close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על יתושים, מניעה וטיפול בעקיצות בדרך הטבעית

שמעון וגילה הלאגכו אב, תשעד22/08/2014

רעיונות ועצות לטיפול טבעי ביתושים- מניעה וטיפול אחרי העקיצה

תגיות:

בחנויות ניתן למצוא שלל של תכשירים למניעת עקיצות יתושים, כמו גם לטיפול אחרי. כל התכשירים, גם החשמליים שאותם הורים רבים משאירים בחדרי השינה של הילדים ותינוקות , מכילים חומרים כימיים שכידוע אינם בריאים, מלבד זאת יש לשים לב בעיקר לגבי הילדים /תינוקות ומבוגרים רגישים שסובלים מאסטמה של העור, בעיות נשימה ואלרגיות שונות ,ולהרחיק מהם כל תכשיר שכזה.

פתרונות טבעיים למניעה וטיפול בעקיצות יש בשפע. אספנו כמה מהם:

למניעה:

להניח חצי בצל בחדר ליד המיטה. לפזר ליד המיטה ואדן החלון מסמרי ציפורן. להניח  בחדר השינה צלוחית עם חומץ. לגדל  באדנית על החלון בזיליקום או גרניום רפואי. אפשר גם לשפשף עלי פטרוזיליה על העור.. או לאכול הרבה עמבה,שום וחילבה הדוחים גם יתושים.

שמנים אתריים הם המומלצים ביותר ולבטח מריחים טוב יותר מכל עצה אחרת. זה הזמן ללכת ולרכוש בקבוקונים של גרניום, לבנדר, עץ התה קלנדולה וציטרונלה שטוב שיהיו בבית לכל מקרה.

בשמנים ניתן להשתמש בכמה דרכים:מבער שמנים שקל להשיג ועלות נמוכה מאוד, אדי השמנים מתפזרים בחדר ופועלים נפלא!, מריחה על העור וספריי.

לדחיית יתושים ושאר חרקים: ציטרונלה,גרניום ולבנדר. במבער -טיפה מכל שמן.

מריחה- ניתן להכין שמן למריחה ביחס של  2 טיפות מכל שמן מהולים בכף שמן שקדים,זרעי ענבים או אפילו זית שגם עליו דווח כדוחה יתושים. ספריי-שמתאים מאוד לפיקניק או שהייה בחוץ: להוסיף לחצי ליטר מים 10 טיפות מכל שמן.

לטיפול  בעקיצות: להרגעת העור במהירות ולהרגעת הכאב.

נתחיל בשמנים האתריים. תערובת זו טובה גם להרגעת עקיצות של חרקים אחרים ומדוזות.

3 טיפות מכל שמן: לבנדר ועץ התה+ 4 טיפות קלנדולה + 2 כפיות שמן זרעי ענבים,שקדים או זית, למרוח על האיזור הפגוע.

תערובות נוספות של שמנים הם: 2 כפות שמן זית, טיפה אחת של לוונדר, עץ התה + 2 טיפות גרניום. או 2 כפות שמן זית+ טיפה אחת לוונדר וטיפה אחת של גרניום.

אמצעים נוספים: למרוח אחד מהבאים:

אלוורה או ג'ל אלוורה טבעי ואמיתי. חומץ רגיל או חומץ תפוחים או מיץ מלימון,אפשר למרוח ישירות או על גבי צמר גפן ולמרוח בעדינות. דבש . החומץ והדבש טובים גם לעקיצות דבורים. קרח עטוף בבד.

אמצעים נוספים למניעה יהיו להשאיר בחדר מאוור דולק, להשתמש בכילות, לדאוג לרשתות תקינות על החלונות וכמובן לבדוק שאין בסביבה מקור מים.

שבת שלום!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה