close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על מכשירי שמיעה

מערכת שורשכד אייר, תשעה13/05/2015

למעלה מחצי מיליון ישראלים סובלים מבעיות שמיעה בדרגות שונות, חלק נעזרים במכשירי שמיעה בעוד אחרים מוותרים על כך

תגיות:
מכשירי שמיעה זעירים
צילום: יח"צ אתר אדיו מגיק
על פי הערכות השונות, למעלה מחצי מיליון ישראלים סובלים מבעיות שמיעה בדרגות שונות, חלק נעזרים במכשירי שמיעה בעוד אחרים מוותרים על כך. במאמר זה נסביר מדוע כל כך הרבה ישראלים סובלים מבעיות שמיעה ולמה חשוב שמי שסובל מהן, ישתמשו במכשיר במהלך היום יום.

לפני שנתחיל בהסבר שלנו, חשוב להבהיר, בעיות שמיעה יכולות להופיע בכל גיל. הן יכולות להיות מולדות, ניתן להתחיל לסבול מהן כתוצאה מסימפטומים שונים במהלך הילדות, וכמובן ככל שעולים בגיל כך הסיכוי לסבול מבעיות שמיעה גובר. החל מגיל ארבעים-חמישים, בעיות השמיעה מתגברות ואנשים נאלצים בגיל זה נאלצים להתמודד עם מצבים של אובדן ריכוז ותשומת לב מרבית כתוצאה מבעיות שמיעה מתגברות. זה מסביר, מדוע בגילאים אלה יותר ויותר אנשים מתחילים להשתמש בעזרתם של מכשירי שמיעה.

מדוע ישראלים רבים סובלים מבעיות שמיעה
מלבד הסיבות הטריוויאליות שקיימות בכל חברה בעולם, מומים מולדים, תסמונות ומחלות, זיקנה, אזי שבישראל יש אנשים הסובלים מבעיות שמיעה גם כתוצאה מסיבות נוספות. דוגמא קלאסית לכך היא השירות בצבא.

לא מעט ישראלים ששירתו בתותחנים למשל, הודו שלאחר שירותם הצבאי, מצב השמיעה שלהם ירד, זאת כתוצאה מקרבתם לכלים רועשים. זה נכון גם למי שנמצא בחילות ובגדודים אחרים בהם נאלצו להתמודד עם רעשים חיצוניים חזקים. היום ישנה הכרה שרעשי רקע סביבתיים גורמים לנזק בשמיעה. זו הסיבה שבלא מעט מדינות בעולם, קיימים חוקים שמטרתם לאכוף הימנעות מפעילות רועשת מתוך כוונה לשמור על בריאות הסביבה.

נקודה נוספת שיש להתייחס אליה, למרות שהיא איננה ייחודית לישראל אלא לכל מדינות המערב זה התיעוש. התיעוש, הבנייה המרבית, ורעשי הרקע בסביבה שלנו יוצרים נזקים, הן לאנשים שקשורים לכך (עובדים, פקחים וכדומה) והן לאנשים שנאלצים להתמודד עם רעשים אלה בסביבתם הקרובה.

מדוע חשוב להרכיב מכשיר שמיעה
כאשר אנחנו סובלים מבעיות שמיעה, אז ההסבר המתקבל על הדעת הוא להרכיב מכשיר שמיעה שיאפשר לנו לשמוע. אך אין זו הסיבה היחידה, ישנן סיבות נוספות מדוע יש להרכיב מכשיר.

הראשון, ריכוז. מכשיר שמיעה מאפשר לאנשים הסובלים מבעיות שמיעה, להיות בריכוז ולא לחפש את הצלילים ואת הקולות. אנשים הסובלים מבעיות שמיעה וצריכים להרכיב מכשיר, מחויבים בין היתר, להרכיב אותו בזמן הנהיגה, בין היתר, אחת הסיבות לכך, היא הצורך להיות בריכוז מלא.

הסיבה השנייה היא פסיכולוגית. ידוע שאנשים הסובלים מבעיות שמיעה, נכנסים למצבים פסיכולוגיים מערערים, כתוצאה מחוסר יכולת להשתלב בשיחות רעים, חוסר יכולת להבין אחרים ולהיות מובנים על ידם ועוד. מכשיר שמיעה יכול לפתור בעיה זו.

הסיבה השלישית היא פרקטית. שימוש במכשיר שמיעה מפחית באופן מסוים את בעיות השמיעה ומאפשר למי שמשתמש בהם לשמוע הרבה יותר טוב וברור.

כמו שאנחנו יכולים לראות, החשיבות בשימוש במכשירי שמיעה הוא משמעותי, ולכן מוטב שלא לוותר עליו מכל סיבה שהיא.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה