close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תחומי הלימוד לחיים

מערכת שורשיח סיוון, תשעד16/06/2014

יש דברים יותר חשובים מכסף או הצלחה כלכלית. בתחומי לימוד אלו מקבלים הסטודנטים הזדמנות פז להביא לידי ביטוי את יכולות ההוראה והחינוך שלהם

תגיות:

יש תחומי לימוד המאפשרים לסטודנטים להשפיע על החברה, התרבות והאנושות. בתחומים אלו הדגש הוא לא רק על מטרות קונקרטיות כמו הישגיות, הצלחה וציונים, אלא גם על הענקת ערך מוסף. את הדוגמא הטובה ביותר לתחומי הלימוד לחיים ניתן לראות במסגרות השונות המציעות לימודי חינוך. הלימודים הללו מתקיימים במכללות המתמחות בחינוך וגם במוסדות אקמאיים אחרים כגון אוניבריסטאות, מרכזים ועוד. תארי הלימוד האפשריים הם תואר ראשון בחינוך עם תעודת BA, תואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה לצורך השתלבות בבתי הספר ומוסדות החינוך הרשמיים, תואר שני בחינוך ותואר שלישי בנושאי מחקר חדשניים.

לימודי הוראה וחינוך כוללים בחירה של התמחות מבין היצע רחב ומגוון. חלק מהסטודנטים מעדיפים להתמקד בייעוץ חינוכי, מדע, הלכה או ניהול מערכות חינוך, לעומת אחרים שיתעניינו לגבי מדיניות בחינוך, ייעוץ לגיל הרך, חינוך לשוני בחברה רב תרבותית או חינוך לקויי שמיעה ובעלי מוגבלויות. המאפיין המשותף לכל תחומי הלימוד הוא דגש על הכלים המעשיים אותם מקבלים הסטודנטים.

תנאי קבלה ואפשרויות קריירה
תנאי הקבלה עבור תחומי הלימוד לחיים מוכיחים כי מדובר על מקצועות המתאימים כמעט לכולם. על אף שהתנאים שונים בין תכנית לימודי אחת לשנייה, באופן כללי הם מותנים בהצגת ממוצע ציונים סביר ופסיכומטרי ממוצע. מי שמעוניין ללמוד לתואר שני בתחומים אלו נדרש להגיע עם גיליון ציונים מהתואר הראשון ולעמוד בהצלחה בראיון של ועדת קבלה. בחלק מהמוסדות יש דרישה גם למבחן סטטיסטיקה, ציון פטור מאנגלית או הצטרפות לקורסים מיוחדים בהענקת שפה זרה.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אפשרויות הקריירה הנשקפות עבור מי שמסיים בהצלחה את הלימודים לא כוללות רק הוראה בבתי ספר. אפשר להצטרף בתור יועץ חינוכי אל סגל מקצועי בבית ספר, לעסוק בתחום באופן עצמאי או לערוך קורסים במסגרת מוניציפאלית. אפשרויות הקריירה מוגבלות לתחום הלימוד וההתמחות של המורה, אולם קיימת גם אופציה של מסלולי הכשרה נוספים.

תמיכת משרד החינוך בלימודים
המטרה של משרד החינוך היא לגייס כמה שיותר צעירים, מורים ומחנכים מוכשרים. הדרך להשגת המטרה היא באמצעות הענקת מלגות עבור הלימודים. המלגות מכסות את רוב שכר הלימוד השנתי, עוזרת לסטודנטים לפנות זמן ולהשקיע בלימודים וגם תורמות בהענקת תחושת מחויבות ושליחות. משרד החינוך תומך בלימודים גבוהים וכך מקנה עבור דור העתיד תנאים טובים יותר.

לסיכום, תחומי הלימוד לחיים מלמדים אותנו שיש דברים יותר חשובים מכסף או הצלחה אישית. בתחומי לימוד אלו מקבלים הסטודנטים הזדמנות פז להביא לידי ביטוי את יכולות ההוראה והחינוך שלהם. מי שרוצה לקחת חלק בעיצוב פני העתיד חייב לשקול לימודים גבוהים, הצטרפות למסלולי הכשרה או התמחות בחוגים. אפשרויות אלו מבטיחות קריירה מתגמלת ועשירה בסיפוק ובידע. בנוסף, הלימודים נערכים במסגרת נוחה המעניקה תנאים אופטימאליים ועוזרת ליצירת אווירה נעימה ובלתי מתפשרת.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה