close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על אלול, תשובה ותזונה בריאה

שמעון וגילה הלאגט אלול, תשעד04/09/2014

חודש אלול הוא הזדמנות טובה לחזור בתשובה גם בנושא האכילה הבריאה והיחס לגוף.

תגיות:

מה הקשר בין אלול, תשובה ותזונה בריאה?

מספר פעמים הזכרנו במדור זה את הפסוק: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" מצווה זו היא מצוות שמירת הגוף וזו המצווה היחידה שנאמרה בה המילה מאוד. )דברים ד, ט"ו)

ומבאר הריב"ש -כאשר גופו חולה, גם הנשמה נחלשת ואינו יכול להתפלל כראוי ,אף על פי שהוא נקי מעבירות. לכן צריך האדם לשמור על בריאותו מאוד"

כותב החזון איש (קובץ אגרות חלק א' סי קלו) "וכשאני לעצמי,הנני חושב את ההשתדלות הטבעיות במה שנוגע לבריאות,למצווה וחובה, וכאחת החובות להשלמת צורת האדם, אשר הטביע היוצר ברוך הוא במטבע עולמו...".

נוסיף את דברי הרמב"ם בספרו ה"יד החזקה", הלכות דעות, שם הוא מבאר בפרוט את מצות עשה של והלכת בדרכיו וזה לשונו :?"הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא,שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה,לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדים את הגוף ולהנהיג עצמו בדברים המברין והמחלימים".

ו... כמובן דברי הרב קוק באורות התשובה על ה"תשובה הטבעית", שהיא חלק מתהליך התושבה הכלל עולמי, ובה גם החזרה בתשובה לבריאות הגוף.

אלול הוא עת רצון ו"בדרך שאדם רוצה לילך-מוליכין אותו".

במשך כל תקופת המדור הזה הכרנו ולמדנו על ה"סור מרע" – הסוכר והקמח הלבן, המוצרים המעובדים ומתועשים, הצבועים,המשומרים והמהונדסים, עתירי הנתרן והמלח, ממתקים מלאכותיים, שומנים מוקשים, סוכרים סמויים ועוד.

ראינו איך התזונה הרעה משפיעה על הבריאות העכשווית והעתידית שלנו, של ילדינו ושל הדורות שבדרך.

שורשן של רוב אם לא כל המחלות היום הוא בתזונה הגרועה (וגם אורח חיים מתוח ולחוץ, קרינה אין סופית וזיהום כלל עולמי של האדמה והאויר).

מגפת הסכרת הכלל עולמית, לחץ דם, כולסטרול, מחלות אוטו-אימוניות, המחלה הארורה –הסרטן, קשב וריכוז, היפראקטיביות, אוטיזם. יש כמובן דברים שאין ביכולתנו לשלוט עליהם באופן אישי, כמו זיהום האויר. אבל על הבחירות התזונתיות שלנו אנו יכולים לשלוט ולמעשה כפי שקראנו ,אנחנו חייבים לעשות כל השתדלות טבעית כדי להיות בריאים.

אז מה עושים?

מנקים את המטבח והמזווה מכל מה שמשפיע לרעה על הבריאות.

אוכלים ורוכשים מזון מלא ובריא יותר, יותר ירקות בכל הצבעים-חיים ומבושלים, דגנים מלאים, קטניות, תחליפים בריאים למתוק ומים. מוסיפים מזונות על ותוספי מזון איכותיים להשלמת חוסרים,איזון תזונתי וניקוי רעלים. מבצעים טיפולי ניקוי רעלים תקופתיים ובאופן שוטף (אם כל רכב פשוט מחוייב על פי חוק בטיפול תקופתי,אז מה איתנו?!!!)

לומדים. ידע הוא הכוח לבצע שינוי ובחירה בטוב. הידעתם ש:

במזון התעשייתי, מוצרים המכילים סוכר לבן וקמח, כמו גם בסיגריות ובתרופות הפסיכיאטריות יש רכיבים ממכרים, הגורמים לשרשרת תגובות בגוף המקשה על הפסקת השימוש למרות כוח הרצון? לכן קשה להפסיק וצריך ללמוד מה לעשות (ועל כך נרחיב במאמרים הבאים).

פטריית שמר כקנדידה כשיוצאת מאיזון בגוף, גם היא מקשה על מעבר לתזונה נכונה וצריך לנקוט בפעולות הכוללות ניקוי רעלים ותזונה מסויימת משולבת עם צמחי מרפא.

אכילה רגשית- בעיקר מצוייה אצל הנשים. אפשר לצמצם ולהפסיק אכילה רגשית על ידי תהליכים רגשיים, שיטות שונות שגורמים ותורמים לשינוי פנימי עם שמחה וקבלה עצמית (אחרי החגים בע"ה וב"נ תיפתח סדנא פורצת דרך בנושא).

טיפול במתח ולחץ – המשחררים קורטיזול המשפיע לרעה על הבריאות. פרטנו בעבר ונזכיר שיש תרגילי נשימה שאפשר לבצע כמה פעמים ביום, יוגה,מדיטציה ועוד.

מתי עשיתם לאחרונה בדיקות דם תקופתיות הנותנות תמונה כוללת למצב הויטמינים, מינרלים, בלוטת תריס,תפקודי כבד, שומנים בדם, סוכר? אם לא עשיתם בשישה חודשים האחרונים –זה הזמן!

לזמן יש כוח גדול וחודש אלול הוא חודש שיש בו כוח גדול לחיבור בין מחשבה,רצון ומעשה.

ובדרך שאדם רוצה לילך-מוליכין אותו!

נשמח לעזור לכם בדרך ולענות על כל שאלה בבריאות או בתזונה.

ניתן להתקשר טלפונית 077-5052018

או במייל- [email protected]

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה