close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עדשות מגע רכות – האם הן המתאימות לכם?

מערכת שורשכג אלול, תשעד18/09/2014

סקירה מהירה וחשובה על עדשות מגע רכות והתאמתן לאנשים

תגיות:
עדשות המגע עברו כברת דרך ארוכה מאז פרצו לשוק, והשוק מציע היום כמה אפשרויות מרגשות. אתם יכולים להיות בעלי זוג עיניים כחולות מרהיבות יום אחד, או לעפעף בעיני נמר זהובות למחרת. אתם אפילו יכולים לזרוק עדשות חד פעמיות לפח בכל לילה.

לאנשים עם בעיות ראייה, עדשות מגע יישארו כלי יעיל, כמעט בלתי נראה. עדשות הפלסטיק הדקיקות מותאמות מעל לקרנית העין – החלק הברור, הקדמי של העין – על מנת לתקן בעיות ראייה, כולל קוצר ראייה, רוחק ראייה או אסטיגמציה. אתם יכולים ללכת עם העדשות גם אם יש לכם פרסביופיה, וזקוקים למשקף דו מוקדי (ביפוקאל).

התייעצו עם רופא העיניים שלכם לגבי סוג העדשות המתאימות לכם ביותר, וערכו בדיקת עיניים שגרתית כך שלא רק תשמור על בריאות העיניים, אלא גם תקבל תמיד מרשם לעדשות מגע עדכניות.

על עדשות מגע רכות
עדשות מגע רכות עשויות מסוג של פלסטיק משולב עם מים. המים מאפשרים לחמצן לעבור דרך העדשה לקרנית, ובכך מגבירות עדשות אלה את הנוחות, מפחיתות את היובש בעיניים ושומרות על קרנית בריאה. אם הקרנית לא מקבלת מספיק חמצן, היא עלולה להתנפח, להתערפל ולהוביל לראייה מטושטשת או לבעיות חמורות יותר.

יתרונות. רוב עדשות המגע הרכות הן חד פעמיות כך שאפשר לזרוק אותן לאחר שמשתמשים בהם במשך זמן קצר. המשמעות של עדשות מגע חדשות היא הפחתת הסיכוי לזיהום, הפחתת הצורך בניקוי והגברת הנוחות בשימוש.

יש עדשות מגע רכות שהן לא חד פעמיות. כלומר, אפשר להשתמש באותו זוג עדשות במשך כשנה ולנקות אותן מדי ערב. בדרך כלל עדשות אלה הן עדשות מגע "מותאמות אישית" לכל מטופל.

בהשוואה בין העדשות הרכות לעדשות מגע RGP (Rigid Gas Permeable), שעשויות מחומרי גלם קשיחים – העדשות הרכות בדרך כלל נוחות יותר כשמכניסים אותן לעין. בנוסף, לא מעט עדשות רכות מספקות גם הגנת UV (קרני השמש).

חסרונות. עדשות מגע רכות סופגות מזהמים בקלות רבה יותר מאשר עדשות מגע קשות או עדשות RGP. הן סופגות כל מיני אלמנטים שיכולים לגרות את העיניים כמו עשן, תרסיסים, קרם ידיים או סבון. בנוסף, עדשות מגע רכות שבירות ונקרעות בקלות רבה יותר מעדשות RGP או עדשות מגע קשות.

מגוון. סוגים חדשים של עדשות רכות ימשיכו להגיע לשוק ככל שיפותחו טכנולוגיות חדשות בתחום.

בעדשות חד פעמיות רכות משתמשים יום אחד בלבד ואז זורקים. מה שאומר שאתם לא צריכים לנקות אותן באופן קבוע, לא צריכים לסכן את העיניים ביובש או בגירוי ולא צריכים לחפש פתרונות לבעיות שיוצרות עדשות מגע קשות. אם יש לכם אלרגיות, עדשות חד פעמיות עשויות להיות הבחירה הנכונה עבורכם.

חומרים מבוססי סיליקון יוצרים עדשות מגע נושמות. כלומר, חמצן יכול לעבור דרך העדשה לקרנית. חומר זה גם שומר מפני הצטברות של זיהומים, ולכן עדשות אלה מפחיתות את תופעות הגירוי והעיניים היבשות. יש עדשות מגע מסיליקון שאפשר להשתמש בהם ולישון איתן במשך כשלושים ימים. עם זאת, הקרנית מקבלת פחות חמצן דרך עדשות המגע בעת השינה.

הסיכונים לסיבוכים רציניים תמיד גבוה יותר כשישנים עם כל סוג של עדשות מגע, לכן חשוב לאזן את הנוחות עם הבטיחות כשמחליטים לישון עם העדשות. כדי למנוע בעיות מומלץ לעקוב אחר הוראות היצרן ולהיבדק באופן שיגרתי אצל רופא העיניים. עדשות סיליקון לא מתאימות לכולם, לכן חשוב להתייעץ עם רופא העיניים.


באדיבות – אקיוביו – עדשות מגע רעננות בטכנולוגיה חדשנית
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה