להורים ולתינוקות, שעה שהחברות מציעות מבצעים משתלמים במיוחד לאוכלוסיה הדתית. מעבר להתאמת המוצרים לאוכלוסיה בכל הנוגע לכשרות, כוללות ההטבות הנחות משמעותיות בסניפים רשתות השיווק במגזר הדתי, קופונים המפורסמים באמצעי התקשורת של אוכלוסיה זו ועוד.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה