close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

5 בעיות שמדרסים יכולים לפתור לכם

מערכת שורשכד אב, תשעד20/08/2014

סקירה חשובה- מהן המחלות והקשיים שיכולים להיפתר בעזרת מדרסים

תגיות:

כאבים בחלקים השונים של הרגליים הם דבר כה נפוץ, עד שלפעמים נדמה שבני האדם נחלקים לשתי קבוצות: אלה שסובלים מכאב כזה או אחר- ואלה שכבר משתמשים במדרסים.

בפרט מסייעים המדרסים בפתרון 5 בעיות מעיקות: דורבן, כאבי שין ספלינט, כאבי ברכיים, פלטפוס הריוני ודלקת בגיד האכילס.

דורבן
דורבן היא דלקת ברקמה הנמצאת בכף הרגל ואשר שמה המדעי הוא Plantar Fasciitis. הדלקת גורמת לכאבים בצורת דקירות או תחושת בעירה, ובדרך כלל הם קלים בהתחלה אולם עלולים להחמיר ללא טיפול נאות ושינוי הרגלים. הדורבן- ששמו ניתן לו בגלל שהדלקת גורמת לעצם הקלקנאוס שנמצאת בעקב לבלוט החוצה מהכף הרגל,בצורה שמזכירה את הקוץ של החיה החביבה- פוגע בעיקר באנשים כבדי משקל, בספורטאים ובמי שנועל נעליים לא מתאימות, ומדרסים הם חלק משמעותי בפתרון.

כאבי שן ספלינט
כאבי שן ספלינט הם אחת מפציעות הספורט הנפוצות ביותר, הבאה לידי ביטוי בכאבים בשוקיים.
כאבים אלה (ששמם המקצועי הוא תסמונת עומס פנימי של עצם השוק) נגרמים עקב חוסר איזון בין השרירים ברגליים (כלומר כשיש שרירים חזקים ושרירים חלשים), ריצה על משטח קשה או עם נעליים לא מתאימות, אימון גופני המבוצע באופן לקוי (ללא מנוחה, ללא העלאה הדרגתית של העומס וכו'), או בשל בעיות ביו-מכניות מבניות (למשל, קשת כף רגל שהיא שטוחה אוסופינציה (קשת גבוהה) - וגורמים לנזק משמעותי לגידים, מסבי עצם ושרירים באזיור השוקיים.

מעבר לאימון עם מדרסים מפחית את הכאבים ומונע החמרה וכמובן שמומלץ להיעזר מבעוד מועד במדרסים, בפרט למי שסובל מקשת שטוחה או גבוהה בכף הרגל.

כאבי ברכיים
המפרקים החשובים שמאפשרים לנו תנועה חלקה עלולים לסבול מכאבים אם מנח כף הרגל על הקרקע אינו אופטימלי- כאבים שעלולים אף להשבית אותנו במידה ולא יטופלו כראוי.

בפרט מועדים לפורענות בני 50 ומעלה, אבל גם צעירים יותר עלולים לשחוק את הסחוסים בברכיים ולסבול מכאבים.

מדרסים מתאימים משנים את מנח כף הרגל על הקרקע בעת הליכה או כל תנועה אחרת, הופכים אותה לנכונה- ובכך מונעים כאבי ברכיים או מסייעים בפתרון למצב שהכאב כבר קיים.

פלטפוס הריוני
הריון הוא חוויה מרגשת ומשמחת-אבל גם כזו הגורמת לשינויים שונים בגוף וביניהם קשיים ביציבה עקב העלייה במשקל ותזוזת מרכז הכובד בגוף. עקב כך עלול להיווצר פלטפוס הריוני, מצב לא נעים הגורם לפגיעה ברצועות וברקמות באיזור כף הרגל ומלווה בכאבים הולכים ומחריפים הפוגמים משמעותית בשגרת היומיום.

מדרסים - ורצוי כאל המותאמים אישית לאישה ההרה- מונעים את היווצרות הבעיה.

דלקת בגיד האכילס
גיד האכילס, המחבר את שרירי הסובך (השרירים הנמצאים בחלק האחורי של השוק ומוכרים גם כ"שרירי התאומים") אלה עקבים, הוא החזק והגדול שבגידי גוף האדם, והוא מופקד על הרמת העקב ומתיחת הקרסול. על גיד זה מוטלים עומסים רבים, ועל כן הוא פגיע יותר מגידים אחרים, ובפרט לדלקות.

מי שבעיקר חשוף לסכנת הדלקת בגיד האכילס הם ספורטאים - בין אם מקצוענים ובין אם חובבנים- ומדרסים הם אחד הכלים היעילים להפחתת הסיכון ללקות בדלקת מכאיבה ומשבשת פעילות זו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה